دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حرکات ورزشی مؤثر برای درمان کمردرد + عکس
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حرکات ورزشی مؤثر برای درمان کمردرد + عکس-چند حرکت مفید برای درمان کمردرد-9 ورزش کمردرد +تصویر-نسخه‌ ورزشی برای کمردرد-درمان کمر درد با ورزش-درمان کمر درد با حرکات مفید ورزشی-چند حركت مفيد براي درمان كمردرد-آموزش حرکات ورزشی با عکس برای درمان بیماری...

حرکات ورزشی مؤثر برای درمان کمردرد + عکس

حرکات ورزشی مؤثر برای درمان کمردرد

محمدعلی سالیانه اظهارکرد: گودی کمر در افراد می‌تواند به دو دلیل به وجود بیاید؛ یا فرد به صورت مادرزادی دارای گودی کمر است و یا این‌که این عارضه می‌تواند بر اثر عوامل محیطی به وجود آمده باشد.

وی ادامه‌داد: منظور از عوامل محیطی این است که ممکن است کودک هنگامی‌که به مدرسه می‌رود، کیفی را که حمل می‌کند، سنگین باشد؛ به صورتی‌که به مهره‌های کمر وی فشار وارد شده و این وضعیت باعث می‌شود او در طول زمان دچار گودی کمر شود.

این استاد دانشگاه عنوان‌کرد: بد نشستن افراد هم ممکن است گودی کمر را در افرادی که به آن مبتلا هستند، تشدید کند. هم‌چنین تکیه دادن نامناسب افراد هم در گودی کمر تاثیر منفی دارد که البته با انجام حرکات ورزشی مناسب، قابل درمان است.

وی بیان‌کرد: افرادی که دچار گودی کمر هستند برای درمان آن به وسیله حرکات ورزشی می‌توانند روی کمر بخوابند، سرشان را از زمین جدا کنند و به سینه خود بچسبانند. این حرکت باعث می‌شود مهره‌های کمر حرکت رو به جلو داشته باشند و در نتیجه عضلات شکم منقبض شده و گودی کمر آهسته، آهسته برطرف می‌شود.

سالیانه افزود: از دیگر حرکات ورزشی این است که افراد به روی کمر خوابیده و سپس یک پا را آهسته از زانو خم کنند و به سمت شکم بیاورند و بعد آن را به حالت اول برگردانند و پای دیگر را نیز به همین روش به سمت شکم آورند.

حرکات ورزشی مؤثر برای درمان کمردرد + عکس

وی خاطرنشان‌کرد: در روش دیگر افراد باید هنگامی که روی کمر خوابیدند، دو پای خود را هم‌زمان از زانو خم کنند و به سمت شکم آورند و سپس به حالت اول برگردانند. روش دیگر این است که افراد پاهای خود را به صورتی به سمت شکم خود ‌آورند که زانو خم نشود که این روش آخر به دلیل سنگین بودن، بهتر است بعد از این‌که روش‌های دیگر به صورت متناوب انجام شد، صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که انجام این حرکات ورزشی تا چه اندازه در رفع گودی کمر تاثیر‌گذار است؟ گفت: اگر افراد این حرکات را به صورت مداوم انجام دهند، در درمان این عارضه بسیار موثر است. ضمن این‌که باید توجه داشت این حرکات باید 8، 9 ماه به صورت پشت سر هم انجام شود.

وی با بیان این‌که افراد مبتلا به این عارضه اگر درد شدیدی را احساس می‌کنند، انجام این حرکات برای آ‌ن‌ها ممنوع است، عنوان‌کرد: این افراد در چنین وضعیتی برای انجام حرکات ورزشی مناسب باید به متخصص ورزشی مراجعه کنند چرا که ممکن است با انجام این حرکات وضعیت‌شان بدتر شود.

سالیانه افزود: انجام این حرکات در درمان گودی کمر افرادی موثر است که بر اثر عوامل محیطی به این عارضه دچار شده‌اند و افرادی که به صورت مادرزادی دچار گودی کمر هستند، برای رفع این عارضه به وسیله ورزش باید به پزشک مراجعه کنند تا پس از گرفتن عکس از کمرشان، مشخص شود این مشکل در چه حدی است و اگر ضایعه‌ی خاصی نبود، می‌توانند همین حرکات را انجام دهند، در غیر این صورت باید به یک متخصص ورزشی مراجعه کنند.

گردآوری توسط : دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits