دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه مربای پرتقال و نکاتی برای ایجاد بهترین طعم

طرز تهيه مربا و مارمالاد پرتقال + نكات مهم

طرز تهیه مربای پرتقال و نکاتی برای ایجاد بهترین طعم
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مربای بسیار خوشمزه با پرتقال +عکس : مربا به عنوان چاشنی خوشمزه و پر طرفدار صبحانه در بین مردم محبوبیت دارد. یکی از این میوه های زمستانی که مربا آن بسیار خوشمزه است، پرتقال است. در این مطلب از دلگرم طرز تهیه مربای پرتقال را آموزش می دهیم.

آموزش طرز تهیه آسان مربای پرتقال در منزل

مواد لازم برای تهیه مربای پرتقال

  • پرتقال 4عدد
  • شکر 2ل
  • آب 4ل
  • هل مقداری
  • گلاب کمی
  • جوهرلیمو کمی

divider

طرز تهیه مربا پرتقال مرحله به مرحله

پرتقال ها رو با چاقوی تیز یا با رنده المانی میشه حلقه حلقه برید من از رنده آلمانی استفاده کردم بعده برش یک شب در آب نمک گذاشتمشون (اب نمک نباید شور باشه در حد معمولی) صبح از آب نمک در آوردمش توی اب معمولی گذاشتمش حدود 5یا6 ساعت بعد از آن اب گذاشتم جوشید بعد پرتقال هارو ریختم توش البته این کارو به آرومی وبا حوصله باید انجام داد اینکارو 6 بار تکرار میکنیم تا هم تلخیشو از دست بده هم پخته بشه بعد از اینکار شربت رو آماده میکنیم به ازای 1 لیوان آب 2 لیوان شکر میریزیم البته من نصف لیوان آب اضافه تر میریزم 1یا 2 تا هل توش بندازید وقتی شکر حل شد پرتقال هارو بریزین توش 20 دقیقه بجوشه با شعله کم در انتها جوهر لیمو یا کمی اب لیمو اضافه کنید 10دقیقه بجوشه در آخر کار کمی گلاب بریزید و شعله رو خاموش کنید .

مربا پرتقال

    divider

    نکات لازم برای تهیه مربای پرتقال

    1. زمانی که می خواهید مربا قوام پیدا کند، در نظر داشته باشید تعداد جوش ها زیاد نشود. چون در این صورت شکل حلقه ای که به پرتقال داده اید خراب می شود.
    2. هیچ گاه مربا را بلافاصله پس از آماده شدن در ظرف شیشه ای نریزید و اجازه دهید از زمان آماده شدن آن 24 ساعت بگذرد و با روش طبیعی خنک شود.



    این مطلب چقدر مفید بود ؟
    5.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits