دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی انواع شیر خشک آپتامیل و ویژگی های آن ها
35
زمان مطالعه: 8 دقیقه
شیر خشک آپتامیل از نمونه های معروف و پرطرفدار شیر خشک است که رضایت مشتریان را به خود جلب نموده. در این مطلب قصد داریم انواع شیر خشک آپتامیل را معرفی نموده و اطلاعات مهم راجع به آن ها را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درمورد شیر خشک آپتامیل

شیر مادر بهترین شیر برای نوزاد است اما در برخی شرایط مجبور می شویم از شیر خشک با فرمول های مشخص استفاده کنیم. شیر خشک آپتامیل بسیار شبیه به شیر مادر است. انواع آن عبارتند از:

1. آپتامیل 1 شیر خشک

شیر خشک آپتامیل 1

ویژگی های آپتامیل 1 شیر خشک:

  1. سن مصرف: شیر مناسب برای نوزاد زیر ۶ ماه سن
  2. خصوصیات: آپتامیل ۱ نیاز کامل تغذیه ای کودک را در شش ماه اول زندگی فراهم می کند. شامل ترکیب چربی، کربوهیدرات ها، پروتئین ها، همراه با تورین، کولین، اینوزیتول، ال کارنیتین، LCP و نوکلئوتید شباهت با ترکیب شیر مادر است. محتوای الکترولیت ها، ریزمغذی و ویتامین ها برای نیازهای یک کودک در این سن مناسب است در حالی که اسمولالیته آن معادل اسمولالیته شیر مادر است.
  3. کشور سازنده: ایران
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 31,000 تومان می باشد.

شیر خشک ایرانی

2. آپتامیل 2 شیر خشک

شیر خشک آپتامیل 2

ویژگی های آپتامیل 2 شیر خشک:

  1. سن مصرف: آپتامیل ۲ فرمول شیر کامل سازگار با نیازهای تغذیه ای نوزاد 6 ماه تا 12 ماه است.
  2. خصوصیات: در مقایسه با فرمول آپتامیل ۱، آپتامیل ۲ تا حدودی حاوی پروتئین بیشتر، الکترولیت ها و ریزمغذی ها است در حالی که محتوای آن دارای چربی کمتر است در ساختار آن کربوهیدرات ها، مالتودکسترین دارای ۳۰٪ سهم است محتوای ویتامین تقریباً همان است.ارتباط بین کازئین و پروتئین آب پنیر ۵۰ : ۵۰ است که به تازگی در همراهی با توصیه های کمیته اروپا در تغذیه، برای تحمل بهتر پروتئین های شیر گاو و کاهش خطرات آلرژی است. آپتامیل ۲ همراه با غذای کمکی، تمام شرایط برای رشد طبیعی و توسعه یک نوزاد سالم از ۶ تا ۱۲ ماه سن را فراهم می کند.
  3. کشور سازنده: ایران
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 31,000 تومان می باشد.

شیر خشک ضد حساسیت

3. آپتامیل شیر خشک کودکان بالای یکسال

شیر خشک آپتامیل 3

ویژگی های آپتامیل شیر خشک کودکان بالای یکسال:

  1. سن مصرف: از یک سالگی به بعد
  2. خصوصیات: حاوی نوکئوتیدها، پره بیوتیک های Fos & Gos، دارای اسید های چرب AA & DHA، بدون گلوتن، دارای ایمیونوفورتیس، مناسب کودکان بالای یکسال
  3. کشور سازنده: ایران
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 31,000 تومان می باشد.

شیر خشک مناسب برای یبوست

4. شیر خشک آپتامیل اچ آ

شیر خشک آپتامیل ضد حساسیت

ویژگی های شیر خشک آپتامیل اچ آ:

  1. سن مصرف: از بدو تولد
  2. خصوصیات: شیر خشک ضد آلرژی ، آپتامیل HA با داشتن ترکیب انحصاری ایمیونوفورتیس سیستم ایمنی کودک را حمایت می کند.، ریسک بیماری آتوپیک درماتیت را کاهش می دهد.، با افزایش تعداد میکروب های مفید روده به برقراری یک فلور میکروبی سالم در روده شیرخوار کمک می کند.
  3. کشور سازنده: هلند
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 19,900 تومان می باشد.

شیر خشک ضد آلرژی

5. شیر خشک آپتامیل اچ آ 1

شیر خشک آپتامیل HA

ویژگی های آپتامیل اچ آ 1:

  1. سن مصرف: از بدو تولد تا 6 ماهگی
  2. خصوصیات: آپتامیل HA1 فرمول شیر که خطر بروز آلرژی در طول ۶ ماه اول را کاهش می دهد این شیر دارای هیدرولیزات پروتئین آب پنیر جزئی است. در نوزادان پر خطر، شیر هیدرولیز شده نوزاد می تواند فرکانس آلرژی را به ۴۰٪ کاهش می دهد ایمونوفورتیس در آپتامیل HA1 انتخابی سبب تحریک رشد بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیل با یک سطح مشابه که در نوزادان تغذیه شده با پستان مادر می باشد به طور طبیعی با تقویت سیستم ایمنی بدن، فرکانس عفونت کاهش می یابد و سبب کاهش خطر ابتلا به آلرژی می شود. بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیل تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) و pH پایین تری را فراهم کرده و در نتیجه تعداد عوامل بیماری زا را کاهش و از توسعه بافت لنفاوی روده که نشان دهنده حدود ۶۶ درصد از سیستم ایمنی بدن در آن سن است پشتیبانی می کنند.
  3. محفاظت دوگانه برای نوزادان در معرض خطر آلرژی: 1. پیشگیری از آلرژی (کاهش خطر ابتلا به حساسیت و کاهش خطر ابتلا به آلرژی) 2. تقویت ایمنی. تحریک رشد بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیل خطر ابتلا به درماتیت آتوپیک را کاهش می دهد و اثبات شده است که به طور طبیعی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آپتامیل HA1 شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز در طول ۶ ماه اول برای رشد و توسعه کافی است.
  4. کشور سازنده: هلند
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 21,500 تومان می باشد.

شیر خشک شیر گاو

بیشتر بخوانید:

دانستنی های طلایی درمورد شیر خشک نان و انواع آن

معرفی بهترین نمونه های شیر خشک اس ام ای

همه چیز درباره شیر خشک ب ب لاک

دانستنی های کاربردی درمورد شیر خشک سیمیلاک و انواع آن ها

همه چیز درمورد شیر خشک ایزومیل و انواع آن + سوالات متداول

6. شیر خشک آپتامیل اچ آ 2

شیر خشک با طعم خوب و خوشمزه

ویژگی های شیر خشک آپتامیل اچ آ 2:

  1. سن مصرف: از 6 ماهگی به بعد
  2. خصوصیات: شیر خشک ضد آلرژی، هیدرولیزات پروتئین آب پنیر نسبی. در نوزادان پر خطر، این شیر هیدرولیز شده می تواند فرکانس آلرژی را به ۴۰ ٪ کاهش دهد آپتامیل HA2 که خطر ابتلا به آلرژی را کاهش می دهد و شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کافی و توسعه نوزادان از ۶ تا ۱۲ ماه است و در ادامه تغذیه پس از Aptamil HA 1 استفاده می شود.
  3. کشور سازنده: هلند
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 22,000 تومان می باشد.

شیر خشک ضد استفراغ

7. آپتامیل اف ام اس شیر خشک

شیر خشک آپتامیل اف ام اس

ویژگی های آپتامیل اف ام اس شیر خشک:

  1. سن مصرف: از بدو تولد
  2. خصوصیات: آپتامیل زودرس به خصوص برای کودک نارس تهیه شده است در مقایسه با نوزادان ترم، نوزادان نارس نیاز تغذیه ای بالاتری دارند. فرمول آپتامیل زودرس برای برآوردن نیازهای تغذیه ای بالاتر از یک نوزاد زودرس و مطابق با دستورالعمل های ایجاد شده توسط کارشناسان بین المللی برای تغذیه نوزادان نارس تهیه شده است همراه با آخرین توصیه های تسانگ و همکاران در راهنمای ۲۰۰۵ در مقایسه با فرمول معمولی، دارای تمام سطوح است.
  3. آپتامیل زودرس شامل مواد: انرژی بیشتر (۸۰ کیلوکالری در ۱۰۰ میلی لیتر) ولی شیر خشک با فرمول معمولی حاوی ۶۶ – ۶۹ کیلوکالری در ۱۰۰ میلی لیتر دارد. پروتئین بیشتر (۲٫۵ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر)، برای نیازهای رشد سریع تر، دارای نسبت کازئین / آب پنیر از ۴۰:۶۰ است. دارای عناصر کم مصرف بیشتر در هر ۱۰۰ میلی لیتر از غذای آماده است. کربوهیدرات ها در قالب پلیمرهای لاکتوز و گلوکز انرژی زیادی با افزایش اسمولاریته کم ارائه می دهند. آپتامیل زودرس شامل اسیدهای چرب ضروری و LCP. MCT اسیدهای چرب زنجیره ای متوسط است و از هضم ساده تر چربی ها در معده، بدون تولید صابون پتاسیم که باعث یبوست می شود حمایت می کند نوکلئوتید ها در یک سطح مشابه به شیر مادر (۳٫۲ میلی گرم در ۱۰۰ میلی لیتر) می باشد. علاوه بر این، آپتامیل زودرس شامل ایمونوفورتیس، یک ترکیب منحصر به فرد از پروبیوتیک، که از نظر بالینی ثابت شده مزایای اضافی برای نوزاد نارس ارائه می دهد.
  4. کشور سازنده: آلمان
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 62,000 تومان می باشد.

شیر خشک نوزادان نارس

8. آپتامیل پپتی جونیور شیر خشک

شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور

ویژگی های آپتامیل پپتی جونیور شیر خشک:

  1. خصوصیات: شیر خشک ضد آلرژی، شیر خشک مخصوص شیرخواران آلرژیک به شیر گاو، عدم تحمل غذایی و سوء جذب
  2. کشور سازنده: ایران
قیمت این محصول در تریخ 29 مهر 1398 29,000 تومان می باشد.

شیر خشک ضد آلرژی به شیر گاو

9. آپتامیل پپتی شیر خشک

شیر خشک آپتامیل پپتی

ویژگی های آپتامیل پپتی شیر خشک:

  1. خصوصیات: شیر خشک ضد آلرژی، شیر خشک مخصوص شیرخواران آلرژیک به شیر گاو
  2. کشور سازنده: ایران
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 28,000 تومان می باشد.

شیر خشک ضد آلرژی و اسهال

10. آپتامیل پی دی اف شیر خشک

شیر خشک نوزادان کم وزن

ویژگی های آپتامیل پی دی اف شیر خشک:

  1. خصوصیات: شیر خشک نوزادان نارس، افزایش پروتئین لازم برای نوزادان، LCP جهت تقویت تکامل مغزی و بینایی، تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCT) برای هضم و جذب بهتر چربی، مکمل غنی سازی کننده شیر خشک و شیر مادر، نوکلئوتید جهت کمک به رشد و تکامل بهتر، پره بیوتیک (GOS/FOS) جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  2. کشور سازنده: آلمان
قیمت این محصول در تاریخ 29 مهر 1398 25,500 تومان می باشد.

شیر خشک وزن گیری

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره بهترین شیر خشک برای چاق شدن نوزادان

خاصیت و مضرات شیر خشک برای نوزادان

علائم آلرژی و حساسیت نوزاد به شیر خشک چیست؟

علت آلرژی و حساسیت بدن نوزادان به شیر خشک چیست؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (35 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits