دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تفاوت بین آون توستر و مایکروفر چیست؟

فرق آون توستر با مایکروفر چیست؟

تفاوت بین آون توستر و مایکروفر چیست؟
39
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تفاوت بین آون توستر و مایکروفر : آون توستر، مایکروفر، مایکروویو و سولاردام، چند مورد از لوازم برقی آشپزخانه هستند که شباهت ها و تفاوت های زیادی با هم دارند؛ خیلی از افراد به درستی آن ها را نمی شناسند و در مورد کارایی و کاربرد آن ها به درستی اطلاع...

تفاوت بین آون توستر و مایکروفر چیست؟

مایکروفر و آون توستر هر دو از لوازم برقی آشپزخانه هستند که جهت طبخ و پخت انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند در واقع این دو وسیله کاربردی را می توان از مهم ترین اختراعات بشر دانست که تحولی بزرگ را در زمینه پخت و پز ایجاد کردند و هم اکنون در بیشتر آشپزخانه های ایرانی از این دو وسیله استفاده می شود .

با خرید آون توستر و یا خرید مایکروفر می توانید در کمترین مدت زمان انواع مواد غذایی را پخت و آماده کنید و این یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه ها به شمار می آیند و هم چنین برخلاف فرها باعث گرم شدن محیط آشپزخانه نمی شوند.

حال اگر شما به فکر خرید این دستگاه ها افتاده اید حتما سوالاتی نظیر اینکه آون توستر بهتر است یا مایکروفر؟ ضرر کدام یک کمتر است؟ کارایی و عملکرد کدام بهتر است ؟ و هزار سوال دیگر فکر شما را درگیر خواهد کرد با ما همراه باشید تا با معایب و مزایای این دو وسیله ی کاربردی آشنا شوید.


آون توستر چیست؟

آون توستر یا فر برقی رومیزی از نظر ظاهری بسیار شبیه مایکروفر می باشد ولی کاربردهای آن بسیار شبیه به فر است . این دستگاه ها در مدل های مختلف مجهز به یک جوجه گردان و ولوم های مختلف و یا کلید های لمسی جهت تنظیم زمان و درجه حرارت پخت مواد غذایی می باشند که از طریق این پنل تنظیمات می توانید عملکرد دستگاه را متناسب با نوع کار خود تنظیم کنید.

آون توسترها از طریق المنت های مختلف با تولید حرارت عمل طبخ و پخت انواع مواد غذایی را مانند یک فر انجام می دهند و می توان آنها را جایگزین مناسبی برای فر دانست چرا که در بسیاری از آپارتمان ها لوله کشی گاز مناسب وجود ندارد و یا اینکه فضا و مکان مناسبی برای قرار دادن فر در آشپزخانه نیست در این موارد خرید آون توستر ایده آل ترین گزینه است.

گنجایش کم، مصرف برق بالا، داغ شدن بدنه خارجی را می توان از معایب آون توسترها دانست.

کاربردهای آون توستر

آون توستر در مدل های مختلف کاربردهای گوناگونی دارد در واقع این دستگاه ها ترکیبی از فر و توستر می باشند. آون توسترها می توانند نان را گرم، برشته وتست کنند و کاربردهای دیگری نظیر : طبخ انواع مواد غذایی، سرخ کردن، گرم کردن غذا، پخت کیک و پیتزا ، منجمد زدایی و .. را نیز دارا می باشند.

البته میزان این امکانات در مدل های گوناگون متفاوت است که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آون توستر دارد . مدل های پیشرفته مجهز به فناوری های جدیدی چون قابلیت گریل یا کانوکشن هستند.

فناوری کانوکشن با استفاده از یک فن سبب می شود تا حرارت به صورت یکنواخت به تمامی سطح غذا هدایت شود از این رو علاوه بر افزایش سرعت پخت غذا کاملا آبدار پخته می شود. قابلیت گریل نیز وظیفه ی برشته کردن سطح غذاها را به عهده دارد.

فواید آون توستر

  • با خرید آون توستر به جای خرید فر از شر گازهایی که در فر گازی تولید می شود و مستقیما بر روی طعم و بوی غذا تاثیر می گذارد خلاص می شوید و هم چنین به سرعت گرم می شوند.
  • کارکرد آسانی دارند.
  • پاکسازی و تمیز کردن آون توسترها راحت است.
  • بسیار مناسب برای کسانی که علاقه به پخت کیک و انواع شیرینی دارند.

امروزه آون توسترها با مارک های بسیار گوناگونی در بازار موجود هستند از مهم ترین و بهترین این مارک ها می توان به آون توستر فلر، آون توستر پارس خزر، اون توستر کنوود، آون توستر فیلیپس ، آون توستر هاردستون، بلک اند دکر، گاسونیک و … اشاره داشت.

تعداد المنت ها ، برچسب انرژی، گنجایش، میزان امکانات و قابلیت ها، فناوری های استفاده شده، برند سازنده و سایر ویژگی ها در مدل های مختلف آون توستر متفاوت است که همین امر سبب تنوع قیمت آون توستر شده است همین موارد از نکات مهم خرید آون توستر محسوب می شوند.


فرق توستر با مایکروفر

مایکروفر چیست؟

مایکروفر نسبت به آون توستر بیشتر شناخته شده است و از دیرباز تاکنون در بسیاری از آشپزخانه های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. مایکروفر یا مایکروویو با استفاده از المنت های تاپشی و امواج مایکرو عمل پخت انواع مواد غذایی را در کمترین مدت زمان انجام می دهد و همین امر سبب می شود

تا ویتامین های مواد غذایی بیشتر از دیگر روش های معمول پخت غذا حفظ شوند البته برخی از افراد معتقدند به دلیل سرعت پخت میکروب های موجود در داخل مواد غذایی به طور کامل از بین نمی روند و هم چنین مضر بودن اشعه مایکروفر ممکن است باعث ایجاد سرطان در افراد می شود.

انواع مایکروفر

  • مایکروفرها در سه نوع توکار،رومیزی و کشویی با گنجایش و قابلیت های متفاوت طراحی و تولید می شوند از این رو تنوع مدل مایکروفر از آون توسترها بالاتر است.
  • مایکروفرهای رومیزی قابل حمل هستند و بر روی یک میز قرار داده می شوند. مایکروفرهای توکار نیازمند به مکان مناسبی برای نصب در درون کاببینت و یا دیوار دارند از این رو قیمت مایکروفر توکار به دلیل هزینه های نصب از قیمت مایکروفر رومیزی بالاتر است.
  • از بهترین سازندگان مایکروفر می توان به سامسونگ، ال جی، بوش، پاناسونیک، الیت، الکترولوکس، راسل هابز و .. اشاره داشت البته شرکت ایرانی اسنوا نیز مایکروفرهای با کیفیت به همراه امکانات متنوع که هم سطح محصولات برندهای خارجی است را تولید می کند.
  • مارک، میزان گنجایش (برحسب لیتر)، توان، امکانات و قابلیت ها و سایر ویژگی ها از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت مایکروویو می باشد.

کاربردهای مایکروفر

  1. مایکروفر دستگاهی چند منظوره است که جهت پخت انواع مواد غذایی، ذوب کردن یخ مواد غذایی منجمد و گرم کردن خوراکی ها طراحی و به بازار فروش عرضه می شود.
  2. بسیاری از برندهای سازنده برای پیشرفته کردن و افزایش کارایی، مایکروفرهای خود را به فناوری های مختلفی چون گریل، پخت با بخار، پخت با تاخیر، پخت ترکیبی و کانوکشن و .. مجهز کرده اند توجه داشته باشید وجود این فناوری ها سبب شده تا این دستگاه ها عملکردی شبیه به فر داشته باشند .
  3. هر چه امکانات و قابلیت ها بیشتر باشد، قیمت مایکروفر نیز افزایش پیدا می کنند از این رو در زمان خرید مایکروفر حتما میزان نیاز و انتظاراتی که از دستگاه دارید را مد نظر بگیرید.
  4. برخی از مدل های پیشرفته مایکروویو مجهز به فناوری اینورتر هستند این فناوری مزیت هایی بسیاری نظیر کاهش مصرف انرژی، بالا رفتن سرعت و کیفیت پخت انواع مواد غذایی را به همراه دارد اگر برای شما میزان مصرف انرژی بسیار مهم است خرید این مدل ها بهترین گزینه می باشد البته قیمت مایکروفر کم مصرف نسبت به سایر مدل ها مقداری بالاتر است.

فواید مایکروفر

  • کم مصرف و بهینه، تمام انرژی صرف پخت غذا می شود و دیگر بدنه دستگاه داغ نمی شود.
  • دوستدار محیط زیست.
  • گنجایش بیشتر نسبت به آون توستر.
  • پخت غذا با استفاده از رطوبت خود غذا و دیگر نیازی به افزودن کره یا چربی نیست.
  • حفظ ارزش، ویتامین ها و مواد مغذی مواد غذایی.

همچنین بخوانید:

آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟

آموزش تهیه کوکو سبزی با مایکروفر مرحله به مرحله

روشی آسان برای پخت خوراک مرغ مکزیکی با مایکروفر + عکس

روشی نوین برای تهیه پای پوره سیب زمینی با مایکروفر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (39 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits