دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اصلی ترین دلایل روشن نشدن گوشی موبایل چیست؟

چرا گوشی موبایلم روشن نمیشه؟

اصلی ترین دلایل روشن نشدن گوشی موبایل چیست؟
0
زمان مطالعه: 9 دقیقه
آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی موبایل : اگر گوشی موبایل شما بدون هر گونه مشکلی خاموش شده است و روشن نمی شود در این بخش از دلگرم با راه حل های روشن نشدن گوشی موبایل آشنا خواهید شد.

چرا گوشی من روشن نمی‌شود؟ راه‌هایی برای کشف مشکل تلفن هوشمندتان

آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی های اندرویدی : گوشی های هوشمند اندرویدی بی شک از پرطرفدارترین محصولات بازار جهانی هستند که دارای سیستم عامل نسبتا قدرتمند و همچنین دستگاه هایی با قیمت مناسب هستند که نسبت به سایر سیستم عامل های موجود در جهان، قیمت نسبتا کمتری به همراه خدمات زیادی می باشند که این ها نقطه عطفی برای محبوبیت این سیستم عامل هستند که روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد.

با این وجود سیستم عامل اندروید و سایر سیستم عامل ها از نقطه ای شروع به کار کرده اند و در هر نسخه ای که از آنها بعدها منتشر شده است، یک یا چند تغییر به همراه رفع مشکل نسخه قبلی اعمال شده است و هم اکنون به اینجایی که ما قرار داریم رسیده اند و این در حالی است که باز هم دارای برخی مشکلات بزرگ و کوچک هستند و امیدواریم که این نوع مشکلات هم در نسخه های بعدی برطرف شوند.

اگر در میان این دسته از مشکلات جستجو کنیم، یکی از اصلی ترین ها خاموش شدن ناگهانی گوشی می باشد که طبیعتا برای هر یک از ما خوشایند نیست و شاید یکی دوباری هم ما با این مشکل روبرو شده باشیم که با برخی اقدامات موفق به روشن کردن آن شده ایم.

چرا گوشی موبایلم روشن نمیشه؟

قبل از بررسی راه های رفع مشکل روشن نشدن گوشی، بهتر است ابتدا با دلایل روشن نشدن گوشی آشنا شویم تا بصورت کامل این موضوع را درک کنیم و متوجه شویم که مشکل گوشی ما از کجاست. بطور کل وقتی که شما با این مشکل روبرو می شوید، اولین کاری که انجام می دهید، این است که چند ثانیه ای را صرف نگه داشتن انگشت بر روی دکمه پاور می کنید و اما این مورد پاسخگوی مشکل شما نیست.

با وجود تمام این تفاسیر هنگامیکه گوشی شما روشن نمی شود طبیعتا نشان دهنده یک مشکل است که اکثرا به دلیل نصب یک برنامه بدافزار یا مخرب می باشد که شما حتی از آن هم شاید خبری نداشته باشید. اما اگر به دنبال اطلاع از سایر مشکلات در این زمینه هستید، می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • اگر آخرین بار گوشی را 100 درصد شارژ کردید، شاید با اتصال مجدد شارژر مشکل رفع شود و شاید به تعویض باتری نیاز دارد.
  • نیاز مبرم گوشی شما به آپدیت نرم افزاری
  • آیا گوشی شما در تماس با آب بوده است؟!
  • و شاید مشکل سخت افزاری رخ داده باشد.

علت روشن نشدن گوشی موبایل

رفع مشکل روشن نشدن گوشی

در ابتدای این گزارش قصد داریم بصورت کلی راه و روش هایی را برای گوشی های اندرویدی معرفی کنیم و در انتها بنابر درخواست کاربران گوشی های سامسونگ قسمتی را به این برند اختصاص داده ایم که اگر گوشی شما متعلق به این برند است، به قسمت انتهایی این گزارش مراجعه کنید. اما از اصلی ترین راه ها برای رفع این مشکل عبارتند از؛

1- شارژر را بررسی کنید

اغلب این مشکل برای کسانی رخ داده است که گوشی را بعد از شارژ کامل، از شارژر جدا نکرده اند و در اصطلاح تخلیه باتری رخ داده است. اما اگر در حین اتصال شارژر به گوشی، از اتصال شارژر مطمئن نشده اید و هنوز جای سوال برای شما دارد که آیا گوشی به شارژر متصل شد یا خیر، جای نگرانی نیست چرا که شاید مشکل از شارژر باشد. از این رو توصیه می شود از شارژر اورجینال و شرکتی سایر دوستان و آشنایان خود استفاده کنید.

2- پورت ورودی شارژر را بررسی کنید

اگر قبل از اینکه گوشی را به شارژر متصل کنید، در محیطی آلوده با ذرات ریز و درشت قرار داشته است، نشان دهنده وارد شدن یکی از این ذرات آلوده به داخل پورت ورودی شارژر است که از وارد شدن کامل شارژر به گوشی خودداری می کند و در طی زمان شارژ شدن گوشی، شارژ اولیه گوشی هم تمام شده است. با این وجود با استفاده از خلال دندان و یک چراغ ساده اقدام به خارج کردن این ذرات کنید.

3- باتری را از گوشی خارج کنید

اگر گوشی اندروید شما روشن نمی شود یک راه حل ساده وجود دارد که می تواند در رفع این مشکل موثر واقع شود و این راه ساده خارج کردن باتری از گوشی در صورت امکان است. اما شاید این گزینه برای گوشی شما وجود نداشته باشد چرا که باتری گوشی شما شاید internal یا همان داخلی باشد و قادر به خارج کردن آن نباشید. به همین دلیل این گزینه تنها برای افرادی است که دارای گوشی با باتری قابل خارج هستند.

علت روشن نشدن گوشی موبایل

4- دکمه پاور را نگه دارید

اگر گوشی شما باتری جدا شونده ندارد و موفق به خارج کردن موقت باتری از گوشی نشده اید، توصیه ای که برای شما داریم این است که دکمه پاور را به مدت 10 تا 30 ثانیه بدون رها کردن آن نگه دارید تا شانس خودتان را امتحان کنید. اما یک نکته در این میان وجود دارد که شاید در فرایند رفع این مشکل برای شما موثر واقع شود و آن هم اطمینان از صحت و سلامت دکمه پاور است که شاید این دکمه مهم در طی اتفاقی دچار مشکل شده باشد. از این رو این دکمه را مورد بررسی قرار دهید.

5- باتری را چک کنید

اگر قبل از رخ دادن این مشکل باتری گوشی شما دارای مشکلاتی از قبیل دیرشارژ شدن و یا خالی شدن سریع بوده است، شاید باتری شما کارکرد خود را بطور کامل از دست داده باشد و شما به هر میزان دکمه پاور را بفشارید، تاثیری نخواهد داشت و از این رو توصیه ای که در این مرحله به شما داریم این است که حتما به نمایندگی مربوطه مراجعه کنید و سپس درخواست تعویض باتری کنید تا این مشکل برطرف شود.

علت روشن نشدن گوشی موبایل

رفع مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ

اگر گوشی شما متعلق به برند سامسونگ است و با مشکل روشن نشدن گوشی روبرو شده اید، در این قسمت از این گزارش قصد داریم شما را با رفع مشکل روشن نشدن گوشی های سامسونگ آشنا سازیم و با این حال اگر گوشی شما متعلق به این برند نیست، موارد بالا را مطالعه نمائید. اما اگر این مشکل ناخوشایند برای شما رخ داده است، موارد زیر را با دقت بخوانید:

1- گوشی سامسونگ را شارژ کنید

شاید دلیل اصلی اینکه گوشی سامسونگ شما شارژ نمی شود از باتری باشد که دچار مشکلی مقطعی شده باشد. از این رو اولین پیشنهادی که به شما می کنیم این است که شارژر اورجینال را به گوشی متصل کنید و از زمان برقراری ارتباط میان گوشی و شارژر، 15 دقیقه صبر کنید و در این فاصله به هیچ وجه به گوشی دست نزنید. سپس اقدام به روشن کردن گوشی کنید و اگر این روش پاسخگو نبود، موارد ذیل را مطالعه کنید.

2- گوشی را به safe mode ریبوت کنید

یکی از دلایلی که باعث شده اند گوشی شما روشن نشود، وجود برنامه یا برنامه هایی است که با گوشی ناسازگار هستند و از فرایند طبیعی گوشی جلوگیری کرده اند و این بدین گونه است که شما وقتی گوشی را روشن می کنید لوگوی سامسونگ ظاهر می شود و سپس مجددا گوشی خاموش می شود. برای این کار شما باید گوشی را به حالت safe mode ریبوت کنید.

اما چگونه؟! برای این کار ابتدا دکمه پاور را نگه دارید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود و بعد از مشاهده لوگوی سامسونگ، دکمه پاور را رها کنید و هر دو کلید کاهش و افزایش صدا را نگه دارید.اینک گوشی شما به حالت safe mode تغییر یافته است و می توانید به سادگی برنامه و فایل های ناشناسی که اخیرا به گوشی شما منتقل شده اند را پاکسازی کنید. به همین سادگی.

3- ریست کردن گوشی سامسونگ از ریکاوری مود

یکی دیگر از راه هایی که به شما پیشنهاد می شود، ریست کردن کلی گوشی از محیط ریکاوری است و این در حالتی می باشد که شما اطلاعات مهمی در گوشی ندارید.

توجه : اگر با انجام کارهای بالا، موفق به رفع این مشکل نشدید طبیعتا نشان دهنده این است که گوشی شما وارد مشکلی شده است که با راه حل های بالا قابل حل و رفع نیست. به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما به نمایندگی مراجعه کنید تا تکنسین های با تجربه این مشکل را به خوبی شناسایی و برطرف کنند.

علت روشن نشدن گوشی موبایل

خراب شدن هارد موبایل، از دلایل روشن نشدن گوشی

خراب شدن هارد گوشی نشانه های متفاوتی دارد. اگر زمان روشن کردن گوشی با هر یک از موارد زیر روبرو شدید باید به سلامت هارد گوشی شک کنید. البته پیشنهاد می شود در صورتی که این نشانه ها را مشاهده کردید، قبل از اینکه به تعویض هارد گوشی فکر کنید، ابتدا یکبار گوشی را فلش کنید.

(فلش کردن گوشی موبایل باعث می شود تمام تغییراتی و تنظیماتی که روی گوشی اعمال کرده اید و همچنین تصاویر، پیام ها مخاطبین و فایل هایتان پاک شود)

separator line

اصلی ترین نشانه های خرابی هارد گوشی

تنها موبایل یک ویبره می زند و سپس مجدد خاموش می شود.گوشی روشن می شود، نام برند گوشی را مشاهده می کنید سپس گوشی دوباره خاموش می شود.

خراب شدن آی سی شارژ گوشی

اگر گوشیتان کاملا سالم است، هیچگاه هنگ نمی کند و به تازگی باتری گوشی را عوض کرده اید، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی خراب شده باشد. علائم خرابی آی سی شارژ گوشی متفاوت است اما اصلی ترین نشانه ها، ضعف در آنتن دهی و همچنین روشن نشدن گوشی موبایل است.

چطور مطمئن شویم خراب شدن ای سی شارژ، دلیل روشن نشدن گوشی است؟

این سوال برای کاربران پیش می آید که چطور می توانند متوجه شوند ای سی شارژ گوشیشان سالم است یا نه! اگر پورت USB گوشیتان مدتیست که رنگ کابل شارژر اورجینال را به خود ندیده است، این احتمال قوی وجود دارد که ای سی شارژ گوشیتان خراب شده است. استفاده از کابل شارژ تقلبی از مواردی است که باعث خراب شدن ای سی شارژ گوشی می شود.

زمانی که ای سی شارژ گوشی شما خراب باشد، باتری گوشی شارژ نمی شود و در نهایت موبایل روشن نخواهد شد. برای اینکه مطمئن شوید دلیل روشن نشدن گوشی، خراب بودن ای سی شارژ است یا نه، باتری گوشی را جدا کنید و با شارژر باتری یدک، باتری را شارژ کنید سپس باتری را روی گوشی قرار دهید.

اگر گوشی روشن شد، به خوبی میتوان متوجه خرابی ای سی شارژ گوشی شد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است شارژرتان مشکل داشته باشد. پس قبل از جدا کردن باتری گوشی و امتحان کردن این روش، ابتدا از شارژرهای متفاوت و اورجینال استفاده کنید.(این روش تنها برای گوشی هایی که باتری جداشونده دارند، مناسب است.)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits