دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قهوه سبز / ۲۰ عارضه جبران ناپذیر قهوه سبز
67
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قهوه سبز همچون قهوه عادی حاوی مقادیری از کافئین میباشد بنابراین، قهوه سبز می تواند عوارض ناشی از کافئین مشابه قهوه را ایجاد کند.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با عوارض قهوه سبز بیشتر آشنا شوید

قهوه سبز برای چه کسانی مضر است ؟

قهوه سبز یکی از نوشیدنی های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. عده ای مصرف آن را برای سلامتی مضر می دانند اما قهوه سبز نیز مانند بسیاری از خوراکی های دیگر خواصی دارد و باید در مصرف آن تعادل رعایت شود تا مشکلی در پی نداشته باشد.

قهوه سبز همچون قهوه عادی حاوی مقادیری از کافئین میباشد بنابراین، قهوه سبز می تواند عوارض ناشی از کافئین مشابه قهوه را ایجاد کند

divider

عوارض قهوه سبز

1. بارداری و شیردهی

در صورت بارداری یا شیردهی ، به طور حتم از مصرف قهوه سبز خود داری کنید زیرا کافئین موجود در قهوه سبز تاثیر مستقیمی بر روی جنین گذاشته. کافئین می تواند باعث کاهش فعالیت های عضلانی مجاری رحم شده و خطر بروز عوارض بارداری را بالا ببرد.

2. غلظت بالایی از هوموسیستئین

از مضرات قهوه سبز مصرف یک دوز بالا از اسید کلروژنیک برای یک دوره کوتاه موجب افزایش سطح هوموسستئین پلاسما می شود که ممکن است با بیماری هایی مانند بیماری قلبی همراه باشد.

3. اختلالات اضطراب از عوارض قهوه سبز

مصرف بی رویه قهوه سبز و کافئین موجود در قهوه سبز موجب اضطراب می شود.

4. اختلالات خونریزی

مصرف زیاد قهوه سبز با توجه به کافئین در قهوه سبز میتواند منجر به ایجاد خونریزی (معده. روده) و دیگر نواحی شود.

5. دیابت از عوارض قهوه سبز

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است باعث اخلال در کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت شود. گزارش شده است که کافئین در برخی از افراد باعث افزایش و در برخی منجر به کاهش قند خون می شود. اگر دچار دیابت هستید و قند خون خود را با دقت بررسی کنید ، سپس از کافئین استفاده کنید

6. اسهال از عوارض قهوه سبز

از مضرات قهوه سبز میتوان اسهال را نام برد. قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین در قهوه ، به خصوص در مقادیر زیاد ، می تواند اسهال را بدتر کند.

7. گلوکوما از عوارض قهوه سبز

مصرف زیاد قهوه سبز با توجه به مقادیر کافئین موجود در آن می تواند فشار داخل چشم را افزایش دهد.

8. فشار خون بالا

مصرف قهوه سبز ممکن است فشار خون افراد با فشار خون بالا را افزایش دهد. با این حال ، این اثر ممکن است در افرادی که به طور منظم از کافئین قهوه سبز یا سایر منابع حاوی کافئین مصرف می کنند کمتر باشد.

9. کلسترول بالا از مضرات قهوه سبز

برخی تحقیقات نشان داده اند که اجزای خاصی از قهوه تسویه نشده (قهوه سبز) وجود دارد که میتواند میزان کلسترول را افزایش دهد. این اجزاء را می توان در قهوه سبز پیدا کرد.

10. سندرم روده تحریک پذیر

کافئین موجود در قهوه به ویژه هنگامی که در مقادیر بالا مورد استفاده قرار گیرد علائم سندرم روده تحریک پذیر مخصوصا اسهال را بدتر میکند.

11. پوکی استخوان از عوارض قهوه سبز

کافئین موجود در قهوه سبز و سایر منابع می تواند مقدار کلسیم را که از طریق ادرار دفع کند. این امر ممکن است استخوانها را تضعیف کند. اگر استئوپروز(پوکی استخوان) دارید، مصرف کافئین را به کمتر از 300 میلی گرم در روز محدود کنید (حدود 2-3 فنجان قهوه منظم). مصرف مکمل های کلسیم به جبران کلسیم از دست رفته کمک میکند . زنان پس از یائسگی هنگام استفاده از کافئین باید بسیار محتاط باشند .زیرا خطر ابتلا به پوکی استخوان در آنها بیشتر است.

عوارض دیگر قهوه سبز

  • 12. بی خوابی از عوارض قهوه سبز

از مضرات قهوه سبز میتوان کم خوابی یا بی خوابی را بیان کرد. کافئین موجود در قهوه و قهوه سبز باعث بی خوابی شده که بیخوابی میتواند عارضه های دیگری را به همراه داشته باشد

  • 13. نگرانی و بی حسی

مصرف بیش از حد کافئین میتواند شخص را دچار اختلالات روحی کند و شخص مدام حالت نگرانی و بی حسی داشته باشد. نگرانی . بی حسی شل شدن عضلات از مضرات قهوه سبز میباشد. و نشان دهده علائم اولیه افسردگی میباشد.

  • 14. ناراحتی معده از عوارض قهوه سبز

مصرف قهوه سبز در صبح با معده خالی باعث اسیدی شدن معده و زخم آن می‌شود. نوشیدن قهوه سبز شیرین شده با شکر در صبح بدون خوردن هیچ گونه غذایی معده را به زخم معده یا ورم معده دچار میکند

  • 15. تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ از عوارض قوه سبز میباشد. قهوه و قهوه سبز دارای کافئین بالا میباشد. که با مصرف بی رویه میتوان شخص را به تهوع. استفراغ. بی حالی و گیجی مبتلا کند

  • 16. افزایش میزان ضربان قلب و تنفس

برخی افراد نسبت به کافئین حساسیت دارند. یعنی اینکه با مصرف کافئین با سرعت در معرض استرس و عصبانیت قرار می گیرند. حتی امکان دارد که این افراد بعد از مصرف کافئین دچار فشارخون بالا، سردرد شدید، تپش قلب و بالا آمدن اسید معده شوند.

  • 17. سردرد از عوارض قهوه سبز

نوشیدن قهوه و قهوه سبز در درجات اول باعث تسکین سر درد و بهبودی علائم میگرن میشود ولی نوشیدن کافئین بیش از اندازه به نوبه خود میتواند نتیجه عکس داشته باشد و سر درد و علائم سر درد را بیشتر کند.

  • 18. اضطراب

کافئین و نوشیدن بیش از اندازه کافئین و قهوه سبز میتواند تاثیرات استرس و اضطراب را در شخص به وجود آورد

  • 19. پریشانی از عوارض قهوه سبز

پریشانی میتواند از مضرات قهوه سبز و نوشیدن کافئین باشد.

  • 20. زنگ زدن در گوش از عوارض قهوه سبز

مصرف قهوه سبز میتواند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد. یکی از این عوارض زنگ زدن در گوش و یا وزوز گوش میباشد

قهوه سبز چگونه باعث لاغری می شود؟

تحقیقاتی که در رابطه با تاثیر عصاره قهوه سبز انجام شده است حاکی از آن است که:

وجود مقدار زیادی کلروژنیک اسید در قهوه سبز به کاهش وزن افراد کمک بسیاری می کند البته این ترکیب به نام آنتی اکسیدان شناخته می شود. آنتی اکسیدان های قهوه به تنظیم گلوکزهای فرد کمک می کند که باعث می شود تولید سلول های چربی در خون کاسته شود.


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (67 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits