دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۱۰ نوع پیش غذای مجلسی شیک برای مهمانی
8
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو، در این مطلب قصد داریم بهترین و خوشمزه ترین پیش غذاهای مناسب برای مهمانی های عید نوروز را خدمت شما همراهان همیشگی مجله اینترنتی دلگرم معرفی نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

پیش غذا ویژه عید نوروز

پیش غذا یکی از مهم ترین قسمت های مهمانی خصوصا مهمانی شام است. پیش غذا می تواند سوپ یا سالاد باشد. همین طور غذاهای سبک در وعده های کوچک پیش غذاهای مناسبی به حساب می آیند. فینگرفودها نیز دسته ای از پیش غذاهای پرطرفدار هستند.

انواع پیش غذا مناسب مهمانی عید

1. فریتاتا پیش غذای مناسب عید نوروز

در میان سوفله و املت‌ ها این فریتاتا frittata را می‌ توانید با ترکیبی از هر نوع پنیر و سبزی دلخواه‌ تان درست کنید. در این نسخه از اسفناج که سرشار از فولیت و پنیر که سرشار از کلسیم است، استفاده شده. این غذا در ۳۵ دقیقه آماده می‌ شود.

پیش غذای ایرانی/پیش غذای ساده

2. پیش غذای شب عید: خوراک چیلی

این غذا را می‌ توان در ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در قابلمه عادی پخته و با زدوپز در ۱ ساعت. اگر از لوبیای خشک استفاده می‌ کنید، لوبیا‌های قدیمی ممکن است برای ترد شدن به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

اگر برای چند ساعت لوبیاها را در آب بخوابانید، به زمان پخت کمتری احتیاج خواهند داشت. اگر این کار را انجام می‌ دهید، مطمئن شوید که قبل از پختن لوبیاها، آبی را که لوبیاها را در آن خواباندید بیرون بریزید و آن را با آب تازه جایگزین کنید.

پیش غذا مجلسی/پیش غذا برای مهمانی

3. خوراک بوقلمون با سبزیجات فلفلی پیش غذای مناسب عید نوروز

این غذا را بدون گوشت و تخم‌ مرغ هم می توان سرو کرد. این غذا اغلب در صبحانه یا ناهار سرو می‌ شود، ولی شام سبک و رژیمی هم می‌ تواند باشد.

این غذا را می‌ توانید با تخم مرغ روی آن یا بدون تخم‌ مرغ سرو کنید. مواد این غذا بسته به ذائقه شما می‌ تواند تغییر کند. در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه آماده می‌ شود.

پیش غذا برای مهمانی عید نوروز

4. قارچ شکم پر پنیری پیش غذا برای مهمانی عید

یکی از پیش غذاهای مناسب عید نوروز قارچ شکم پر پنیری است. قارچ ماده غذایی سالمی است که خوردن آن سبب می‌ شود احساس سیری کنید. نتایج برخی از تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف مواد غذایی کم‌ کالری که ارزش غذایی بالایی دارند (مانند قارچ‌ ها) می‌ تواند جایگزین خوبی برای غذاهای پر کالری باشد.

بنابراین اگر می‌ خواهید پرخوری را کنار بگذارید و بدون مصرف مواد پرکالری احساس سیری داشته باشید انتخاب قارچ‌ ها به شما کمک می‌کند تا به این هدف برسید، البته فیبر موجود در قارچ‌ ها هم در این مسیر شما را همراهی می‌ کند.

پیش غذا برای عید نوروز

5. پیش غذای مجلسی عید نوروز: پیاز سوخاری ترد

پیاز سوخاری ترد گزینه‌ ای عالی برای سرو کردن با همبرگر است و در کل می‌ تواند دورچین خوبی برای غذاهای مختلف باشد. علاوه بر این، این سوخاری‌ های ترد را می‌ توان همراه با سس سوخاری به عنوان میان‌ وعده یا پیش‌ غذا هم سرو کرد.

تهیه پیاز سوخاری ترد نسبتاً آسان است و از اول تا آخر نیم ساعت بیشتر طول نمی‌ کشد. نکته مهم این است که پیاز‌ها دو بار در خمیر فرو می‌ روند و به این ترتیب بعد از سرخ شدن روکش آن‌ ها بسیار ترد می‌ شود و پیاز‌های شیرین و عالی در میان این لایه ترد طعمی بی‌ نظیر پیدا می‌ کند.

برای تهیه پیاز سوخاری ترد به سرخ کردن عمیق نیاز است. بنابراین اگر سرخکن دارید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت داخل قابلمه‌ ای به ارتفاع ۲–۳ سانت روغن مناسب سرخ کردنی بریزید و بگذارید روی شعله متوسط داغ شود. پیاز را پوست بکنید و به صورت حلقه‌ هایی به ضخامت ۱ سانت برش بزنید. حلقه‌ های پیاز را از هم جدا کنید.

پیش غذای شیک مهمانی شام

6. بادمجان سوخاری پیش غذای مهمانی شب عید

بادمجان یکی از انواع سبزیجات است که برای لاغری بسیار مفید است. به کمک بادمجان می توان خوشمزه ترین و متنوع ترین غذاها و پیش غذاها را درست کرد و از خوردن آن ها لذت برد.

بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی دو یا سه سانتی خرد کنید. یک و ۱/۴ قاشق نمک به بادمجان ها بزنید و آنها را به مدت ۳۰ دقیقه در آبکش بگذارید تا آبشان گرفته شود.

در ظرفی نسبتا گود آرد سوخاری و پنیر پارمزان را مخلوط کنید. در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و با دو قاشق آب مخلوط کرده، با چنگال بزنید تا یکدست شود. آرد سفید را در ظرفی بریزید.

حالا بادمجان ها را به ترتیب ابتدا در آرد سفید سپس در تخم مرغ و در نهایت در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بزنید. بادمجان ها را ابتدا در آرد سفید سپس در تخم مرغ و در نهایت در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بزنید، لقمه های بادمجان را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

پیش غذا برای مهمانی

7. گل کلم لقمه ای

یکی از پیش غذاهای مهمانی عید گل کلم لقمه ای است. این پیش غذا با گل کلم درست می شود؛ گل کلم یکی از انواع سبزیجات است که هم در غذاها و هم در انواع ترشی از آن استفاده می شود و البته دارای ارزش غذایی بالایی هم هست.

این نوع سبزی برای زن و مرد در هر رده سنی خاصیت فراوان دارد که توصیه می کنیم شما هم آن را در سبد غذایی خانواده تان قرار دهید. امیدواریم این نوع پیش غذا را درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

برای مهمانی عید نوروز چی بپزیم

8. نان پنیر و پیازچه پیش غذای مهمانی عید نوروز

برای آن دسته از عزیزانی که در نظر دارند میهمانی شان را با پیش غذای مخصوص شروع کنند و یا آن دسته از کاربرانی که در نظر دارند یک شام سبک بخورند، نان پنیر و پیازچه پیش غذای مناسبی است. امیدواریم درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

خوراکی های مناسب مهمانی عید نوروز

9. میگو سوخاری نارگیلی پیش غذای مجلسی عید

وقتی شما زمان کوتاهی برای تهیه پیش‌ غذا در حجم بالا برای میهمانی‌ های خود دارید میگو سوخاری نارگیلی می‌ تواند اولین و ساده‌ ترین گزینه شما برای انجام باشد و شما خواهید دید که در عرض مدت کوتاهی آن‌ ها از روی میز سرو ناپدید خواهند شد !

تهیه میگو سوخاری نارگیلی بسیار راحت و در چهار مرحله قابل تهیه می‌ باشد. مخلوط آرد، مخلوط تخم مرغ، مخلوط پودر نارگیل و در نهایت سرخ کردن در روغن. کلیه این مراحل در مجموع به 20 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت و طعم و عطری دلپذیر و متفاوت از میگو را تجربه خواهید کرد.

تنها چیزی که پس از سرخ کردن میگو سوخاری به آن نیاز خواهید داشت سس فلفل شیرین برای سرو آن است.

طرز تهیه پیش غذا برای شب عید

10. دلمه قارچ و مرغ پیش غذای مجلسی مهمانی شب عید

یکی از پیش غذاهای ویژه عید نوروز دلمه قارچ و مرغ است. این خوراک خوشمزه و لذیذ را به عنوان یک پیش غذای مجلسی در منزل تهیه کرده و از آن لذت ببرید. نوش جان

پیش غذای سبک برای مهمانی

10 نمونه از بهترین غذاهای مناسب برای مهمانی های عید نوروز

چرا شب عید سبزی پلو با ماهی میخوریم و دستور تهیه یک سبزی پلو با ...

غذاهای مخصوص شب عید در افغانستان؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits