دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید خارق العاده نوره کشیدن برای زنان

نوره کشیدن چیست ؟ فواید نوره کشیدن برای بدن + روش استفاده

فواید خارق العاده نوره کشیدن برای زنان
183
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نوره یا همان واجبی (طین، حنازرد) که به پودر نظافت هم معروف است یک پودر ترکیبی سفید و سبز رنگ می باشد که از آمیخته شدن آهک و زرنیخ درست می‌شود و جهت از بین بردن موهای بدن به کار گرفته می شود.

خواص نوره کشیدن و جلوگیری از درد مفاصل

به گزارش دلگرم : زدودن و پاک کردن موهای زائد بدن جدای از مسئله پاکیزگی آن خواص فراوانی دارد که هم در شرع مقدس اسلام وهم درطـب به آن سفارش شده است.

خواص درمانی نوره کشیدن برای زنان

نوره یا همان واجبی که به پودر نظافت هم معروف است. یک درمان و پیشگیری عالی از بیماری های زنانه است که بخاطر تاکید بر استفاده ، آن را واجبی می نامند. بی شک از خواندن خواص نوره در طب سنتی شگفت زده خواهید شد.

خواص نوره ( واجبی ) در طب سنتی

واجبی یا همان نوره برای از بین بردن موهای زاید بدن استفاده می شود. این ماده از ترکیب آهک و زرنیخ تشکیل شده است. نوره از زمان های بسیار قدیم وجود داشته است و احادیثی هم از ائمه معصومین درباره استفاده از نوره و فواید آن روایت شده است. تا حدی که کسی که نوره مصرف نکند مومن نیست.در روایات آمده است که هر 15 روز نوره بزنید اگر نتونستید حداکثر هر 40 روز نوره استفاده کنید در غیر این صورت مومن نیستید اما متاسفنه می بینیم که امروزه نوره فراموش شده است و کمتر کسی از آن استفاده می کند.

روایات اهل بیت علیهم السلام در مورد نوره کشیدن

امام کاظم علیه السلام: موى سر، چون بلند شود، آب کمر از جریان می‏افتد، مفاصل، سست مىیشوند و ضعف و سِل به دنبال میآورد. امّا نوره، آب کمر را افزون مىیسازد، بدن را تقویت مىیکند، بر پیهِ کلیه‏ ها مىیافزاید و بدن را چاق مىیکند.

امام صادق علیه السّلام: پیامبر خدا در هر جمعه، موى زهار و زیر سرین را نوره ‏می‏کشید.

حتماً بخوانید:
آیا واجبی سرطان را درمان می کند؟

آیا واجبی سرطان را درمان می کند؟

آیا حقیقت دارد که نوره در درمان سرطان موثر است ؟ چه موادی در واجبی وجود دارد که در درمان سرطان موثر است ؟ آیا طب سنتی و مدرن این نظریه را رد یا تایید…

امام صادق علیه السّلام: زدودن موها با تیغ در هر هفت روز، و با نوره در هر پانزده روز پسندیده است.

امام صادق علیه السّلام: سنّت در مورد نوره، آن است که هر پانزده روز یک‏بار انجام شود. اگر بیست روز بر تو گذشت و این کار را انجام ندادى و هیچ ‏چیز هم براى خرید آن نداشتى، به حساب خداوند قرض کن.نوره خواص زیادی در طب سنتی دارد و به دلیل وجود سه ماده حیاتی از جمله آرسنیک، آهک و گوگرد که در نوره یافت می شود ضد سرطان است و در شیمی درمانی های امروزی از آن استفاده می کنند.

نوره چیست ؟ همه چیز در مورد پودر موبر نوره (واجبی)

خواص نوره در طب سنتی عبارتند از :

نوره (داروی بهداشتی حمام)

دستور مصرف و روش استفاده از نوره ( واجبی )

  1. در موقع استفاده بدن باید خشک باشد .
  2. نوره را در یک ظرفی ریخته و مقداری آب گرم نه سرد باشد نه داغ ، بر روی آن ریخته و ماده ای خمیری شکل به دست می آوریم.
  3. توجه کنید که این خمیر نه آنقدر سفت باشد که مالیدن آن سخت شود و شل باشد که بر روی ناحیه مورد نظر قرار نگیرد و یک حالت معمولی داشته باشد.
  4. سپس این خمیر را بر روی پوست می مالیم .
  5. پس از اتمام کار ، حدود مدت 5 دقیقه صبر می کنیم و سپس محل های مورد نظافت را با آب خالی می شوئیم.

توجه : قبل از استفاده از نوره ، طبق فرمایش حضرت امام رضا (ع) نواحی مورد نظر را با آب سرد بشوئیم تا منافذ پوستی باز نشوند و استعمال نوره سبب جوش زدن پوست ناحیه مورد استفاده نشود.قبل از استفاده از نوره خمیر حاصل شده را ببوئیم. زیرا بوی حاصل از این خمیر که دارای ماده آرسنیک می باشد سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان می شود.برای لطیف شدن پوست می توانید در ترکیب نوره از حنا نیز استفاده کنید. همچنین جهت خوشبو کردن نوره می توانید از عصاره بابونه در ترکیب خمیر نوره استفاده کنید.

چند توصیه مهم برای استفاده بهتر از نوره

1. بهتر است برای استعمال نوره از دستکش استفاده کنید تا دستهایتان نسوزد.

2. ظرفی که نوره در آن است باید خشک باشد.

3. مستحب است تا دعاهای قبل از نوره را بخوانید.

4. در روایات چهارشنبه ها نوره زدن ممنوع است و موجب بیماری می شود.

5. حتی هر روز نوره زدن هم منعی ندارد و بسیار برای بدن مفید می باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (183 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نفس | ۲ سال پیش
نوره زودموهارومیبره ولی بعدش خیلی خشن میشه وقتی هم میزنی پوستوله میکنه انگارعرق سوزشدی
3
5
نادر | ۲ سال پیش
بهترین چیز واجبی.بهترین عملکرد واجبی.مردم باید دوباره فقط از واجبی استفاده کنند.مخصوصا خانوم ها .یعنی مادران به فرزندان دختر خود یاد بدهند.بهتر از هرچیزی است این واجبی.هم برا پوست.هم برا کم شدن مو.هم دیر تر در اومدن.اصلا عالیه این واجبی.قدرشو بدونید.از همه روشها بهتره واجبی.واااااااج
بیییییییی
7
9
طاعتی | ۳ سال پیش
یه جا میگی باید جای نوره خشک باشه بعد یه جای دیگه میگی طبق سفارش امام رضامحل رو با آب سرد بشوید تا... این دوتا با هم همخوان نیست
15
47
مجید | ۴ سال پیش
بهتر است که به روش قدمای خود بازگردیم
3
18

hits