دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ فایده باورنکردنی گوزیدن برای سلامتی بدن !
1980
زمان مطالعه: 11 دقیقه
بوی حاصل ازبادمعده بیشتر به خاطر ترکیبات گوگردی مثل سولفید هیدروژن است. غذاهایی چون کلم، تخم مرغ و گوشت بوزا هستند. لوبیا بطور اخص بوی شدید ندارد ولی حجم گاز را خیلی زیاد می کند. تا انتها ما را همراهی کنید.

فواید گوزیدن و دفع به موقع باد معده

شاید با خواندن عنوان مقاله پیش خود فکر کرده باشید که چه موضوع زشت و به دور از ادبی! اما این مسئله سوال خیلی از افراد است، گرچه هیچکس حرفی از آن نمیزند.

این روز ها مردم نسبت به همه چیز خجالتی هستند. البته کاملا طبیعی است که هنگام دفع باد معده همه احتیاط کنند اما برخی اوقات شرایطی پیش میاید که از کنترل شما خارج است!

در ابتدا باید بدانید که خارج کردن باد معده یک عملکرد کاملا طبیعی در بدن است و بخشی حیاتی از فرایند هضم غذا محسوب میشود.

همه ی مردم دنیا برای اینکه سیستم گوارش سالمی داشته باشند باید بگوزند، اگر اینکار را نکنید سلامتی تان به خطر خواهد افتاد. در ادامه به شما 7 فایده گوزیدن به موقع را خواهیم گفت.

طالع بینی بادمعده: متولدین هرماه چگونه هستند ؟

فواید گوزیدن در مجله دلگرم

1. رفع احساس سنگینی

اگر پس از خوردن یک وعده غذای مفصل احساس سنگینی و ورم در شکم خود دارید احتمال بدلیل این است که باد معده خود را خارج نکرده اید.خارج کردن باد شکم پس از وعده های غذایی از احساس ورم و سنگینی و ناراحتی جلوگیری کرده و به شما آرامش میدهد.

2. کمک به سلامت روده ها

یادتونه وقتی بچه بودیم مادرمون میگفت زشته یه موقع نگوزین ها و باید خودتون و نگه دارید ! باید بدونید که نگه داشتن هر چیزی برای مدت طولانی میتواند بسیار مضر باشد.

در مواقع خاص که ممکن است آبرو ریزی بشود هیچ اشکالی ندارد که باد شکم خود را نگه دارید اما اگر این موضوع برای شما عادت بشود و تحت هیچ شرایطی نگوزید سلامتی روده هایتان به خطر خواهد افتاد.

3. بادمعده یک هشدار جدی است!

باد معده میتواند یک هشدار جدی برای برخی مشکلات و بیماری ها باشد. اگر باد شکم شما بوی بسیار بدی دارد و خیلی زیاد است و یا هنگام گوزیدن احساس درد میکنید میتواند نشانه ای از بیماری عدم تحمل لاکتوز و یا حتی سرطان روده باشد.

4. بوی نا مطبوع بادمعده برای شما خوب است !

بله! درست خواندید. بوییدن باد شکم میتواند برای سلامتی شما مفید باشد. قطعا تعجب کردید اما تحقیقات علمی نشان داده است که هیدروژن سولفید موجود در گاز روده میتواند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.
هیدروژن سولفید بویی شبیه به تخم مرغ فاسد دارد که در مقادیر زیاد سمی است اما مقدار کم آن میتواند از سکته و حملات قلبی جلوگیری کند.

5. کمک به رژیم غذایی شما

باد معده هر غذایی بوی خاص خود را دارد. اگر احساس کردید که باد شکم شما مدتی است که بوی خاصی میدهد میتواند نشانه ای از این باشد که یک ماده غذایی را بیش از حد استفاده کرده اید. بطور مثال اگر خیلی نمیگوزید میتواند نشانه ای از آن باشد که فیبر غذایی کمی مصرف میکنید و باید از غذا های فیبر دار مثل عدس و لوبیا بیشتر استفاده کنید.

6. بادمعده نمایانگر سلامت باکتری های روده است.

یک حقیقت جالب: معمولا افراد لاغر و سالم بیشتر میگوزند. در واقع سلامتی سیستم گوارش میتواند به معنای باد شکم بد بو تر باشد. برخی مواد غذایی همچون انواع کلم ها باعث تقویت باکتری های روده میشود و این امر منجر به هضم بهتر غذا ها و همچنین تولید گاز بیشتر میگردد.

7. حالتون جا میاد!

بزارید واقع بین باشیم، هیچ احساسی بهتر از وقتی که بادمعده خود را پس از یک مدت طولانی در میکنید نیست.
حتی اگر مجبور باشید باد شکم تان را نگه دارید و یا به هر دلیل نتوانید کار خود را انجام دهید، قطعا احساس بدی پیدا کرده و حتی درد خواهید کشید اما به محض اینکه بگوزید همه چیز عوض میشود و حسابی حال تان خوب میشود.


اگر باد معده زیادی دارید و میخواهید بدانید که علت زیاد گوزیدن چیست مطلب زیر را بخوانید:

حتماً بخوانید:
علت باد معده زیاد چیست؟ ۲۰ روش درمان باد معده زیاد

علت باد معده زیاد چیست؟ ۲۰ روش درمان باد معده زیاد

مجله دلگرم | باد معده زیاد میتواند علل متعددی داشته باشد. تولید گاز در دستگاه گوارش یکی از مشکلات شایع برای بسیاری از مردم جهان است. در بیشتر موارد،…

در ادامه چندی بیش خواهیم گفت اندر حکایت این باد شگفت انگیز ...

سعدی شیرین سخن می فرماید :

شکم زندان باد است ای خردمند … ندارد هیچ عاقل باد در بند
چو باد اندر شکم پیچد فرو هل …که باد اندر شکم بار است بر دل

آری مبحث روز در مورد باد شکم است که نویسنده محترم از کلمه عامیانه آن استفاده نموده است که باز هم معذرت . و اما ......

منبع بادمعده از لحاظ علمی :

  • هوای بلعیده شده هنگام خوردن و نوشیدن
  • گاز جذب شده از خون توسط دیواره روده
  • گاز حاصل از واکنشهای شیمیایی روده
  • گاز تولیدی در اثر فعالیتهای باکتریهای روده

ساختار بادمعده

ساختار دقیق گوز در افراد مختلف و در اوقات مختلف بر مبنای غذای فرد متفاوت است. قسمت اعظم هوای بلعیده شده اکسیژن است که قبل از رسیدن به روده جذب بدن می شود و فقط نیتروژن باقی می ماند که اون تو سرگردان میشود . بقیه هم شامل دی اکسید کربن، هیدروژن و متان است. هر چه باد بیشتر در روده نگه داشته شود، میزان نیتروژن آن بیشتر می شود چون بقیه امکان جذب دوباره به بدن را دارند. در ضمن افراد عصبی و عجول اکسیژن بیشتری در روده دارند و گوزوتر هستن.

بوی باد معده

بوی حاصل از گوز بیشتر به خاطر ترکیبات گوگردی مثل سولفید هیدروژن است. غذاهایی چون کلم، تخم مرغ و گوشت بوزا هستند. لوبیا بطور اخص بوی شدید ندارد ولی حجم گاز را خیلی زیاد می کند. گفته میشود خوردن مورچه هم خطرات شدیدی از این دست ایجاد میکند ولی تجربه شخصی خوشبختانه در این مورد وجود ندارد.

صدای باد معده

صدای گوز حاصل ارتعاشات دهانه مقعد هنگام خروج گاز است. نوع و شدت صدا بستگی به شتاب گاز و تنگی ماهیچه اسفنکتر مقعد دارد.

بادمعده بیشتر حاصل بلعیدن هواست و حجیم است. برای همین هم صدای بیشتری دارد در حالیکه چس حاصل فعالیتهای باکتریهای روده است که گازهای گوگردی تولید می کنند و در اثر این واکنشها حرارت هم ایجاد می شود ولی این گازها کم حجم ترهستند و به همین دلیل کم صداترند.

یک فرد عادی در روز چقدر بادمعده دارد؟

به طور متوسط، هر فرد روزانه نیم لیتر گوز تولید می کند و 14 مرتبه در روز می گوزد. البته با کیفیت های مختلف از نرمه چس گرفته تا گوز با سرعت مافوق صوت.

آیا ممکن است کسی اصلا بادمعده نداشته باشد؟

خیر! همه می گوزند. حتی مرده ها تا چند ساعت پس از مرگ ممکن است بگوزند (بخاطر گازهای جمع شده در روده قبل از مرگ).

آیا مردها بیشتر از زنها بادمعده دارند؟

خیر! تفاوت در میزان گوز بستگی به جنسیت ندارد و بیشتر مربوط به عادات غذاخوردن و بلعیدن هوا و ژنتیک است. اما مردها آزادانه تر از زنها می گوزند و زنها در این مورد بخاطر قواعد اجتماعی بیشتر خودداری و مخفی کاری می کنند و البته گاهی هم گردن بچه ها می اندازند و اگر گردن بچه ها را بو کنید میفهمید که هی بقیه میچسند و می اندزند گردن آنها.

احتمال داشتن باد معده در چه وقت از روز بیشتر است؟

صبح اول وقت بعد از بیداری.

چرا حبوبات گاز تولید می کنند؟

حبوبات حاوی چند نوع قند هستند که برای انسان قابل هضم نیست و وقتی این قندها به روده می رسد، باکتریهای روده جشن می گیرند و حسابی گاز تولید می کنند. بقیه غذاهای گاز ساز عبارتند از: فلفل دلمه ای، کلم سنگ، کلم پیچ، شیر، نان، تخم مرغ، آبجو، و کشمش.

چه کارهای دیگری باعث تولید گاز می شود؟

بلعیدن تند غذا و آب (درمان: جویدن با دهان بسته و آرام غذا خوردن)، آدامس جویدن، سیگار، بلیسک و آب نبات، نوشابه های گازدار، صعود در هواپیما (بخاطر افت فشار) و عصبی بودن.

آیا نگه داشتن بادمعده ضرر دارد؟

در این مورد نظرات متفاوت است. قدیمی ها معتقد بودند که ضرر دارد. کلادیوس، امپراطور روم، به خاطر حفظ سلامت عمومی، گوزیدن در جشنهای دربار را آزاد کرده بود. اما دکترهای امروزی می گویند که خودداری ضرری ندارد. فقط فشار گاز ممکن است باعث دل درد شود. بعضی دکترها هم اعتقاد دارند که خودداری مداوم در دراز مدت باعث گشادی و ورم مزمن دیواره روده می شود.

تا چه مدت می شود بادمعده نداشت؟

گوز به محض اینکه فرصت پیدا کند و ماهیچه تان را شل کنید فرار می کند. حتی اگر تمام روز هم خودتان را کنترل کنید، بعد از خواب رها می شود. باور ندارید یک شب در پروازهای بین قاره ای در هواپیما نخوابید و به دقت گوش کنید ببینید چه می شنوید.

آیا همه در خواب می گوزند؟

خیر! اکثر مردم از کودکی یاد می گیرند که در خواب دریچه (اسفنکتر) مقعد را کنترل کنند و به همین خاطر هم صبحها بعد از بیداری می گوزند ولی اکثر کسانی که در طول روز خودداری می کنند، در خواب ناخودآگاه می گوزند. حتما متوجه شده اید که گاهی اوقات اگر خودتان را کنترل کنید گوز برطرف می شود. این موقتی است چون باد به قسمتهای داخلی روده مهاجرت می کند و جذب نمی شود بلکه بعدا با قدرت بیشتری هجوم می آورد. ولی برای آبرو داری بد نیست بشرط آنکه واشر مقعد شل نباشد و بی هوا در نرود.

بهترین راه برای رد گم کردن بادمعده چیست؟

یک شرکت آمریکایی به نام fartypants هست که گوزقنداق می فروشد: چیزی شبیه به نوار بهداشتی که در داخل شلوار قرار می گیرد و بوی چس و کمی از صدای آن را به خود جذب می کند. ولی اگر از این چیزها ندارید، از روشهای سنتی استفاده کنید. مثلا اگر در جمع هستید خیلی طبیعی رفتار کنید، انگار نه انگار چیزی شده و اگر صدایش بلند بود با سرعت برگردید و با تعجب به نفر بغل دستی یا پشت سری خودتان نگاه کنید. یا به فرد چسو فحش دهید و بگین بی تربیت.

آیا واقعا بادمعده با کبریت شعله ور می شود؟

بله! باور ندارید امتحان کنید. فقط مواظب باشید که کار خطرناکی است. بنا به آمار، یک چهارم کسانی که این کار را کرده اند کونشان را سوزانده اند چون شعله به سمت مقعد پس می زند. در ضمن امکان آتش گرفتن لباس و چیزهای دیگر دور و بر هم هست. همانطور که قبلا ذکر شد، گوز حاوی گازهای متان و هیدروژن است که هر دو گاز شدیدا اشتعال پذیر هستند. رنگ شعله حاصله آبی (متان) یا زرد (هیدروژن) است.

آیا تا بحال کسی از راه گوزیدن امرار معاش کرده است؟

بله! معروفترین گوزوی جهان یک فرانسوی است بنام لوپتومین که در اوایل قرن 20 نمایش اجرا می کرد. این آقای هنرمند می توانست با مقعد آب هورت بکشد. در نمایشها لوپتومین در یک ظرف آب می نشست و تمام آبها را از مقعد بالا می کشید و بعد مثل شلنگ آتش نشانی با قدرت بیرون می پاشید. کار دیگرش این بود که هوا را از مقعد به درون می کشید و بعد به صورت موزیکال بیرون می داد و یا صدای پرنده ها و حیوانات دیگر را در می آورد.

آیا چس قابل شناخت است؟

تقریبا بوی چس آدمها مانند اثر انگشت منحصر بفرد است و نوع بو اگر بتوانید تحمل کنید و تشخیص بدهید قابل ردگیری و مچ گیری است البته بشرطی که خیلی کاری نباشد و باعث تغییر رنگ اطرافیان فرد چسو از سرخ و سفید به سبز و بنفش نگردد.

چند نکته دیگر :

  • بوی چس حیوانات گوشتخوار مثل سگ و گربه خیلی بد است
  • سگها از بوی چس آدم خوششان می آید و برای همین دنبال سر آدمهایی که چسیده اند راه می افتند تا لذت ببرند
  • قهرمان گوز در میان حیوانات موریانه است (بخاطر رژیم چوب) و به گفته دانشمندان به خاطر بالا بودن تعداد این حشرات، گوز موریانه ها یکی از عوامل تاثیرگذار بر گرم شدن جو زمین و لایه اوزن است ، برای اندازه گیری حجم باد شکم مورچه ها میتوان از واحد چس مثقال استفاده کرد !!!
  • گاز متان حاصل از گوز و آروغ گاوها و گوسفندان (و سایر نشخوارکنندگان) هم از عوامل گرمازا و آلوده کننده جو زمین است. برای همین دانشمندان ژنتیک نیوزیلند مشغول یافتن راهی برای تولید گاو و گوسفندهایی هستند که متان تولید نکنند. گوز نشخوار کنندگان بی بو است ولی نسبت به انسان بسیار پر صداتر و طولانی تر است
  • اگر در یک محیط کوچک و سربسته (مثل آسانسور یا زیر لحاف) زیاد بچسید، ممکن است دچار سرگیجه شوید (بخاطر کمبود اکسیژن و بالا بودن میزان گازهایی مثل متان و دی اکسید کربن) ولی مطمئن باشید خفه نخواهید شد. این بشرطی است که از خودتان باشد چون قدیما گفته اند بوی چس هر کس برای خودش بوی ( به گورتون ) را میدهد که از میوه ( به ) با کیفیت خوب و خوش بو است.

پیام اخلاقی

خب اگر حسابی خندیدید و اشکتان جاری شد از شوخی گذشته گوزیدن عمدی علنی کار صحیحی نیست و گفته میشود از اعمال رایج قوم لوط بوده که مذموم شمرده شده است ، البته اگر بیش از حد باد تولید میکنید و باعث آزار و آبرو ریزی شده است پزشک گوارش میتواند درمان آنرا به شما بگوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (1980 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۶۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ط | ۱ هفته پیش
سلام خسته نباشید اگر ادم بگوزد عمرش دراز میشود ممنون
0
2
محمدپارسا | ۲ ماه پیش
اگر دلت درد میکنه بادی رها کن اگر خوب نشدی تفرین ما کن.
0
13
دوست گوزوها | ۲ ماه پیش
از اینکه پیام‌ها را توی سایت به نمایش می‌گذارید متشکرم
1
7
جواد | ۳ ماه پیش
ممنون نه واقعا مطالب جالب و مفیدی هست منم مثل بعضی از رفقا خودم با دست خودم عمرم رو‌ کوتاه کرده بودم ولی الان چند وقته که دارم جبران میکنم آیا کسی هست این سؤال بنده رو جواب بده که اگر من گوز های نداده رو جبران کنم عمر برمیگرده البته با اعتقاد کامل که عمر دست خود آدم نیست که غیر از اینه خلاصه درام جبران میکنم و از تعدای که اینجا نوشه یه آدم سالم میگوزه من چند برابر بیشتر دارم میگوزم خارج از شوخی مفید بود سپاسگذارم
3
12
علی | ۳ ماه پیش
من میگم یه انجمن گوز تشکیل بشه خوبه با نام رسمی g .u .z
2
13
مهدی | ۳ ماه پیش
با سلام به جامعه دکترین ازدجمله گوز تنها دل خوشی من همین گوزیدنه همیشه دوست داشتم ۱۰ تا پشت هم بزنم
5
17
علی | ۳ ماه پیش
بسیارمطالب فوق مفیدبود، سپاسگذارم
5
9
جبار | ۳ ماه پیش
خدا همتون را حفظ کنه بخدا با گوزیدن ادم یه نفس راحت میکشه... میگی نه امتحان کن😂😂😂بخدا امشب این مطالبو خوندم اینقد خندیدم که نگو
1
17
نیکا صالحی | ۳ ماه پیش
🤣🤣مردم از خنده
3
15
بهرام | ۳ ماه پیش
بحث گوز چقد داغ شده.
2
17
مهدیه میرزایی | ۳ ماه پیش
عالی بود 😂😂
2
10
😄 | ۴ ماه پیش
دمتون گرم مردم از خنده اشکم درومد👌
1
15
مسعود مولایی | ۴ ماه پیش
به نظر من گوزیدن جزئ از زندگیست.تا میتوانید بگویید.
3
25
کاترینا | ۴ ماه پیش
مرسی هم آموزنده بود هم کلی خندیدیم😂
2
26
پروین گوزو | ۵ ماه پیش
با سلام خیلی ممنون از بابت مطالب پربار شما بنده با خوندن پیامها به این نتیجه رسیدم که سالیان سال با حبس گوز نصف عمرمان برفنا رفته ان شاءالله که باقی عمرمان بتونیم جبران کنیم
2
18
غفور | ۵ ماه پیش
خوشحالم که به جمع جامعه گوزوها پیوستم‌ منم به فکر همین بودم که یه روز بتونم راحت در جمع بگوزم بدون اینکه کسی اعترتض کنه نخندین دارم جدی میگم
2
24
یعقوب و محمد | ۵ ماه پیش
به نظر من با این شرایط سخت اقتصادی جامعه واجب و ضروری است که بگوزی به وفای دنیا گوز بزرگترین موهبت الهی برا بندگان است جهت شادی جمع با عرض پوزش گوزیدم هرکی نخنده مشکل حاد روحی و روانی داره باید درمان بشه
3
15
پاسخ ها:
پروین گوزو | ۵ ماه پیش
من وقتی بچه بودم مادرم به خاطر گوزهام اینقدر کتکم میزد الان دیگه در قید حیات نیست راحت میگوزم
3
32
پروین گوزو | ۵ ماه پیش
من وقتی بچه بودم مادرم به خاطر گوزهام اینقدر کتکم میزد الان دیگه در قید حیات نیست راحت میگوزم نخند بگوز
6
30
پروین و مهسا | ۵ ماه پیش
یه روز در جمعی از رفقا گوزیدم و شرمسار سرم رو انداختم پائین دیدم صدای شلیک خنده از جمع بلند شد به جان خودم اگه میدونستم اینقدر خوشحال میشن میریدم
4
34
سهیل | ۵ ماه پیش
گاهی اوقات به این فکر میکنم که آدم پیش یه مقامات بزرگی یا در جمعی که اساتید و اهل علم هستند یهو با فرکانس بالا بگوزه و به روی خودش نیاره به نظرتون چه اتفاقی میفته تا حالا امتحان کردین؟
3
14
ریحانه | ۵ ماه پیش
یادش به خیر یه بار صدای گوزهام رو در نوار کاست در ضبط صوت ضبط کردم و صداهای نازک رو از کلفت جداسازی کردم و در یک نوار کاست دیگری آهنگ سازی کردم به جان خودم شنونده از غم و غصه رها میشد شما هم امتحان کنید خیلی باحاله داخل ضبط صوت فرکانس گوز گوش فلک رو کر میکنه
4
16
پاسخ ها:
رجب | ۳ ماه پیش
پخش زنده هم داری ؟ !
1
15
چیچک | ۵ ماه پیش
یه بار رفتم دکتر گفتم آقای دکتر من زیاد میگوزم دکتر گفت آیا در خانواده شما و آباء و اجدادتون گوزو دارین؟ گفتم صحیح میفرمائید پس مسئله ارثیه پس درمان نداره دکتر گفت برا شادی جمع لازم و ضروری است بگوز تا دنیا به روت بخنده
2
10
لیلا گوزو | ۵ ماه پیش
من فکر میکردم فقط خودم قهرمان گوزم وقتی مطالب شما رو خوندم فهمیدم همه میگوزن از خودم ناامید شدم بارها تصمیم به ترک گوز کردم ولی هربار با فرکانس بالاتری میگوزم
2
16
لیلا | ۵ ماه پیش
منم هروقت اراده کنم میگوزم فقط جهت شادی جمع نیتم آسمانیه مطمئنم جام تو بهشته
5
13
علی دلارامی | ۵ ماه پیش
من چون همورورعیددارم بدون رودرواسی میرم تواطاق دیگه بامعدموتخلیه میکنم ک اینم خودش باعث شادی و خنده دختران میشه کلی لذت میبرم میبینم خونوادم اینطورمیخندن البته براشون طبیعی شده دختربزرگم6سالشه خیلی زرنگوبانمکه میگه بابام هموروعیدداره آزاده شماهم لذت ببریدبخندید
5
11
Mahdi | ۵ ماه پیش
سلام ممنون از مطلب خوبتون واز نویسنده محترم
2
5
پاسخ ها:
لیلا | ۵ ماه پیش
خدا شما رو بخندونه کلی خندیدم چند بار این مطالب رو خوندم هربار بلندتر خندیدم خوشحالم که به جمع گوزوها پیوستم امیدوارم خدا این شادی را از ما نگیره😂😂😂😂
2
9
یل | ۲ سال پیش
چ جالب‌
7
27
Sina | ۲ سال پیش
خدا بیامرزه عموی منو ، ایشان همیشه و همه وقت یکی دو تا گوز آماده داشت. کافی بود بهش بگی عمو یه گوز بده!! خخخ. درجا میداد. توی جمع مهمانی ها یکی یه کار ناشایست میکرد و یا حرف بدی میزد ، سریع جوابش رو با گوز میداد. خدابیامرز باید توی کتاب گینس ثبت اش میکردند.هههههه
20
153
پاسخ ها:
غفور | ۵ ماه پیش
خدا نکشدت مردم از خنده 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
1
12
جک و لوبیای گوزو | ۲ سال پیش
خخخخخخخخخخ
10
31
اشکان | ۲ سال پیش
گر محکم و مستمر بگوزی مردی
بی خوف خطر اگر بگوزی مردی
مردی نبود به گوشه ای گوزیدن
در جمع اگر بلند بگوزی مردی
رها کن گوزی....سبکبال و آرام در ساحل خیال قدم زنان رها کن گوزی تا به آرامش رسی، خواندن اینکه گوز آرامش بخش است هرگز لذتی ندارد خود آنرا تجربه کن و چه تجربه شیرینی ...با صلابت و پر قدرت رها کن گوز تا سبک گردی ز قیل وقال دنیا که شکم زندان باد است و ندارد هیچ عاقل باد در بند .چه گوزهای نکنده ای که جذب شدند و تو نتوانستی لذت رها کردن آنرا دریابی که یا چس شدند و بی رمق و بودار یا اندر خم پیچ و تاب روده ها محبوس ماندند. پس درنگ جایز نیس تا کی این بار را به دوش کشیدن، رها کن این گوز سنگین را
14
109
امیر علی | ۲ سال پیش
باتشکر خیلی عالی بود کلی خندیدیم،چیزهایه اموزنده ای هم داشت
9
52
مهیشا | ۲ سال پیش
۴ روزه رژیم کتوژنیک گرفتم.شبا همش باده روده دارم.
فکر کنم بخاطر مصرف زیاد گوشت و سبزیجات باشه.
11
28
مهشید | ۲ سال پیش
خیلی خوب بود خخخخخ
9
32
hamid55 | ۲ سال پیش
جالب بود اموزنده و همینطور نظرات دوستان من هم بگم وقتی ناراحتم یا حس بدی دارم یا خسته ام تجربه کردم خودم و ب دیگران هم میگم همیشه بگوز رها شو امیدوارم تو جامعه جا بیوفته که گوزیدن عیب نیست
14
52
پاسخ ها:
احسان | ۲ سال پیش
یه وقتا که خونه سوت وکور میشه برای شادی وعوض شدن فضا بگوزیید تا توانی دلی بدست ار دل شکستن هنر نیست
19
75
علیرضا | ۲ سال پیش
عالی بود. مُردم از خنده
خدا نکشتت
13
58
علی | ۲ سال پیش
سلام بر دوستان گوزو،من یه جایی خوندم بیشتر از ۵۰بار گوزیدن باعث کاهش ۵۰۰گرمی وزن میشه؟درسته یا دروغی بیش نیست؟
23
72
S | ۲ سال پیش
گوز آدم و میخندونه چس آدم ومیگندونه😁
11
93
پاسخ ها:
فاطمه | ۲ سال پیش
😺😹😹دقیقااا
15
36
رها | ۲ سال پیش
من راحتم خیلی می گوزم. پیش خانواده ام تو جمع میگوزم و اونا هم میخندن ما ها خانوادمون راحتیم پیش هم میگوزیم. یه با دوست مامانم اومده بود خونمو سرفه کردم گوزیدم. گفتم عیبی نداره
23
118
پاسخ ها:
Raha | ۲ سال پیش
اره من هر ساعت مي گوزم حتي موقع راه رفتنم مي گوزم
21
99
shah | ۴ ماه پیش
این خوشی رو مدیون رلتی
1
7
زهره | ۲ سال پیش
من خودم وقتی تنهام راحت میگوزم.ولی اکثره اوقات وقتی توی اجتماع هستم سعی میکنم کنترلش کنم.ایا نگه داشتن زیاد گوز و چس مضره؟
17
74
پاسخ ها:
زینب السادات | ۲ سال پیش
آفرین بهترین روش همینه تو تنهایی که کسی نیست راحت کنیم خودمونو
6
60
رها | ۲ سال پیش
بله اره
9
35
Raha | ۲ سال پیش
من وقتي بو و صدا نداشته باشه جلو بقيه هم مي گوزم
18
72
parastou88 | ۲ سال پیش
ممنون از مطلب مفیدتون
ولی گاهی باد معده یا گوز جلو بقیه ممکنه زشت باشه یا ادم خجالت بکشه 😂😂 ولی دس خود ادم نیست 😉😉
13
69
من | ۲ سال پیش
گوزید و گز آرید که هنگام گزان است، گوز دم صبح از جانب خوازم وزان است
12
54
رکسانا | ۲ سال پیش
سلام خیلی خوب بود واقعا فکر نمی کردم فایده داشته باشه حالا دیگه عذاب وجدان نمی گیرم
11
52
سجاد | ۲ سال پیش
گوز را خاصیت فراوان است 🤣
8
80
امین ۶۸ | ۲ سال پیش
خیلی آقایی من هم خوندم هم گوزیدم و هم میخندیدم تا اینکه رسیدم به جمله سرطان روده گرخیدم😂😂
9
85
شهلا | ۲ سال پیش
عالی بود مرسی هم خیلی خندیدم هم کلی مطلب یاد گرفتم
مرسی از مقاله پر محتواتون 👍🌹
10
45
shabit | ۲ سال پیش
آقا تا میتونید بگوزید که تا چند سال دیگه همین رو هم از ماها میگیرن...
11
171
jubilant | ۲ سال پیش
واقعا فوق العاده بود بعد مدت ها حسابی خندیدم...نمیدون
م چیشد که درمورد گوز توی اینترنت سرچ کردم و این مطلب رو پیدا کردم ولی اصلا پشیمون نیستم باعث شدین یه دل سیر بخندم...
7
94
عقیل | ۲ سال پیش
سلطان گوز منم
12
80
گوزک۱۱ ساله | ۲ سال پیش
منم اصولا سلطان گوزی هستم برا خودم
8
58
محمد | ۳ سال پیش
سلامتی همه گوزوکا بگوز تا دنیا بهت بخنده
12
95
پاسخ ها:
مریم | ۲ سال پیش
سلامتی همه
9
49
سوشیانت | ۳ سال پیش
دم نویسنده مطلب گرم واقعا عالی بود
بگوزیم تا دنیا به رومون بخنده ! دو روز دیگه م میگن گوزیدن برای پوست هم خوبه! حرفم یادتون باشه
4
79
پاسخ ها:
محمد | ۳ سال پیش
واقعا
5
18
???????? | ۳ سال پیش
منم زیاد میگوزم خیلی حال میده
تنها تفریح مردم ایران همین گوزیدنه
13
184
... | ۳ سال پیش
همه میگوزیم ولی بستگی داره کجا باشه . تو مهمونی ها یواشکی میرم تو توالت تو خونه میرم تو اتاق اگر تو خونه تنها باشم راحتم
7
52
اسی | ۳ سال پیش
من خیلی میچسم باحاله بیشترم کنارکسایی که ازشون خوشم نمیاد
27
71
Sana | ۳ سال پیش
سال به همه گوزو ها که جمعیم اینجا. خدایی خیلی خندیدم. ساعت یک صبح از اتاق من قهقهه می یاد. خدا پدرتونو بیامرزه، خیلی خوب نوشتین
9
80
امیر | ۳ سال پیش
وای که چقدر خندیدم. از نویسنده این مقاله بسیار سپاسگزارم.
8
61
navid | ۳ سال پیش
بسیار عالی بنده نمی گوزم ولی بسیار می چسم شاید روزی بین 100 تا 150 بار از بچه گی عادتمه تو محل بهم میگن مخزن اورانیوم ولی خیلی شادم و گاهی خیالی افسرده درمانش هم صبح ناشتا یک لیوان آب جوش و زنجبیل. به طوری که الان دیکه کمتر از 2 با در روز می چسم.
13
67
عمادگوزو | ۳ سال پیش
دمتون گرم خوندیمو گوزیدیم و خندیدیم
8
91
سعید | ۳ سال پیش
دیدین همین که وضو می‌گیرین چه بادی میفته تو شکم اینگار اورانیوم غنی میکنن تو شکممون :)
10
156
محمود | ۳ سال پیش
من اسمم محمود هس من خیلی می گوزم.خانوادم از دستم شاکی میشن همیشه چون می گوزم من ۳۸ سالمه
26
65
خلا | ۳ سال پیش
من گوز می دهم پس هستم
اصلاحیه ای برای شک دکارتی چون زمانی که گوز می دهیم راحت تر و بهتر می توان فکر کرد.
در این اصلاحیه کیفیت فکر مهم هست تا از این مقوله فلسفی به جهانی بهتر برسیم.
11
44
پارسا | ۳ سال پیش
هه هه هه بگوز تا بگوزیم
12
47
گور و مغز | ۳ سال پیش
من به دو نتیجه علمی رسیدم یک اگر ما لوبیا را با تخم مرغ آبپز بخوریم هم بویی ماندگار و هم صدایی بی نظیر و ممتد خواهیم داشت و دو اینکه چون از قدیم به ما ایرانیا یاد دادن گورتون رو نگه دارید، ما با این کار باعث می شدیم که گوز به سمت درون کشیده شده و به سمت مغز برود و مغز بر اثر کم بود اکسیژن دچار کما شود و اختلال پیدا کند و نتیجه آن هم شده رای دادن به روحانی. پس نتیجه می گیریم حداقل دو سال قبل از انتخابات بگویید تا در موقع رای گیری مغزتان به کما نرود.
12
181
پاسخ ها:
محمدامین | ۳ سال پیش
ما رو مسخره کردی
54
30
استقلال | ۳ سال پیش
دوستان فکر نکنید گوزیدن فقط برای مردها خوبه زن هاهم باید باد معده شون رو خالی کنن ولی نه در عموم وگرنه همون فوایدی که برای مرد داره برای زن هم داره من خودم هم دختر تاجی هستم ولی هیچویت در عموم این کارو نمیکنم وگرنه برای زن هاهم مفیده پس هی نگید برای مردها
16
58
شعبانی | ۳ سال پیش
رحمت الله شعبانی داداش من مثل... میچسه همیشه باید اسپری خوشبو کننده هراه داشته باشیم که البته نداریم و فقط تحمل میکنیم همیشه از اینکار از مامانم کتک میخوره
13
43
پاسخ ها:
عطیه | ۲ سال پیش
خخخخخخخ فدایت
4
17
محمود | ۴ سال پیش
خوب بود،ولی زیادازفوایدش نگید،وگرنه مالیات هم بایدبدهیم
13
98
شایان | ۴ سال پیش
من شنیدم باعث افزایش طول عمر میشه و همچنین یکی از موثرترین روش ها در درمان افسردگی هست.البته ناگفته نماند که این فواید بی نظیر بیشتر شامل حال شنوندگان خواهد بود تا گوینده.لکن گوینده نیز در صورت عدم وجود شنونده از این فواید بی نصیب نخواهد ماند.
7
39
حسن | ۴ سال پیش
عالیه برای سلامتی معده خوبه
9
31
پاسخ ها:
محمدی | ۴ ماه پیش
همسر من از اول ازدواج تو خونه می گوزید ومن معترض می می شدم بعد دیدم بهتره منم راحت باشم پس از مدتی تو خونه ما گوزیدن عادی شد
0
4
محمدی | ۴ ماه پیش
از اول ازدواج همسرم می گوزید ومن اعتراض می کردم وقتی دیدم فایده نداره خودم هم راحت می گوزیدم و این مسئله تو خونمون عادی شد
0
2
علی | ۴ سال پیش
خیلی باحال بود خخخخخخخخخخخخخخ
4
40
علی | ۴ سال پیش
خیلی خندیدم دمت گرم خیلی مطالب جالبی بود مرسی من که راضی بودم ممنون
6
46
شروین گوزو | ۴ سال پیش
گوز یدن یعنی زنده بودن ! گوز یعنی راحتی از بادی که توی روده هاتون گیرکرده ....ریلکس جلوی رفقاتون بگوزید وبه این دنیا بخندید!
9
64
یک بازنشسته | ۴ سال پیش
خیلی خوب بود مردم ازخنده
10
40
مجید | ۴ سال پیش
جالب بود اونقدر خندیدم
7
35
مجید | ۴ سال پیش
اونقد خندیدم دستت درد نکنه جالب بود ...ما خودمون تو خونه مجردی میمونیم خیلی راحتیم بعضی موقع باهم مسابقه میدیم هر کی کم اورد میره یه چیزی میخره میخوریم
8
58
سناتور | ۴ سال پیش
به قول شاعر
بادی بودو راهی داشت مگه به شما کاری داشت
دمتون گرم بابت این مطلب تون البته گوز دادن تو فضای عمومی رو نمایندگان محترم مجلس تو یه طرح دو فوریتی تصویب کنند؛وبعد از تبدیل شدن به قانون
دولت کلید وامید هم قانون مصوب رو اجرایی کنه وبه اطلاع عموم برسونه ...
7
53

hits