دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی خوراکی های جدید و متنوع برای پذیرایی در عید نوروز
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ایام نوروز پر از مهمانی و رفت و آمد است از این رو ممکن است در انتخاب خوراکی های مناسب برای این ایام سردرگم باشید. با ما همراه باشید تا بهترین خوراکی ها برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز را معرفی نماییم.

پذیرایی از مهمانان در عید نوروز

خوراکی های پذیرایی در عید نوروز موضوع مورد بحث ماست. عید نوروز اسـت و سنت دیرینه دید و بازدید، در روزهای نوروزی همیشه منتظر میهمانان عید هستیم و سعی می کنیم سخاوتمندانه ترین سفره و بهترین پذیرایی را از خود ارائه دهیم.

هزاران سال اسـت کـه مردم اعتقاد دارند هر چـه قدر بهتر سال نو را شروع کنیم، سال بهتری در پیش رو خواهیم داشت، به همین منظور امروز ایده های جالبی برای پذیرایی از میهمانان در عید نوروز را به همراه هم مرور می کنیم.

خوراکی های مخصوص عید نوروز/لیست خرید خوراکی های عید نوروز

بهترین خوراکی های مخصوص عید نوروز

1. نوشیدنی های پذیرایی از مهمانان در عید نوروز

نخستین پیشنهاد مـا به شما این اسـت کـه گرمای بهار را با خنکای شربت بهارنارنج رفع کنید. بهارنارنج گلی بهاریست و درست کردن شربت آن در خانه همخوانی خوبی با این مناسبت دارد.

بـه علاوه این‌ کـه چای را حتماً میهمانان عزیزتان در سایر دید و بازدید‌ها صرف کرده اند، چـه بهتر کـه شـما کمی متفاوت باشید و آن‌ها را سورپرایز کنید. هم چنین می توانید از ترکیب عرق بیدمشک و نسترن نیز یک شربت خوش عطر و خوش طعم درست کنید و همه با هم لذت ببرید.

درصورتی کـه میهمانان عزیزتان، نوشیدنی گرم را ترجیح می دهند، می توانید دمنوش‌ های گیاهی پر از خاصیت را به آن‌ ها پیشنهاد دهید. گل گاو زبان، چای کوهی، دمنوش بـه لیمو و انواع گیاهان خوش طعم و عطر هستند کـه می توانید بـه صورت دمنوش از آن‌ ها استفاده کنید.

خوراکی های پذیرایی عید نوروز

2. میوه های خشک یا چیپس میوه خوراکی دلچسب عید نوروز

تعداد زیادی از مـا ممکن اسـت در میهمانی‌ ها خیر میوه خوردن را به شرش ببخشیم و به دلیل سختی پوست کندن از خوردن آن صرف نظر کنیم. پیشنهاد مـا این اسـت کـه از الان دست بکار شوید و میوه‌ های خوشمزه و حتی زمستانی را به حالت لایه‌ های بسیار نازک در آورید و بعد روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا خشک شوند.

وقتی چیپس میوه‌ ها آماده شد، این میوه‌ های رنگارنگ را درون کاسه‌های کوچک بریزید و جلوی مهمانان، همراه با آجیل عید یا حتی به جای آجیل سرو کنید. این کار هم زیبایی بیشتری دارد هم مهمانانتان از شـما بیشتر ممنون خواهند بود.

در کنار این میوه ها، آلبالو خشکه و برگ زرد آلود را فراموش نکنید. آن‌ ها را نیز با نمک و گلپر درون ظرفی جداگانه بریزید و روی میز پذیرایی عید قرار دهید. مطمئن باشید هیچکس دست رد بـه این خوشمزه‌ های رنگین نمی زند.

پذیرایی عید نوروز/ایده برای پذیرایی عید نوروز

3. رولت خرما ایده ای عالی برای پذیرایی عید نوروز

در این روز‌های بهاری، پدربزرگ‌ ها و مادربزرگ‌ ها را فراموش نکنید. آن‌ ها شاید نتوانند از شیرینی‌ های رنگی با شکر درست شده میل کنند. در عوض، حتماً از خرما استقبال می کنند. هسته‌ ی خرما را جدا کنید و سپس خرما را خوب له کنید. بـه طوری‌ که شبیه بـه یک خمیر درآید.

حال آن را پهن کنید و درون آن را با مغز‌های مختلف مثل پسته و گردو پر کنید و شبیه بـه یک رول در آورید. روی آن را با پودر نارگیل و دارچین تزئین کنید و در یخچال بگذارید تا سرد شود و خود را بگیرد. در نهایت رول خرمایی را به قطعات کوچک و مساوی تقسیم کنید و در ظرف بچینید.

پذیرایی شیک عید نوروز/پذیرایی از مهمان در عید نوروز

4. سالاد میوه خوراکی خوشمزه عید نوروز

تعداد زیادی از خانواده‌ ها میوه‌ ی عید را به صورت صندوقی خریداری می کنند. اگر شـما هم از آن دسته هستید، ممکن اسـت پوست میوه هایتان بعد از چند روز چروکیده شوند.

مـا پیشنهاد می کنیم برای آنکه میوه هایتان بی کیفیت بنظر نرسند، برای میهمانانتان، بـه اندازه کافی پوست بگیرید و خرد کنید و در کاسه‌ های کوچک همراه با یک شماره چنگال سرو کنید. در این صورت هم دردسر پوست کندن میوه را حذف می کنید، هم میز رنگارنگی دارید و هم میوه‌ ها همان‌ گونه تازه ارائه می شوند.

طرز تهیه سالاد میوه دسری فوق العاده برای مهمانی ها

خوراکی های پذیرایی عید نوروز

5. بستنی خوراکی مورد علاقه همه افراد در عید نوروز

یک ایده‌ ی متفاوت و رنگارنگ دیگر این اسـت کـه بستنی‌ های میوه‌ ای رنگارنگ تهیه کنید و آن‌ها را به صورت اسکوپ درون ظرف بگذارید و تزئین کنید.

اگر بخواهید کمی سنتی‌ تر و ایرانی‌ تر باشید می توانید فالوده را جایگزین کنید، اما هرچه کـه باشد، مطمئن باشید کـه یک ایده‌ برای پذیرایی عید بسیار خوب خواهد بود.

خوردنی های مناسب عید نوروز

6. شیرینی و دسرهای خانگی مخصوص عید نوروز

اگر دوست داشته باشید، می توانید شیرینی‌ ها و دسر‌های مختلف را در خانه تهیه کنید و آن‌ ها را جایگزین شیرینی‌ های بیرونی کنید. پیشنهاد مـا فرنی، ژله، ماست‌ های طعم دار، شیرینی‌ هایی مثل کاپ کیک، ترافل، تارت میوه‌ ای و … اسـت.

با اینکار هم متفاوت عمل کرده و هم در هزینه‌ ها صرفه جویی کرده‌ اید و خیال شـما و میهمانان هم از کیفیت شیرینی و دسر آسان خواهد بود.

معرفی شیرینی های مخصوص عید نوروز با طعم و ظاهری دلچسب

نوشیدنی های مخصوص مهمانی عید نوروز

7. آجیل مخصوص پذیرایی عید نوروز

اغلب ایرانی ها آجیل ها مخلوط می کنند و بـه صورت در هم برای پذیرایی استفاده می کنند. اما راه دیگر این اسـت کـه ظرف‌ های کوچک و خاص انتخاب کنید و هر کدام را در ظرفی جدا بر روی میز، میزهای کوچک و عسلی‌ ها بگذارید تا بجز جنبه‌ خوردنی بـه جنبه‌ های زیبایی و تزئین هم تبدیل شوند.

البته روش های دیگری هم برای بکار بردن آجیل وجود دارد کـه در میان خوراکی های عید می تواند جدیدتر باشد. انواع شکلات های آجیلی بـه شکل های مختلف وجود دارند کـه برای پذیرایی کردن هم زیبا هستند.

میوه های مخصوص عید نوروز

نکات مورد توجه برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز

مراقب لیست خرید تنقلات نوروزی باشید. برای اینکه بتوانید آگاهانه از مهمانان خود پذیرایی کنید، ابتدا باید آگاهانه خرید کنید، خریدی فاقد اقلام غذایی پرکالری، شور و چرب.

در پذیرایی از مهمان در عید نوروز برنامه‌ ریزی مناسب می‌ تواند به شما در پیروی از برنامه غذایی سالم و کاهش تمایل به پرخوری در مهمانی و یا رستوران کمک کند. برای مهمانی‌ ها برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان خاطر داشته باشید که از مهمانی هم لذت برده‌ اید.

هنگام پذیرایی از کودکان به توصیه‌ های سلامتی بخش توجه کنید. به خاطر داشته باشید پذیرایی از کودکان را با میان وعده‌ های سالم خانگی انجام دهید. مناسب‌ ترین میان وعده‌ ها برای تأمین نیاز و حفظ سلامتی، نان و غذاهای خانگی به همراه سبزیجات و میوه‌ ها است.

ضمناً تنقلات سالمی مانند مقدار کمی آجیل (از قبیل پسته، بادام، بادام هندی، فندق و بادام زمینی)، میوه‌ های خشک، گندم و ذرت، برنج و نخود بو داده به همراه کشمش، توت خشک و خرما همگی در مقدار مناسب (و نه بسیار زیاد) قابل استفاده هستند.

از کشمش، خرما و یا توت خشک به جای قند یا شکلات در کنار چای استفاده کنید. علاوه بر چای سیاه کمرنگ می‌ توانید با چای سبز به پذیرایی خود تنوعی سلامتی بخش بدهید. در صورت سرو آجیل از انواع بی نمک استفاده کنید.

معمولاً وقتی به ما شیرینی و تنقلات دیگر تعارف می‌شود، برای این که میزبان ناراحت نشود، آن را قبول می‌ کنیم، بنابراین به خاطر داشته باشید که با اصرار، سلامتی مهمانان و خودتان را به خطر نیندازید و با سرو شیرینی‌ های چرب و خامه‌ ای آن‌ ها را وسوسه نکنید.

ضمناً وقتی به مهمانی می‌ روید و با اصرار میزبان مواجه می‌ شوید، شیرینی و تنقلات را بردارید و در بشقاب خود بگذارید، ولی آن‌ ها را نخورید ! علاوه بر چای سیاه کمرنگ می‌ توانید با چای سبز به پذیرایی خود تنوعی سلامتی بخش بدهید.

10 نمونه از بهترین غذاهای مناسب برای مهمانی های عید نوروز

ساده ترین پیش غذاهای مناسب برای مهمانی عید نوروز

با بهترین مدل های تزیین آجیل عید نوروز برای عروس آشنا شوید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits