دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز

بهترین روش برای سوزاندن کالری طی یک روز

راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
اگر هر روز می توانید به باشگاه بروید و 500 کالری بسوزانید فوق العاده است، اما اگر هر روز به جای این کار مجبورید 8 ساعت پشت میز بنشینید، دیگر آنچنان انتظار کاهش وزن محسوس را نخواهید داشت. خوشبختانه راه هایی هست که می توانید سوزاندن کالری در کل روز را...

چند کالری بسوزانیم که 100 گرم وزن کم شود؟

برای کم کردن یک کیلو وزن، باید ۷۰۰۰ کالری بسوزانید. در این مثاله یک جدول بسیار عالی برایتان تهیه کرده ایم که با جزئیات نشان می دهد طی فعالیت های مختلف چه میزان کالری سوزی می شود. اگر قصد کم کردن وزن دارید، باید بدانید که اکثر متخصصین تغذیه توصیه می کنند که سالمترین حالت کاهش وزن این است که هفته ای نیم کیلو کم کنید.

اما ابتدا برای اینکه با فرایند کالری سوزی آشنا شوید باید بدانید که هر روز باید حداقل چند کالری مصرف کنید. مسئله مهم دیگر این است که بدن شما برای فراهم آوردن انرژی لازم برای تامین سه عملکرد زیر کالری سوزی می کند:

  • متابولیسم پایه (BMR): BMR میزان کالری است که بافعالیت هایی که روزانه در زمان استراحت (مثلاً خواب) می سوزانید. این میزان تقریباً ۶۰% از کالری هایی است که یک فرد متوسط در روز می سوزاند.
  • فعالیت های فیزیکی برای کالری سوزی: اینها کالری هایی هستند که با انجام فعالیت هایی که نیاز به حرکت و تکاپو دارد می سوزد، از راه رفتن تا دم یخچال یا شستن ظرف ها تا ورزش. به طور متوسط، افراد ۳۰% از کالری های مصرفی روزانه خود را از طریق فعالیت فیزیکی می سوزانند.
  • کالری سوزی با رژیم غذایی: کالری سوزی فرایندی است که در آن بدن با افزایش متابولیسم به بالاتر از حد نرمال، گرما یا انرژی تولید می کند. پس کالری سوزی با رژیم غذایی به این معنی است که کالری ها در فرایند خوردن غذا، هضم غذا، جذب غذا و مصرف آن سوخته می شوند.

حالا بیایید نگاهی به جدول کالری سوزی بیندازیم که در آن فعالیت های مختلف و میزان کالری که هرکدام از آنها می سوزانند را نشان می دهد. البته دقت کنید که این اعداد تقریبی هستند. عدد اصلی میزان کالری هایی که می سوزانید، برحسب ترکیب بدن و شدت فعالیتتان، ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.

اما می توانید با کمک این جدول یک ایده کلی از میزان کالری های مصرفی حین فعالیت های ذکر شده به دست آورید.

با این توصیه ها از زبان متخصصان در زمان کوتاهتری وزن کم کنید. بلند شو و عرق بریز راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز اگر می دانید صبح ها برای رفتن به باشگاه وقتتان محدود است ساعت خود را برای 15 دقیقه زودتر کوک کنید.

آلونزو ویلسون، بنیانگذار موسسه خانه عضله در نیویورک توصیه می کند:

ابتدا کاری کنید که سوخت و ساز بدن بالا برود، سعی کنید چند حرکت اصولی را به صورت ترکیبی انجام دهید، مانند حرکت پروانه، حرکت شنا، و اسکات. فرآیند کالری سوزی را شروع می کنید این حرکات می توانند بیش از 140 کالری بسوزانند، که در طول روز نیز ادامه دارد.

می توانید دیگر روتین های ورزشی را نیز که مورد علاقه خودتان هست استفاده کنید. ترفند 10 فرصت را انجام دهید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز تونی هورتون، مربی ورزش می گوید: من هر روز سعی می کنم در طول روز 10 فرصت گیر بیاورم تا در آن به مدت یک دقیقه ضربان قلبم را بالا ببرم.

اکسیژن اضافه شد باعث می شود هوشیار بمانید، قلب، شش، پاها، و مغز را فعال نگه می دارد، و روزی حدود 300 تا 400 کالری می سوزاند. مثلا می توانید هر ساعت 10 اسکات بروید و یا زمانی که می خواستید به دستشویی بروید به حالت درجا و گام های سریع بروید و برگردید.

برای سوزاندن کالری خانه را خنک نگه دارید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز سیستم خنک کننده خانه را کمی زودتر از همیشه راه اندازی کنید تا چربی بسوزانید.

بر اساس یک تحقیق در مجله دیابت خنک نگه داشتن خانه می تواند تا 40 درصد به رشد چربی های قهوه ای در بدن کمک کند، وقتی در یک فضای سرد فعالیت می کنید چربی قهوه ای کالری می سوزاند تا گرم شوید، این حالت حتی اگر نشسته باشید نیز ادامه دارد.

روی زمین بنشینید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز وقتی می خواهید برنامه مورد علاقه خود در تلوزیون را تماشا کنید به جای اینکه روی مبل لم دهید روی زمین بنشینید تا بیشتر کالری بسوزانید.

کتی بومن، نویسنده کتاب ” DNA خود را حرکت بده ” می گوید: وقتی روی زمین می نشینید عضلات مجبورند حمایتتان کنند و همچنین کارتان برای بلند شدن سخت تر می شود.

چند کار را با هم انجام ندهید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز لیزا کیندر، مربی ورزش توصیه می کند: وقتی به فروشگاه می روید همه چیزهایی که خریدید را با هم جا به جا نکنید، یکی یکی این کار را انجام دهید تا تعداد بیشتری پگام بردارید و در نتیجه بیشتر کالری بسوزانید.

با این روش چیزی که شاید 2 دقیقه فعالیت به حساب می آمده تبدیل به یک فعالیت 10 دقیقه ای می شود. همین کار ساده می تواند 89 کالری بسوزاند.

آدامس بجوید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز تحقیقات نشان داده کسانی که آدامس می جوند در مقایسه با کسانی که این کار را نمی کنند 5 تا 8 درصد بیشتر کالری می سوزانند. البته مرتب آدامس جویدن باعث فشار روی فک و دندان ها می شود که عادتی نا سالم است.

اما بعضی مواقع ضرری ندارد فقط مواظب باشید زیاده روی نکنید. دستی عمل کنید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز کارهای امروز ( مخصوصا اداری ) نسبت به 50 سال گذشته کمتر نیاز به تحرک دارد.

محققان دانشگاه ایالت لوئیزیانا در تحقیقات خود دریافتند که: ما نسبت به گذشته هر روز حدود سوزاندن 100 کالری را از دست می دهیم. ملاقات های ویدیویی و تکنولوژی کاری کرده که مثل یک سیب زمینی روی صندلی خود میخکوب شویم! اگر می خواهید کالری بسوزانید بهتر است بعضی کارها را دستی انجام دهید. مثلا خودتان از جا بلند شوید و مدارکی را که می خواهید کپی کنید، و یا وقتی فرمی را پر می کنید بایستید.

تا می توانید خود را مجبور به تحرک کنید. از گوشی برای تلنگر زدن به خود استفاده کنید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز هارلی پاستمارک، مربی خصوصی ستاره های سینما می گوید: ساعت گوشی خود را کوک کنید تا هر نیم ساعت یکبار هشدار دهد و به شما یاد آور شود که باید بایستید. قبل از اینکه این کار را بکنید پشت میز می نشستید و بدون اینکه متوجه شوید ساعت ها سپری می شود.

مهم این است که حرکت کردن را به خاطر داشته باشید.

یک بطری آب کوچک استفاده کنید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز ناتالیا اوهلینگ، مربی ورزشی می گوید: بطری آب بزرگ خود را با یک بطری کوچکتر که نصف آن گنجاش دارد تعویض کنید.

با این کار مجبور می شوید زود به زود پرش کنید و این یعنی حرکت بیشتر.

تنها پنج دقیقه بیشتر فرصت دهید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز چه روی تردمیل در حال تمرین هستید چه در حال پیاده روی یا دویدن هستید در آخر کافیست تنها 5 یا بهتر از آن 10 دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا مقدار کالری سوزی خود را تا حدود زیادی بهبود ببخشید.

حتی از این شیوه می توانید برای پیشرفت تدریجی در ورزش استفاده کنید.

با موسیقی حرکت کنید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز لیست آهنگ های خود را مناسب ورزش کنید و خواهید دید که چقدر بهتر ورزش می کنید. محققان دانشگاه برونل لندن در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند: موسیقی که 120 تا 140 ضربه ( beat ) در دقیقه داشته باشد مناسب ترین گزینه برای دویدن است.

کیارا استوکس، مربی ورزش در نیویورک می گوید: هر بار که پایتان به زمین می خورد همراه با یک ضربه در آهنگ است، بدون اینکه متوجه شوید سرعتتان زیاد می شود تا با آهنگ هماهنگ پیش بروید. هیپ هاپ امتیاز بیشتری نسبت به راک دارند. چون دائما در حال تغییر سرعت است و شما برای اینکه ریتمتان بهم نخورد مجبور می شوید همراه موسیقی سرعتتان را بالا ببرید.

سرعت را بالا ببر راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز طمع تماشای تلویزیون کاری کرده تردمیل را جلوی تلویزیون ببرید؟

فرصت خوبیست که کالری بسوزانید، مارتیکا هینر، مربی تناسب اندام در نیویورک می گوید: وقتی تبلیغات شروع می شود اگر در حال دویدن هستید سرعت خود را بیشتر کنید و اگر در حال راه رفتن هستید بدوید.

این کار راه بسیار مفیدی برای بیشتر کالری سوزاندن است.

کمی بیشتر لیفت کنید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز قبل از اینکه به زمان تردمیل اضافه کنید پایین بیایید و دمبل به دست بگیرید. تحقیقات محققان دانشگاه هاروارد نشان داده است: کسانی که در کنار ورزش هوازی 20 دقیقه ورزش قدرتی نیز انجام می دهند مقدار بیشتری چربی می سوزانند.

بپرید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز می خواهید اضافه وزن را زمین بزنید؟

به جای اینکه بین ورزش ها استراحت کنید طناب بزنید تا ضربان قلب را بالا نگه دارید، با این کار یک ورزش معمولی را تبدیل به یک روتین با شدت بالا کرده اید. طناب زدن با سرعت بالا در هر دقیقه 13 کالری می سوزاند.

بعد از 30 دقیقه تمرین چرخشی می توانید با بیش از 195 کالری خداحافظی کنید! از پاهای خود استفاده کنید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز وقتی از پاها استفاده می کنید کالری بیشتری نسبت به جاهای دیگر بدن می سوزانید.

پاها شامل گروه عضلاتی می شود که بیشترین انرژی را استفاده می کنند. پس یک ورزش پا را با ورزش بالا تنه ترکیب کنید با این کار می توانید مقدار کالری سوزی خود بسیار بالا ببرید. چند متر بیشتر پیش بروید راه هایی برای سوزاندن کالری در کل روز پیاده روی یا دوندگی آرام صبحگاهی خود را تمام کرده اید اما قبل از اینکه به خانه بروید.

اندرو کاسترو، مربی ورزشی در کالیفرنیا برای شما توصیه ای دارد: پنج یا شش بار در مسیر بازگشت با سرعت بدوید و در میان هر بار دویدن یک دقیقه استراحت کنید. با این کار بدون اینکه متوجه شوید چندین متر به ورزش خود اضافه کرده اید و کالری فوق العاده بیشتری نیز سوزانده اید.

همچنین بخوانید:

مقدار کالری سیب زمینی

مقدار کالری موجود در نوشابه چقدر است؟

با این ورزش ها بیشترین کالری را بسوزانید

میزان کالری سوزی در روابط جنسی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits