دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش پخت واویشکا با جگر مرغ خوراک خوشمزه شمالی
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش پخت واویشکا با جگر مرغ خوراک خوشمزه شمالی-روش پخت واویشکا با جگر مرغ غذای خوشمزه شمالی-واویشکا با جگر مرغ-تهیه واویشکا با جگر مرغ-روش تهیه واویشکا با جگر مرغ

واویشکا با جگر مرغ را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

واویشکا با جگر مرغ

واویشکا با جگر مرغ

مواد اولیه : برای 5 نفر


نمک به میزان لازم
فلفل 2قاشق مرباخوری
زردچوبه 1قاشق مرباخوری
روغن به میزان لازم
پیاز 2عدد
گوجه فرنگى 3عدد
جگر مرغ نیم کیلو
زعفران 4تا5قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 3قاشق غذاخوری

واویشکا با جگر مرغ


طرز تهیه:


ابتدا مقداری آب را به جوش آورید.جگرهای مرغ را کاملا شسته و رگ و ریشه ان را جدا کنید و در صورت تمایل خرد کنید.جگرها را 2دقیقه داخل آب در حال جوش(در صورت تمایل آبنمک در حال جوش)بندازید و بعد آبکش کنید.


پیاز را ریز خرد کنید و داخل روغن نیمه سرخ کنید.جگرها را داخل پیاز نیمه سرخ شده خوب سرخ کنید تا رنگ آن کاملا برگردد.(حدود5تا7دقیقه).گوجه را داخل آب در حال جوش انداخته و جند ثانیه بعد خارج کنید و بعد با آب سرد شسته و پوست آن را جدا کنید.


گوجه را ریز خرد کنید.داخل ظرف جداگانه مقداری روغن ریخته و روی گوجه فرنگی را داخل آن سرخ کنید و بعد گوجه های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در پایان فلفل و زردچوبه و زعفران را به آن اضافه کرده و مواد را به همراه 1سوم لیوان آب جوش به جگر اضافه کنید و اجازه دهید جگر خوب پخته شده و آب آن تبخیز شود.

واویشکا با جگر مرغ


نکات:


1) اگر تمایل دارید می‌توانید پوست گوجه‌ها را به اینصورت جدا کنید:ابتدا 2 برش سطحی ضربدری سر و ته گوجه می‌زنیم و در آب جوش قرارداده و پس از 20-15 ثانیه در آب سرد انداخته و به راحتی پوست گوجه‌ها را جدا کید به این عمل بلانشه کردن می‌گویند.


2)در صورت تمایل مقدار بیشتری فلفل به غذا اضافه کنید.


3)اضافه کردن رب گوجه فرنگی و زعفران به غذا اختیاری است ولی با اضافه کردن آنها غذا خوشمزه تر میشود.


4)در صورت تمایل 1قاشق غذاخوری ابغوره هم به غذا اضافه کنید

واویشکا با جگر مرغ

خواص جگر مرغ :

جگر یكی از غنی‌ترین منابع گوشت‌ها و شامل آهن زیادی است اما به علت این كه محل تجمع سموم بدن حیوان است (ارگان دفع سموم بدن) توصیه می‌شود؛ در صورت تمایل در هر هفته حداكثر یك بار و آن هم به میزان ۱۵۰ گرم مصرف شود.

آهن یكی از عناصر كمیاب در بدن بوده و نقش بسیار حیاتی دارد، معمولا در بدن به دو شكل قابل جذب یا سریع‌الجذب و یا سخت جذب وجود دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits