دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانستنی های مهم درمورد شیر خشک Truekid

معرفی شیر خشک تروکید و اطلاعات مفید درمورد آن

دانستنی های مهم درمورد شیر خشک Truekid
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شیر خشک تروکید، غنی شده بوده و برای کودکان سه سال به بالا مناسب می باشد. در این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعت درمورد این نوع شیر خشک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درمورد شیر خشک تروکید

شیر خشک تروکی شیر خشک کودکان شیر خشک سه سالگی به بعد

ویژگی های شیر خشک تروکید

  • کاربرد: شیر خشک
  • کشور سازنده: ایران
  • شرکت سازنده: Niksanpharma
  • مخصوص: شیر غنی شده مخصوص کودکان سه سال به بالا
قیمت این محصول در تاریخ 4 آبان 1398 ۲۶,۰۰۰ تومان می باشد.

شیر خشک تروکید چیست ؟

تروکید مخـصـوص کـودکان در حـال رشد است. این محصول از شیر تازه گاو تهیه و ترکیبات آن بر اساس توصیه نامه های علمی و متناسب با نیازهای تغذیه ای کودکان 3 تا 8 ساله تنظیم شده است.

مصرف شیر در دوران رشد برای کودکان از جهت تامین مواد مغذی و تکمیل رژیم غذایی آن ها ضروری است. شیر تروکید غنی شده با اسید سیالیک، پری بیوتیک، AA و DHA است. این شیر سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین های گروه B مثل اسید فولیک و مواد معدنی مهم نظیر کلسیم، آهن، روی، منیزیم و سلنیوم می باشد.

چربی و پروتئین های شیر تروکید طوری تنظیم شده که می تواند نیازهای کودک در سنین رشد و وزن گیری را به صورت ایده آل تأمین نماید.

مقدار پروتئین در شیر معمولی گاو بیشتر از نیاز کودک است. این مقادیر اضافی از پروتئین باعث فشار به کلیه های کودک می شود و احتمال چاقی را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این هضم شیر معمولی گاو به دلیل مقادیر بالای کازئین برای کودک دشوار است.

شیر تروکید با تنظیم مقدار و نسبت وی پروتئین به کازئین، ضمن جلوگیری از فشار بی مورد به کلیه های کودک، اسیدهای آمینه ضروری را نیز به مقدار کافی فراهم می کند.

ویتامین A برای رشد و نمو کودکان ضروری است. این ویتامین علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، در تقویت قدرت بینایی چشم، خون سازی، افزایش قدرت ایمنی و سلامتی پوست نقش دارد. به دلیل آنکه کودکان در معرض کمبود ویتـامین A قـرار دارند، توصـیه می شود مقادیر ویتامین A در غذای کودکان غنی شده باشد.

مقادیر ویتامین A در شیر تروکید 2 برابر شیر معمولی گاو است که ضمن رعایت مقادیر روزانه (DRI)، نیاز کودک به ویتامین A را به طور کامل تأمین می نماید.

دلیل اصلی کم خونی در کودکان، فقر آهن می باشد که می تواند باعث خستگی، بی حالی، بی اشتهایی و کاهش ضریب هوشی کودک شود. برای جلوگیری از این مشکل باید منابع کافی از آهن در تغذیه روزانه کودکان موجود باشد.

با توجه به اینکه شیر معمولی گاو آهن بسیار ناچیزی دارد، تروکید از نظر آهن کاملاً غنی شده و استفاده روزانه از تروکید به جای شیر گاو می تواند از کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری کند. ویتامین C غنی شده در شیر تروکید به جذب آهن آن کمک می کند، در حالی که شیر معمولی گاو ویتامین C ندارد.

ویتامین های B12 و اسید فولیک نیز برای خون سازی لازم هستند که شیرتروکید سرشار از آنهاست. تروکید بسیار خوشمزه است. طعم خوب و حلالیت بالا به دلیل کیفیت بالای آن است و رغبت کودکان را برای استفاده از این محصول افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با شیر خشک بیومیل و انواع آن

انواع شیر خشک آپتامیل و فواید آن ها

همه چیز درباره شیر خشک ب ب لاک

راهنمای انتخاب بهترین شیر خشک مناسب برای نوزادان

کودکان به دلیل سرعت رشد و استخوان سازی بالا، نیاز زیادی به کلسیم دارند. جذب کلسیم نه تنها به مقادیر آن در غذا بلکه به میزان ویتامین D و فسفر نیز بستگی دارد. کودکانی که دچار کمبود ویتامین D هستند قادر به جذب کلسیم کافی نیستند.

شیر تروکید 30 برابر بیشتر از شیر معمولی گاو ویتامـین D دارد و با کلسیم غنی شده و نسبت کلسیم به فسفر در آن 2 می باشد. بنابراین برای رشد و استحکام استخوان های کودکان بسیار بهتر از شیر معمولی گاو می باشد.

یکی از مشکلات گوارشی شایع در کودکان یبوست است که علل مختلفی دارد. یکی از ترکیباتی که در تروکید به عنوان فیبر غذایی استفاده می شود و در شیر معمولی گاو موجـود نیـست پری بیوتیک اسـت. پری بیوتیک علاوه بر کمک به رفع مـشـکلات گوارشی، باعث افزایش قدرت ایمنی کودک می شود.

شیر گاو عاری از اسیدهای چرب AA و DHA اسـت. این اسیدهای چرب مهم جهت تقویت ضریب هوشی کودک، افزایــش قـدرت حل مسئله و تقویت قدرت بینایی در شیر تروکید اضافه شده اند.

تروکید با اسید سیالیک غنی شده است. بخش زیادی از اسید سیالیک در قشر خاکستری مغز تجـمع می یابد و در تشـکیل حافظه و قدرت یادگیری نقش دارد. علاوه بر این اسید سیالیک با اتصال به عوامل بیماری زا در سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بسیاری از باکتری ها، ویـروس ها و انـگـل ها نقـش دارد.

بنـابراین اسید سیالـیک جـهت تکامل سیستم مغزی، کـمک به حافـظه و قـدرت یـادگیری کـودک و تقویت ایمنی بدن مفید است.

نیازهای تغذیه ای کودکان 3 سال به بالا به دلیل رشد سریعی که دارند، بسیار بالاست. به عنوان مثال نیاز آن ها به انرژی به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن، دو برابر نیاز یک فرد بزرگسال است. از طرف دیگر حجم معده کودک حدود یک پنجم یک انسان بالغ است.

بنابراین هر وعده غذایی که کودک می‌خورد باید دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به غذای بزرگسالان باشد. در نتیجه کودک در دوران رشد خود باید یک رژیم غذایی مناسب و غنی داشته باشد. برای رفع نیازهای تغذیه ای کودک در این دوران راهکارهای مختلفی وجود دارد:

  1. یکی از این راه ها، استفاده از رژیم غذایی متنوع می باشد. اما با توجه به عادات غذایی مختلف خانواده ها، بی میلی کودکان به مصرف برخی غذاها، سالم و بهداشتی نبودن اکثر مواد غذایی و نداشتن صرفه اقتصادی، این راهکار تقریبا دست نیافتنی است.
  2. راه حل دیگر استفاده از قرص ها و مکمل های دارویی است. اما مشکلات استفاده از آن ها بروز عوارض جانبی، تک بعدی بودن و بی میلی کودک به مصرف آن ها می باشد.
بنابراین راهکار عملی مناسب، مفید و مقرون‌ به‌ صرفه جهت رفع نیازهای تغذیه ای کودک و رشد مناسب در سنین 3 سال به بالا استفاده از پودر شیر غنی شده تروکید می باشد.

بیشتر بخوانید:

دانستنی های طلایی درمورد شیر خشک نان و انواع آن

معرفی بهترین نمونه های شیر خشک اس ام ای

همه چیز درمورد شیر خشک ایزومیل و انواع آن + سوالات متداول

آشنایی با فواید شیر خشک تروویتال و ویژگی های آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits