دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درد مفاصل : ۲۷ درمان حیرت انگیز خانگی درد مفاصل
8
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مفاصل مسئولیت زیادی دارند مانند اطمینان از اینکه بدن تان قابلیت تحرک داشته باشد. عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد درد مفاصل شوند. برای آشنایی با داروهای خانگی برای درد مفاصل با مجله دلگرم همراه شوید .

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان خانگی درد مفاصل بیشتر آشنا شوید

علل و علائم درد مفاصل

آسیب و جراحات و یا بیماری هایی که بر روی رباط، بورس‌ها ( کیسه‌های حاوی مایع سینوویال که در اطراف مفاصل وجود دارند) یا تاندون های اطراف مفصل تاثیر می گذارند ، یکی از شایع ترین علل درد مفصلی است. هنگامی که رباط ها، غضروف و استخوان درون مفصل دچار آسیب می شوند، درد نیز افزایش می یابد. سایر علل درد مفصل عبارتند از التهاب همراه با آرتریت (مانند آرتریت روماتوئید)، عفونت، نقرس، تاندونیت، استفاده بیش از حد از مفاصل، کشش ها، رگ به رگ شدگی، آنفولانزا، آبله مرغان، هپاتیت، لوپوس و تومورها. بیماران مبتلا به درد مفصلی همچنین تورم، سفتی و / یا گرما در مفاصل را تجربه می کنند.

درمان درد مفاصل

راهکارهای خانگی درد مفاصل

برای درمان درد مفاصل می توانید از راهکارهای خانگی و طبیعی استفاده کنید. بهترین راه حل های خانگی عبارتند از:

1. آناناس

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که شگفت انگیز و معجزه آور است. بروملین موجود در آناناس دارای ویژگی های طبیعی است که با التهاب مبارزه می کند و سرعت بهبودی را تسریع می بخشد.

2. محافظت از مفاصل

مهم است که هنگام فعالیت، از مفاصل خود محافظت کنید و شدت درد آتی را کاهش دهید. به عنوان مثال، هنگام کاشت بذر در یک باغ فراموش نکنید که در هنگام زانو زدن به زمین، از چیزی مثل بالشتک برای کاهش فشار مفاصل از زانوهایتان محافظت کنید.

3. کفش جدید

اگر شما اغلب پیاده روی می کنیدو یا به دویدن علاقه دارید، مدام کف کفش خود را بررسی کنید که آیا شما به یک جفت کفش جدید نیاز دارید یا خیر. کفش های کتانی بعد از مدتی برای جلوگیری از تحریک درد مفاصل در زانو نیاز به تعویض دارند.

4. جایگزینی کمپرس گرم و سرد

حوله گرم را روی مفاصل دردناک قرار دهید تا ماهیچه ها را آرام کنید و جریان خون را افزایش دهید. این درمان حرارتی را با کمپرس سرد جایگزین کنید، که درد مفاصل را درمان می کند. از یخ به مدت 20 تا 30 دقیقه سه یا چهار بار در روز استفاده کنید.

5. یخ در درمان خانگی درد مفاصل

برای تسکین درد در مفاصل، قالب های یخ را در یک حوله بپیچید و روی قسمت های دردناک بدن قرار دهید.

6. آب هویج

به نظر می رسد که آب هویج تقویت کننده رباط ها باشد و برای بیمارانی که مبتلا به درد مفاصل شده اند سودمند است.

7. حرکات کششی

عضلات خود را به صورت منظم بکشید تا گردش خون را تحریک کنید، انعطاف پذیری را بالا ببرید و به هماهنگی مناسب دست یابید. این تمرین می تواند به جلوگیری از درد مفاصل در آینده کمک کند.

8. روغن زیتون

هنگام ماساژ مفاصل دردناک، روغن زیتون گرم شده را برای نتایج بهتر استفاده کنید.

9. زنجبیل در درمان خانگی درد مفاصل

زنجبیل دارای قدرت کاهش التهاب است، روزانه 4 گرم ریشه خشک زنجبیل را برای مبارزه با تورم مفاصل مصرف کنید.

10. موز در درمان خانگی درد مفاصل

گفته شده است که خوردن موز می تواند به بیمار مبتلا به درد مفاصل کمک کند، زیرا میوه حاوی ترکیباتی است که به تقویت مفاصل کمک می کند.

11. پونه کوهی

پونه کوهی دارای خواص ضد التهابی است. همچنین آنتی اکسیدان های بدن را تامین می کند در نتیجه به کاهش درد مفاصل کمک می کند.

12. روغن ماهی در درمان خانگی درد مفاصل

بعضی از انواع ماهی ها روغن های بدن را تامین می کنند که می توانند از التهاب مفاصل جلوگیری کنند. برای به دست آوردن نتایج بهتر ماهی بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

13. مخلوط مرکبات

سه پرتقال، سه لیمو و سه گریپ فروت را خرد کنید و سپس به مدت 24 ساعت در یک ظرف بزرگ قرار دهید. پس از گذشت زمان، سه قاشق غذاخوری کرم تارتار، یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم،یک چهارم آب جوش را به مرکبات اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط برای یک روز باقی بماند. بعد، مواد تشکیل دهنده را با استفاده از پوره ساز سیب زمینی مخلوط کنید. روزانه مقداری از این مخلوط را با هر وعده غذایی برای کاهش آرتریت و درد مفاصل مصرف کنید.

14. سرکه سیب

2 قاشق چای خوری سرکه سیب و 2 قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب گرم بریزید. یک بار یا دو بار در روز این معجون را برای تسکین درد مفاصل استفاده کنید.

15. عسل در درمان خانگی درد مفاصل

ماساژ مفاصل با عسل 10 دقیقه قبل از خواب، به کاهش درد مفاصل در طول شب کمک می کند.

16. عسل و دارچین

یک قاشق چای خوری از عسل و پودر دارچین را به دو قاشق چای خوری آب اضافه کنید تا خمیر ضخیم ایجاد شود. بعد، یک لایه نازک از خمیر را به مفاصل دردناک و ملتهب بمالید و سپس ماساژ دهید.

17. روغن کرچک

ماساژ روغن کرچک یک راه موثر برای آرامش بخشیدن به آرتریت مفاصل را امکان پذیر می سازد.

18. سرکه داغ

هنگام ماساژ مفاصل آرتریتی، سرکه داغ را برای ماساژ دادن امتحان کنید. قبل از خواب هر شب این درمان را دنبال کنید.

19. زردچوبه در درمان خانگی درد مفاصل

یک قاشق چای خوری آب زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید تا درد بدن را از بین ببرد.

20. نمک اپسوم

نمک اپسوم (یا سولفات منیزیم) یک ماده معدنی طبیعی است که برای درمان افراد مبتلا به درد مفاصل سودمند است. شما می توانید از نمک اپسوم برای تسکین دردعضلات و مفاصل استفاده کنید، دو فنجان نمک اپسوم را به وان گرم حمام بیفزایید و به مدت 30 دقیقه غوطه ور شوید. برای حفظ دمای شناور شدن، ممکن است مجبور باشید که آب گرمتری اضافه کنید. نمک اپسوم نیز به بهبود گردش خون، کاهش التهاب مفاصل و بهبود بدن کمک می کند.

21. ماساژ در درمان خانگی درد مفاصل

ماساژ مفاصل می تواند به کاهش درد و ناراحتی مفاصل کمک کند. علاوه بر تسکین درد، ماساژ نیز برای تقویت عضلات و استخوان ها موثر است.

22. آب گرم

دوش آب گرم تأثیر آرام بخشی روی مفاصل دردناک دارد.

23. جکوزی

جکوزی خانه می تواند برای بیمار مبتلا به درد مفاصل یک پناهگاه امن و آرام بخش باشد. گرما به شما اجازه می دهد مفاصل دردناک را برای تسکین در آب شناور سازید.

24. روشن کردن سیستم گرمایشی

اتاق های سرد می توانند سفتی و درد مفاصل را بدتر کنند، یک محیط گرم برای تسکین درد مفاصل می تواند مفید واقع شود.

25. پدگرمایشی یا پتو

درد و ناراحتی مفاصل آسیب دیده را با استفاده از یک پد گرم یا یک پتوی گرم تسکین دهید. اگر پد حرارتی یا پتو گرم در دسترس ندارید، یک حوله گرم و مرطوب بر روی مفاصل دردناک قرار دهید.

26. هشت لیوان آب

برای از بین بردن سمومی که می تواند درد مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد، حداقل هشت لیوان آب هر روز بنوشید تا مواد ناخواسته و زاید از بدن تان خارج شود.

27. استراحت در درمان خانگی درد مفاصل

استراحت برای تسکین مفاصل دردناک گاهی اوقات تنها چیزی است که شما را در مسیر بهبودی قرار می دهد. شما باید زمانی را به خود اختصاص بدهید تا بدن تان حداقل چند روز برای بهبود یافتن استراحت کافی داشته باشد. منظور این است که از ورزش و هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

مسکن درد مفاصل : ۷ مسکن قوی و تاثیر گذار برای درمان درد مفاصل

مسکن برای کمر درد : قویترین قرص ها و مکمل برای رفع کمر درد

درمان های سنتی درد مفصل

انواع قرص مسکن : ۲۰ قرص مسکن قوی برای درمان انواع دردها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زهرا علویان | ۴ سال پیش
سلام دوست عزیز ضمن عرض ادب و سلامتی
دوست عزیز من داروهایی از امارات میگیرم و میفروشم و کارم معرفی کردن به بقیه اس تا با این محصولات آشنا بشن و خدایی نکرده اگر مشکلی دارن مشکلشون با این داروها حل بشه
داورهای ما عبارتند از خمیر دندان های عالی – عسل های ملکه – قرص های لاغری – قرص های قلب و عروق – قرص های قند – قرص های فشار خون – زیبایی – پکیج های استخوان – پکیج های پیری و بیماری هایی که حتی فکرشون رو نمیکنید با این داروها خوب میشید
داورهای گیاهی که فقط با گیاهان درست شده و مصرفش ضرری براتون نداره
اگر کسی مشکلی داشت میتونید شماره ما رو بهشون بدید تا پیام بدن
برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم و سوالات به این شماره در واتس آپ پیام بدید در عرض 24 ساعت پاسخ داده میشود
***52785086
0
0

hits