دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موهیتو چیست؟ طرز تهیه انواع موهیتو خوشمزه و خنک

آموزش تهیه ی موهیتو نوشیدنی مناسب برای لاغر شدن

موهیتو چیست؟ طرز تهیه انواع موهیتو خوشمزه و خنک
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه موهیتو کلاسیک _ موهیتو نوعی نوشیدنی است که با مخلوط کردن آب گازدار، برگ نعناع، شکر، رام سفید و آبلیمو تهیه می‌شود.

طرز تهیه موهیتو _ نوشیدنی مناسب لاغری و تقویت معده

نوشیدنی موهیتو به‌دلیل داشتن ویتامین c داخل لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و به‌دلیل داشتن نعناع برای درمان نفخ شکم و کاهش وزن بسیار مفید است. با طرز تهیه موهیتو با دلگرم همراه باشید.

طرز تهیه شربت موهیتو

موهیتو چیست ؟

موهیتو (Mojito) یا موخیتو یکی از انواع نوشیدنی تابستانی خوشمزه است. طرز تهیه موهیتو در مناطق مختلف، متفاوت است اما پایه اصلی آن لیمو، نعناع و یخ میباشد.
موهیتو (Mojito) یا موخیتو یکی از انواع نوشیدنی تابستانی خوشمزه است. طرز تهیه موهیتو در مناطق مختلف، متفاوت است اما پایه اصلی آن لیمو، نعناع و یخ میباشد.موهیتو یا موخیتو نوعی نوشیدنی خنک و تابستانی است که از ترکیب آب گازدار، برگ نعناع، شکر و آبلیمو تهیه می‌شود.

اصل موهیتو (Mojito) کوبایی است، اما در مورد زمان و چگونگی به وجود آمدن این نوشیدنی، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما هرچه باشد، وجود مزارع وسیع نیشکر و فراوانی گیاه نعناع در کوبا، عامل اصلی به وجود آمدن این شربت مشهور و پرطرفدار بوده است.

مواد لازم برای تهیه شربت موهیتو

  • سودا ( آب گازدار) : ۲/۱ لیوان
  • آب : ۱ لیوان پر
  • شکر : ۲ قاشق سوپ خوری
  • برگ نعناع خرد شده تازه : ۲ قاشق سوپ خوری
  • آب لیمو : ۳ قاشق سوپ خوری
  • برش های لیمو ترش : برای تزئین

طرز تهیه ی موهیتو

  1. برگ‌های نعناع و یک برش از لیمو را داخل یک لیوان محکم بریزید .
  2. با استفاده از گوشت‌کوب برقی خرد کنید تا آب لیمو و روغن نعناع بیرون بیاید.
  3. دو برش دیگر لیمو را به همراه شکر اضافه کنید و دوباره با گوشتکوب برقی خرد کنید تا دوباره آب لیمو بیرون بیاید. حالا یخ‌های مکعبی را داخل لیوان بریزید و لیوان را با آب گازدار (سودا) پر کنید.
  4. هم بزنید، طعم آن را بچشید و اگر لازم بود باز هم شکر اضافه کنید.
  5. حالا نوبت آن است که با الهام گرفتن از تصاویر گارنیش کردن موهیتو و یا طبق سلیقه و ذوق خودتان لیوان را با کمک شکر و نعناع و لیمو تزئین کنید.
  6. موهیتو را می‌توان با استفاده از سیروپ‌های تجاری موهیتو نیز تهیه کرد یا حتی از موهیتوهای آماده استفاده کرد اما به شما قول می‌دهیم هیچ‌کدام عطر و طعم موهیتو یی که خودتان درست کرده باشید را ندارند.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits