دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کی بریم دبی؟ بهترین زمان سفر به دبی چه موقعی از سال است؟
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین زمان سفر به دبی بستگی به ترجیحات شخصی شما دارد. بهترین زمان سفر به دوبی میتواند با توجه به آب و هوا، هزینه های سفر و یا جشنواره هایی که در این شهر برگزار میشود متفاوت باشد. باید ابتدا بدانید که قصد سفر تفریحی دارید و یا اینکه صرفا میخواهید به...

مجله دلگرم | دبی را امروزه بدون هیچ تردیدی می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری در جهان نامید. برای دانستن بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا یا هزینه اقامت، همراه دلگرم باشید.

دبی شهری است که از پدید آمدنش زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما با این وجود با پیشرفت روز افزون و چشمگیر خود به یکی از شهرهای مدرن و البته مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. به موجب همین امر، گردشگران فراوانی در طی سال به این سرزمین سفر می‌کنند. از طرف دیگر آب و هوای نه چندان مطلوب منطقه تا حدی شرایط را برای علاقه‌مندان سخت کرده است. در این مقاله به زمان‌های مناسب برای سفر به این شهر پرداخته‌ایم.

آب و هوای دبی چگونه است؟

بدون شک، شناخت آب و هوای محل سفر از اساسی ترین عوامل برای تعیین کردن بهترین زمان سفر است. برای سفر به این شهر و شناخت بهترین زمان سفر به دبی نیز آشنایی با آب و هوای آن الزامی است. از آنجا که دبی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و صحرایی است، آب و هوای بسیار گرمی دارد، در برخی از موارد نیز به دلیل بالا رفتن رطوبت هوای آن به میزان زیادی، شرجی می شود. البته در ماه ها و فصول مختلف، شهر دبی آب و هوای یکسانی ندارد. گردشگران یا مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند با توجه به علاقه خود می توانند بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنند.

میانگین دما در فصل گرم و سرد

یکی از فاکتورهایی که در مورد آب و هوا در جهت انتخاب بهترین زمان سفر به دبی باید به آن توجه شود، میانگین دما در فصول مختلف است. آب و هوای دبی با توجه به شرایط جغرافیایی که در آن واقع شده است گرم و خشک بیابانی می باشد، فصل تابستان دبی بسیار گرم است و به ندرت می توان بیرون تردد کرد. میانگین دمای هوا در این فصل در روزها 40 درجه سانتی گراد و در شب ها با حدود 10 درجه کاهش دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد می رسد. آب دریا نیز در این فصل گرم است و در حدود 37 درجه سانتی گراد می باشد، هتل ها در این موقع از سال دمای آب استخرهای خود را پایین می آورند.

اما گرمی دبی تنها به فصل تابستان، ختم نمی شود، بلکه در فصل زمستان نیز هوای این شهر نسبتا گرم است و میانگین هوای روزانه در فصل زمستان 23 درجه سانتیگراد می باشد و در شب ها شاهد میانگین دمای هوا در حدود 14 درجه سانتیگراد خواهیم بود، البته دمای زمستان نسبت به دمای هوا در فصل تابستان در شرایط خوبی قرار دارد و شاهد آب و هوایی مطبوع هستیم، آسمان دبی در اکثر روزهای سال آفتابی است.

بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا

برای تعیین بهترین زمان سفر به دبی، فصول آن را می توانیم به دو فصل سرد و گرم تقسیم کنیم، در فصل های سرد که در اصطلاح می توانیم آن را زمستان بنامیم بین ماه های نوامبر تا مارس، دمای هوا مناسب و آب هوا مطبوع است و برای یک سفر گردشگری می تواند بهترین زمان باشد، اما این به معنی این نیست که تنها می توانید در این فصل در این شهر توریستی گردشگر ببینید، دبی همواره در تمام ماه ها پر از گردشگر است.

از نوامبر تا مارس

همان طور که گفته شد ماه های نوامبر تا مارس از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به دبی است، در این ماه های زمستانی دمای هوای دبی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، هر چند همچنان میزان رطوبت در این فصل نیز در شهر، در میزان بالایی قرار دارد که به دلیل وجود سواحل خلیج فارس است. از ماه ژانویه که می گذرد کما بیش بارش باران نیز در این شهر آغاز می گردد.

آوریل تا اکتبر

اگر طی ماه های آوریل تا اکتبر قصد داشته باشید که به شهر دبی سفر کنید، حتما از ازدحام گردشگران در این فصل گرم تعجب خواهید کرد، البته با توجه به این که سواحل و آفتاب این شهر از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی است تعجب چندانی نباید کرد که در این فصل رطوبت به هوا بالای 90 درصد میرشد، که آن هم به همراه دمای بالا، آب و هوای این شهر را بسیار طاقت فرسا می کند، اگر در این بازه زمانی قصد سفر به دبی را دارید حتما در زمینه جلوگیری از آفتاب سوختگی، احتیاط لازم را انجام دهید. در این مدت می توانید از تفریحاتی مثل اسکی روی یخ، اسکی سرپوشیده، آکواریوم دبی و شهربازی که در فضای سرپوشیده واقع شده اند استفاده کنید.

سفر به دوبی ، بهترین زمان سفر به دوبی

بهترین زمان سفر به دبی از نظر هزینه

هر چند بسیاری از کسانی که قصد دارند به دبی سفر کنند با توجه به آب و هوای شرجی و گرمی این شهر در فصل تابستان، قید آن را می زنند ولی فصل تابستان برای کسانی که بهترین زمان سفر به دبی را با توجه به هزینه حداقل ارزیابی می کنند، می تواند فصل مناسبی باشد، چر اکه در این فصل نیز مسافران زیادی از سفر به این شهر استقبال می کنند.

در فصل هایی که دبی، پرگرشگر است و همچنین در ایامی مانند تعطیلات سال نو و کریسمس سفر به دبی می تواند از نظر هزینه بسیار گران باشد، اما در فصل های کم گردشگر، یعنی ایام گرم و فصلی که تابستان است سفر به دبی می تواند ارزانتر و با صرفه تر باشد، در این فصل هتل های دبی نیز از نظر قیمت نسبت به فصل پرگردشگر در شرایط خوبی قرار دارند. پس اگر بهترین زمان سفر به دبی از نظر هزینه برای شما مهم است، فصل گرم را انتخاب کنید.

فصل حراجی های دبی (بهترین زمان سفر به دبی برای خرید)

اگر اولویت شما برای سفر، آب و هوا و هزینه سفر باشد تا به حال باید پاسخ خود را گرفته باشید، اما اگر قصد خرید در شهر دبی را داشته باشید بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا بهترین زمان ها برای خرید از دبی را به شما معرفی کنیم. اگر اهل خرید کردن باشید باید حتما یکبار برای خرید از فروشگاه های دبی به این شهر سفر کنید. بسیاری از فروشگاه های شهر دبی ۲۴ ساعته باز بوده و در حال خدمت رسانی به مشتریان هستند.

اما بهترین فرصت برای تجربه سفری لذت بخش به دبی سفر در زمان جشنواره های خرید دبی است.

فستیوال های خرید دبی

فستیوال های خرید دبی نه تنها فرصتی برای خرید های به صرفه است، بلکه زمانی مناسبی برای شرکت در کنسرت ها، نمایش ها و استفاده از مکان های تفریحیست. بسیاری از این مجموعه ها همزمان با جشنواره های خرید، تخفیف های بسیار خوبی به مشتریان ارائه می دهند.

البته ممکن است تصور کنید که جشنواره های خرید محدود به زمانی خاص از سال هستند، اما اینطور نیست. به طور سالانه ۲۳ جشنواره خرید در شهر دبی برگزار می شود و حدود ۶۰۰۰ هزار مجموعه در این جشنواره ها شرکت می کنند.

مشهورترین و بهترین فستیوال خرید مربوط به فستیوال زمستانی دبی است. این فستیوال به طور معمول از ماه دسامبر تا ژانویه ی هر سال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه زندگی در دبی چقدر است؟

دانستنی های سفر به دبی

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان دبی


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits