دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با خواص بینظیر آب پیاز آشنا شوید
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آب پیاز در موارد متعددی کاربرد دارد و دارای خواص بسیاری می باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با خواص شگفت انگیز آب پیاز آشنا نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

خواص آب پیاز برای سلامت بدن

پیاز یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین سبزیجات برای ما ایرانیان است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد. علاوه بر پیاز، آب پیاز هم خواص فراوانی برای سلامتی دارد که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

مصرف آب پیاز برای مبتلایان به دیابت، روماتیسم، ورم پروستات، خستگی عمومی و خیز اندام‌ ها بسیار مفید است و برای درمان و جلوگیری از بیماری‌ هایی مانند واریس، کمردرد، جوش‌ های قرمز پوستی، مسمومیت، چاقی، ورم مثانه، یبوست، گرفتگی صدا، پرخوری، استفراغ، ورم ساق، سنگ کیسه صفرا و تقویت حافظه موثر است.

مهمترین خواص آب پیاز

آب پیاز دارای طبع گرم و خشک است و خواص درمانی آن بسیار شبیه به خواص پیاز است، اما نکاتی جالب وجود دارد که به طور ویژه به خواص آب پیاز بر می‌ گردد.

  1. استفاده از آب پیاز و مالیدن آن به پوست صورت برای رفع چین و چروک پوست مفید است. همچنین خوردن آب پیاز تازه همراه با آب شاهی به صورت ناشتا، برای زیبایی و شفاف شدن پوست مفید می‌ باشد.
  2. مالیدن آب پیاز به موها برای درمان موخوره موثر است.
  3. جهت درمان آب مروارید، آب پیاز را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و برای 7 تا 10 روز بر روی چشم ضماد کنید و یا در داخل چشم بچکانید.
  4. مقابله با غلظت خون و رقیق کردن خون از دیگر خواص آب پیاز است. همچنین مصرف آب پیاز در پیشگیری از مشکل چسبندگی پلاکت‌ های خون مفید است.
  5. مصرف آب پیاز برای افراد مبتلا به کلسترول خون و تصلب شرایین مفید است.
  6. تقویت تارهای صوتی و نرم شدن صدا از خواص آب پیاز مخلوط با کمی عسل است. همچنین استفاده از این مخلوط در طب سنتی برای کاهش مشکلات افراد مبتلا به آسم توصیه می‌شود.
  7. استفاده از آب جوشانده پیاز قبل از خواب برای رفع مشکل بی خوابی مفید است.
  8. به منظور دفع انگل معده می‌توانید یک پیاز را در آب رنده کنید و اجازه دهید یک شب بماند. سپس صبح ناشتا، از آن میل کنید و این عمل را به مدت 6 روز ادامه دهید.
  9. درمان خارش‌ های پوستی از دیگر خواص آب پیاز است. به این منظور، مقداری آب پیاز را بر پوست مالیده و ماساژ دهید.
  10. تقویت ریه و تقویت نیروی جنسی نیز از خواص درمانی آب پیاز است.
  11. جالب است بدانید مخلوط آب پیاز و شیر و یا جوشانده پیاز در شیر جهت تقویت کبد مفید است.
  12. پیاز حرارت بالای بدن را کاهش می‌ دهد. اگر از تب رنج می‌ برید می‌ توانید ورقه‌ های پیاز را پیش از خواب در جوراب خود بگذارید به نحوی که با کف پای شما به خوبی در تماس باشد. این کار علاوه بر اینکه کمک می‌ کند دمای بدن شما پایین بیاید سموم را از کف پای شما جذب خواهد کرد.
  13. آب پیاز خاصیت مدر دارد و از این رو برای دفع سموم بدن مانند اوره و اسید اوریک مفید است. علاوه بر این، اثر ضد عفونی کننده مجاری ادرار و کمک به درمان ورم کلیه و حبس البول را دارد.
  14. پیاز همچنین می‌ تواند ترک‌ خوردگی رایج پا را بهبود دهد. کافی است ترک خوردگی ها را با ورقه‌ای از پیاز مالش دهید و پس از مدتی شاهد محو شدن تدریجی ترک خوردگی‌ ها خواهید بود.
  15. آب پیاز خلط آور و دافع بلغم از بدن می‌ باشد.
  16. آب پیاز خواص ضد التهابی دارد و می‌ تواند آثار سوختگی پوست را رفع کند. کافی‌ است یک ورقه تازه بریده شده از پیاز را روی موضع سوختگی به آرامی بمالید تا درد سوختگی را کم کند و بهبود آن را تسریع کند.
  17. آب پیاز همچنین می‌ تواند درد و آثار ناشی از گزیدگی حشرات را رفع کند که این نیز با مالیدن یک ورقه تازه پیاز روی موضع گزیدگی میسر خواهد شد.
  18. خوردن دو قاشق غذاخوری از آب پیاز، استفراغ را متوقف و احساس تهوع را کاهش می‌ دهد.
  19. استفاده از آب پیاز برای موها، باعث تحریک پیاز مو می‌ شود و رشد مو را تسریع می‌ کند. به این منظور، موهای خود را مرتبا به طور روزانه با آب پیاز ماساژ دهید و پیش از شستشوی موها با شامپو بگذارید مدتی روی پوست سرتان بماند.
  20. در طب سنتی از مخلوط آب پیاز، عسل و نمک و ضماد کردن آن بر پوست، برای درمان بیماری برص (بیماری که لکه‌ های سفید روی پوست بدن ایجاد می‌کند) استفاده می‌ شود.
  21. اگر دچار تهوع هستید علاج شما خوردن دو قاشق غذاخوری آب پیاز است که استفراغ را متوقف و احساس تهوع را کاهش می‌ دهد.
  22. نوشیدن آب پیاز همراه با عسل جهت رشد قد و اندام موثر است.
  23. چکاندن چند قطره آب پیاز در داخل گوش، به تقویت شنوایی و جلوگیری از وزوز گوش کمک می‌ کند.
  24. آب پیاز به علت داشتن مواد ضد عفونی‌ کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک می‌ تواند به بهترین وجه جوش‌ های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضد عفونی و سریع درمان کند.

خواص آب پیاز

روش تهیه آب پیاز

  1. برای درست کردن آب پیاز، ابتدا تعدادی پیاز را پوست کنده و کاملا بشویید.
  2. سپس آن ها را رنده نمایید.
  3. محتویات پیاز رنده شده را در داخل پارچه ای تمیز و نازک به عنوان صافی قرار دهید و با فشار دادن آن، آب حاصله را در ظرفی جمع نمایید.
  4. این آب به دست آمده را می توانید به عنوان آب پیاز، استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

خواص بی نظیر آب پیاز برای تقویت مو

تاثیر فوق العاده آب پیاز بر رشد مجدد موها + تهیه ماسک های خانگی

آب انار چه خواصی دارد ؟ خواص آب انار در درمان بیماری ها

خواص حیرت انگیز آب انگور برای سلامتی + طرز تهیه آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits