دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا استفاده از مایکروفر برای بدن ضرر دارد؟
41
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا اسنفاده از ماکروویو برای بدن ضرر دارد؟- آیا استفاده از ماکروفر برای بدن ضرر دارد؟- ماکروفر-ماکروویو-آیا ماکروفر سرطان زاست؟-آیا ماکروویو سرطان زاست؟- ماکروفر برای خانم های باردار ضرر دارد؟-استفاده از ماکروفر-استفاده از ماکروویو-مضرات...

برای افرادی که زمان کمی برای آشپزی دارند و یا حتی آنهایی که تمایلی به اینکار ندارند مایکروویو در آشپزخانه تبدیل به یک همراه بی باک، سریع، قابل اطمینان با کارایی بالا شده است. غذا خود به خود در حال آماده شدن است در حالییکه شما مشغول کار دیگری هستید! اما این دوست بی باک و فرز، ممکن است آن چنان هم که فکر می کنید هوایتان را نداشته باشد و سلامتتان را به گونه ای تهدید کند.

آیا استفاده از ماکروفر برای بدن ضرر دارد؟

آیا استفاده از ماکروفر برای بدن ضرر دارد؟


سالهاست در مورد استفاده از مایکروفر و خطرات ناشی از آن برای بدن مطالب زیادی گفته شده است- به گفته ی بعضی، اشعه ساتع از مایکروویو منجر به از بین رفتن مواد مغذی غذا می شود ، ایستادن نزدیک مایکروفری که روشن است سلول های بدن را دچار آسیب می کند و منجر به سرطان می شود و یا می تواند دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب را تحت تاثیر قرار دهد.


پس از گذشت 40 سال از ورود این دستگاه به آشپزخانه ها، هنوز سند و یا مدرکی که مضر بودن این دستگاه را ثابت کند وجود ندارد.


مایکروفرها با ایجاد ریزموج _ نوعی تابش الکترومغناطیسی_ که اطراف دیوار ه های دستگاه، پراکنده می شود عمل می کنند. به این ترتیب که این ریزموج ها توسط رطوبت مواد خوراکی جذب می شوند و از آنجا که این انرژی را خیلی سریع تر از انکه از دست بدهند جذب می کنند در نتیجه به سرعت غذا گرم خواهد شد.

آیا استفاده از ماکروفر برای بدن ضرر دارد؟
مادامی که درب مایکروفر باز شود منبع امواج رادیویی_حوزه مغناطیسی_ خاموش خواهد شد و ریز موج ها ناپدید خواهند شد. اگر چه ریز موج ها نوعی اشعه هستند، اما در غذا نمی مانند و آن را رادیواکتیو نمی کنند.


زمانی که بعضی از سبزیجات را در مایکروفر قرار می دهیم ویتامین های موجود در آن ها به خصوص ویتامین ' ث ' تا حدودی از بین خواهد رفت. اما برعکس گوجه، هویج، کرفس، لوبیا سبز و کدو سبز زمانی که پخته شوند، مقدار بیشتری آنتی اکسیدان در اختیار بدن قرار خواهند داد.


مطالعات اخیر نشان می دهند که بین پخت و پز با مایکروویو و اجاق گاز معمولی و میزان حفظ مواد مغذی غذا تفاوت هایی وجود دارد.


از آنجایی که بافت های بدن انسان درست همانند محصولات گیاهی و یا حیوانی رطوبت دارد، در مواجه با میزان بالای ریز موج ها دچار سوختگی می شود. با توجه به ارزیابی آژانس سلامت هسته ای و تابشگری استرالیا(ARPANSA )، مایکروفرها به گونه ای تعبیه شده اند که دو کلید امنیتی موجود در آنها باعث توقف پخش ریزموج ها به محض باز شدن درب ماکروفرمی شوند. مقدار کمی از این ریزموج ها به اطراف درب ماکروویو سرایت می کنند، اما مقدار ریز موج های پخش شده آنقدری نیست که بتواند اطراف ماکروویو را گرم کند.

آیا استفاده از ماکروفر برای بدن ضرر دارد؟
توصیه ای که آژانس سلامت حین استفاده از مایکروویو دارد این است که با توجه به احتمال آسیب امواج به دستگاه تنظیم ضربان قلب هنگامی که دستگاه روشن است نزدیک آن نشوید و دستورالعمل های لازم را از دفترچه راهنمای مایکروفر مطالعه بفرمایید تا کمتر دچار آسیب شوید.


طبق گفته آژانس سلامت استرالیا، هیچ مدرکی دال بر اثبات بروز سرطان در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه مایکروویو هنوز در دست نیست.

برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (41 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits