دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کدام سبزیجات باید پخته مصرف شوند؟

خاصیت بی نظیر هویج و گوجه پخته شده در غذا

کدام سبزیجات باید پخته مصرف شوند؟
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف هویج و گوجه پخته و این همه خواص طلایی _ "بتاکاروتن" هویج پخته و "لیکوپن" گوجه پخته 2برابر خام آنهاست وبرای همین گوجه و هویج پخته سرطان و تومور را ازبین میبرد.

ارزش غذایی این سبزیجات با پختن دو برابر میشود

بسیار شنیده ایم که میگویند سبزیجات بصورت خام استفاده شود بهتر است و ویتامین بیشتری دارد اما برخی سبزیجات با پختن سالم تر میشوند. با دلگرم همراه شوید.

خاصیت بی نظیر هویج و گوجه پخته شده در غذا

هویج و گوجه پخته مغذی تر است یا خام ؟؟؟

هویج پخته و یک دنیا خاصیت

هویج از بهترین سبزی‌های و حاوی منبع ویتامین آ است و برای تقویت بینایی و بهبود سیستم ایمنی در پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مفید است. برای جذب بهتر ویتامین آ موجود در هویج، بهتر است به صورت پخته مصرف شود.

هویج منبعی غنی از بتاکاروتن، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است. هویج به خاطر مقدار زیاد ویتامین A و بتاکاروتن خواص آنتی اکسیدانی برای سلامت دارد.

گوجه فرنگی پخته و خواص بینظیر آن

گوجه فرنگی یکی از پر مصرف‌ترین سبزی‌های دنیا بوده و دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم، ویتامین ث و فیبرغذایی و همچنین از غنی ترین منابع رنگدانه آنتی اکسیدان لیکوپن است که موجب کاهش خطر سرطان پروستات در مردان می‌شود.

همچنین لیکوپن موجب کاهش سکته‌های قلبی، جلوگیری از آسیب و خرابی مفاصل، ماهیچه‌ها و حتی سلولهای مغزی در سالمندان می‌شود.

گوجه فرنگی مواد مغذی و ویتامین c و لیکوپن زیادی دارند. لیکوپن فیتوکمیکالی است که رنگ قرمز و خواص آنتی اکسیدانی را به گوجه داده است.

بخارپز کردن یا پختن گوجه فرنگی روشی برای بالا بردن مقدار لیکوپن است. تحقیقات نشان داده اند لیکوپن خطر سرطان را کاهش می دهد، سلامت قلب را بهبود می بخشد و واکنش عصبی را بهتر می کند.

بیشتر بخوانید :

بهترین تغذیه در دوران قاعدگی از نظر طب سنتی ایران

مهمترین و بهترین خواص درمانی نشاسته برای سلامتی بدن

خواص پای مرغ از نظر طب سنتی

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits