دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز ویتامین A
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص ویتامین A ، جدول مواد غذایی که دارای ویتامین A هستند، 11 خاصیت شگفت انگیز ویتامین A شامل :جلوگیری از سنگ کلیه ، رشد عضلات ، درمان سرخک .....

ویتامین A برای بینایی شما ضروری است؛ اما آیا این موضوع را می دانستید که برای دیگر اعضای بدن نیز مهم است؟ ویتامین A یکی از آن مواد مغذی است که برای رشد و تقویت استخوان ضروری است. رژیم غذایی حاوی ویتامین A می تواند وضعیت چشم و استخوان ها را در عرض چند هفته بهبود بخشد. در صورت مصرف روزانه، ویتامین A به عنوان محافظ علیه عوامل ایجاد کننده مشکلات استخوانی مرتبط با سن شروع می شود.

برخی از خواص سلامتی ویتامین A عبارتند از جلوگیری از سنگهای ادراری، اطمینان از استخوان های سالم، رشد عضلات، اصلاح و بازسازی سلول های آسیب دیده و سلول ها، به تاخیر انداختن روند پیری بدن و کمک به درمان سرخک. سایر خواص عبارتند از درمان آکنه، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح کلسترول در بدن و افزایش سطح پوست ...

جدول منابع ویتامین A

منابعمیزان ارزش
زرده تخم مرغ3 میلی گرم
پنیر5 گرم
کره3 گرم
شیر4 تا 8 میلی گرم
مرکبات میوه2 تا 4 میلی گرم
گوشت گوسفند6 میلی گرم
انبه3 میلی گرم
پاپایا3 میلی گرم
زردآلو2 میلی گرم
هلو4 میلی گرم
سیب زمینی4 میلی گرم
کدو تنبل2 میلی گرم

خواص ویتامین A


1. یکی از ویتامین های ضروری برای افزایش قدرت بینایی است

چشمان شما بسیار حساس هستند و از این رو نیاز به مراقبت و حفاظت بیشتری دارند. ویتامین A در درمان بینایی ضعیف، حفظ رطوبت چشم بسیار عالی است. همچنین مصرف منظم ویتامین A موجب افزایش دید می شود و شما را از کوری شبانه نجات می دهد. به گفته متخصصان چشم، رتینول تنها مواد مغذی است که به "چشم بصری" در چشم کمک می کند. شما خوشحال خواهید شد که بدانید ویتامین A دارای پتانسیل برای کاهش خطرات آب مروارید و دژنراتیو ماکولا می باشد.

2.از سنگ کلیه جلوگیری می کند

سنگ های یک مشکل اساسی برای سلامتی می باشد . شما باید هر اقدام احتمالی را برای جلوگیری از آن انجام دهید. با این حال، یک روش موثر برای فرار از عوارض سلامتی ، مصرف یک رژیم غذایی حاوی ویتامین A است. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین آ به عنوان یک سپر در برابر مشکلات ادراری عمل می کند.

3.استخوان هایی سالم با ویتامین A

محصولات لبنی و ویتامین D برای حفظ استخوان ها و دندان های شما قوی تر است. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند که محصولات لبنی را به صورت معمول خود بکار برده و بطور مرتب لیوان شیر بخورند تا از مشکلات استخوانی جلوگیری شود.

دانشمندان پس از یک تحقیق کامل و صرف وقت زیادی، متوجه شده اند که مصرف منظم ویتامین A برای استخوان ها و دندان های شما نیز مفید است. ویتامین A همراه با سایر مواد مغذی، یک لایه جامد به نام دنتین را در زیر سطح دندان هایتان ایجاد می کند. این لایه دندان های شما را در برابر مشکلات مختلف دهان تقویت می کند.

4.باعث رشد عضلات بدن می شود

رشد عضلانی مخصوصا برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مشهود است. یک رژیم دقیق باعث رشد عضلانی مناسب می شود. از آنجا که ویتامین A بسیار برای بدن مفید است می تواند باعث ارتقاء رشد عضلات بهتر این یکی از مزایای سلامتی است. برای رشد عضلانی مناسب کودکان و نوجوانان در حال رشد، مهم است که مواد غذایی را به رژیم خود اضافه کنید که حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به جلوگیری از ایجاد دیستروفی عضلانی در عضلات کمک می کند.

5. ویتامین A بافت بدن را بازسازی می کند

بدن شما بطور طبیعی سلول ها را بازسازی می کند، اما برای پروسه نیاز به مواد مغذی دارد. بدون مواد مغذی کافی، این فرایند نمی تواند انجام شود و بدن شما قادر به تولید بافت های جدید نیست. بنابراین، ویتامین A را به هیچ وجه مصرف کنید تا این روند طبیعی را فعال کنید، زیرا ویتامین A دارای موادی است که بافتهای قدیمی را با موادی جدید جایگزین می کنند .

خواص ویتامینA

6.سرخک را درمان می کند

متخصصان کودکان معتقدند کودکان مبتلا به کمبود ویتامین A بیشتر در معرض این بیماری هستند. از این رو، راه حل این است که مواد غذایی را که حاوی ویتامین A در رژیم های غذایی خود هستند، ترکیب کنید. مقدار کافی این ویتامین باعث کاهش اسهال و تب که همراه با سرخک است.

7.ویتامین A باعث تاخیر در پیری می شود

خطوط و چین و چروک ها عادی است. اگر چه تعدادی از درمان ها و محصولات موجود برای کاهش نشانه های پیری وجود دارد، آنها نمی توانند آنچه را که مواد مغذی می توانند انجام دهند. به همین دلیل است که کارشناسان زیبایی به ویتامین A اعتقاد دارند.

گفته می شود با کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی، پیری را به تاخیر می اندازد. از آنجایی که به طور طبیعی حاوی رطوبت است، پوست شما مرطوب می شود. هنگامی که پوست شما این رطوبت را جذب می کند دوباره جوان می شود.

8.مفید برای آکنه

تولید بیش از حد سبوم باعث آکنه می شود و ممکن است تا چند ماه طول بکشد. گفته می شود مکمل های ویتامین A برای درمان آکنه بسیار مفید هستند. آنتی اکسیدان ها سلول های مرده پوست را از بین برده و سلول های تازه تری را جایگزین می کند.

9. سیستم ایمنی را تقویت می کند

ویتامین A به عنوان تقویت کننده ایمنی کار می کند. یک سیستم ایمنی قوی، باکتری های عفونی را در حالت خاموش نگه می دارد، اما شما باید عملکرد آن را حفظ کنید. گفته میشود مصرف ویتامین A روزانه باعث افزایش پاسخ لنفوسیتی میشود که با آنتی ژنهای ایجاد کننده مبارزه می کند.

این دارای خواصی است که لازم است غشاهای مخاط را مرطوب نگه دارد. این غشای مرطوب ایمنی را بهتر می کند و فعالیت گلبول های سفید را ترویج می دهد. این فرایند همچنین مانع بازتولید میکروب ها و باکتری ها در بدن شما می شود.

10. مفید برای کلسترول بالا

سطح کلسترول بالا به علت اثر مستقیم بر مشکلات مختلف قلبی، ناخوشایند است. بسیاری از موارد دیگر سلامت عمومی مرتبط با کلسترول بالا وجود دارد. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند رژیم های غذایی حاوی ویتامین A را به دلیل پایین آوردن سطح کلسترول بالا مصرف کنید. همچنین برای تشخیص جریان خون مناسب، شریان ها گسترش می یابد. ویتامین A می تواند احتمال لخته شدن خون را نیز کاهش دهد.

11.مفید برای پوست

همه ویتامین ها به منظور بهبود وضعیت پوست استفاده می شود ، بنابراین ویتامین A نیز دارای آنتی اکسیدان ها و خواص شفا است که برای سلامتی پوست ضروری است. مصرف رژیم غنی شده با ویتامین A باعث تغییر رنگ پوست و انجماد طبیعی می شود.

11 خواص شگفت انگیز ویتامین A

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits