دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید و نحوه مصرف شربت ویتان (Vitane)
78
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شربت ویتان کمک به بهبود رشد جسمانی در کودکان و نوجوانان میباشد ، افزایش مناسب در میزان اشتها و سوخت و ساز بدن از خواص دیگر شربت ویتان میباشد .

موارد مصرف شربت ویتان

شربت ویتان ترکیبی از 14 ریز مغذی ضروری است که به بهبود رشد جسمی در کودکان و نوجوانان، تقویت حافظه و یادگیری کودکان در حال رشد، عملکرد سیستم ایمنی بدن، افزایش مقاومت در برابر بیماری ها، افزایش مناسب در میزان اشتها و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

شربت ویتان برای کمک به افراد، نه فقط مبارزه با بیماری بلکه تقویت سیستم ایمنی طوری که برای جلوگیری از بیماری های شایع و سالم بماند.

ویتان برای ایجاد آگاهی در میان مردم در مورد اهمیت تغذیه و تغذیه مناسب کمک می کند تا بدن برای غلبه بر بیماری های شایع مقاوم باشد.

ویتان به عنوان تنها شرکت بهداشت و درمان این خصوصیت در حال بهبود است و ارائه محصولات با کیفیت خوب برای زندگی عالی جزو اهداف ویتان می باشد.

شربت ویتان

زمان مصرف شربت ویتان

موارد مصرف شربت ویتان

کمک به تامین ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز جهت بهبود سیستم ایمنی، تغذیه و متابولیسم بدن و نهایتا رشد و نمو مناسب ذهنی و جسمانی در اطفال و کودکان

ویژگیهای شربت ویتان

  1. بهبود رشد جسمانی در کودکان و نوجوانان
  2. تقویت حافظه و یادگیری در کودکان در حال رشد
  3. کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماریها
  4. افزایش مناسب در میزان اشتها و سوخت و ساز بدن

روش مصرف شربت ویتان

  • نوزادان: نصف قاشق مرباخوری دو بار در روز
  • کودکان 4-1 ساله: یک قاشق مرباخوری دو بار در روز
  • کودکان 12-4 ساله: یک قاشق مرباخوری سه بار در روز
  • شرح مزایای ویتامین های بکار رفته در شربت ویتان

شربت ویتان

عوارض شربت ویتان در کودکان

مواد تشکیل دهنده شربت ویتان

  • ویتامین A

ویتامین A در کبد ذخیره می‌شود و کمبود آن در مدت زمان کوتاه، عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند چون کبد در مواقع ضروری مقادیر زیادی از آن را برای استفاده بدن آزاد می‌کند. برخی از بیماری‌ها مثل اختلالات جذب و اسهال چرب باعث می‌شوند، کبد نتواند میزان کافی از این ویتامین راجذب کرده و در نتیجه فرد دچار علائمی از کمبود این ویتامین می‌شود. این علائم عبارت‌اند از اختلال در بینایی و شب کوری، اختلال باروری به ویژه در جنس مذکر، سقط خود به خود، کم خونی و اختلال در سیستم ایمنی.

  • ویتامین D3

ویتامین D3 توسط نور خورشید در بدن ساخته می‌شود و در مناطقی که نور خورشید کمتر به زمین می‌تابد، کمبود این ویتامین بیشتر مشاهده می‌شود و با علائمی مثل پوکی استخوان در بزرگسالان و نرمی استخوان در کودکان در حال رشد بروز می‌کند. براساس آخرین تحقیقات، این ویتامین در پیشگیری از ابتلا به افسردگی و برخی از سرطان‌ها موثر است. همچنین نقش ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ام اس هم از دیگر نتایج این تحقیقات است.

  • ویتامین E

اگرچه کمبود ویتامین E چندان شایع نیست اما عوارضی از کمبود این دو ویتامین در مواردی که این کمبود، شدید باشد، گزارش شده است. این نشانه‌ها عبارت‌اند از اختلال در انعقاد خود و شکستگی‌های استخوانی. درباره کمبود ویتامین E هم می‌توان به اختلالات عصبی، عضلانی و تولید مثل اشاره کرد.

  • ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B اهمیت بالایی در حفظ انرژی بدن دارند اما این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود و تامین آن از طریق موادغذایی ضروری است. البته ویتامین B12 تنها ویتامین گروه B محسوب می‌شود که دارای ذخایر کبدی برای تامین نیازهای بدن به مدت 5 تا 7 سال بوده و تنها در گیاهخواران مطلق، کمبود آن به چشم می‌خورد.

  • ویتامین B1

ویتامین B1 یا تیامین از آن دسته ویتامین‌هایی است که کمبود آن در بدن با نشانه‌های ظاهری در پوست همراه است. این ویتامین نقش بسیار مهمی در تولید انرژی ناشی از مصرف غذاها در بدن دارد. از دیگر علائم کمبود آن می‌توان به بی‌اشتهایی، کاهش وزن و علائم قلبی و عصبی اشاره کرد.

  • ویتامین B2

ترس یا حساسیت نسبت به نور (فتوفوبیا)، سوزش، خارش و اشک ریزش چشم، کاهش شفافیت بینایی و درد و سوزش لب‌ها و زبان از جمله مهم‌ترین نشانه‌های کمبود ویتامین B2 است. در مواقعی که شدت کمبود ویتامین بالا باشد، بروز مشکلاتی مثل شکاف و ترک خوردگی لب، شکاف در پوست گوشه دهان و شقاق گوشه لب ها، ضایعات پوستی، زبان متورم ارغوانی و افزایش رشد مویرگ‌های اطراف قرنیه چشم نیز دیده می‌شود.

  • ویتامین B6

ویتامین B6 در بدن نقش مهمی داشته و کمبود آن موجب مشکلات پوستی و عصبی در فرد می‌شود و زمانی که بدن فرد این ویتامین را به میزان کافی ذخیره نکرده باشد، دچار علائمی مانند ضعف، بی‌خوابی، نوروپاتی محیطی، التهاب زبان، التهاب حفره دهان و اختلال ایمنی سلولی خواهدشد.

  • فولات

کمبود فولات یا ویتامین B9 منجر به بروز کم خونی در بدن شده و بررسی‌ها نشان می‌دهند که عدم مصرف این عنصر حیاتی در دوران بارداری می‌تواند جنین را به نقایص سیستم عصبی مبتلا کند، زیرا در صورت بروز این کمبود هنگام بارداری، لوله عصبی جنین به صورت کامل تشکیل نمی‌شود و سلامت جنین به خطر می‌افتد. با این حساب توجه به مصرف کافی این ویتامین در تمام خانم‌ها به ویژه در سنین باروری ضروری است.

  • ویتامین B12

یکی از عوارض مهم عدم مصرف ویتامین B12 ایجاد عارضه کم خونی است که همین امر زمینه ساز بروز مشکلات عصبی و استرس‌های مزمن را نیز فراهم می‌کند. بد نیست بدانید بی‌حالی و خستگی زودرس در افراد می‌تواند یکی از دلایل کمبود این ویتامین باشد.

  • ویتامین C

اگر می‌خواهید کمبود ویتامین C بدن تان را رفع کنید، سراغ مصرف ترکیبات طبیعی حاوی این ویتامین بروید، زیرا کمبود این ویتامین نه تنها شما را مدام به انواع سرماخوردگی دچار می‌کند بلکه ممکن است به بیماری اسکوربوت هم مبتلا شوید.

همچنین حذف ویتامین C از رژیم افراد سالم طی 30 روز حتی در صورت اشباع بودن ذخایر آن در بدن، علائم کمبود را تشدید می‌کند. بزرگسالان مبتلا به اسکوربوت ممکن است دچار تورم و خونریزی لثه، از دست دادن دندان، خواب آلودگی، خستگی، دردهای مفاصل در پاها، تحلیل عضلانی، ضایعات پوستی و تغییرات روانی مختلف شوند. از دیگر علائم کمبود ویتامین C می‌توان به خونریزی زیرپوستی، پیچ‌خوردگی شدید موها، درد مفاصل، تورم لثه، افسردگی، سندروم شوگرن (نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی) تب و تنگی نفس اشاره کرد.

  • آهن

ترکیب ضروری برای افزایش هوشیاری ذهنی و خونسازی و خونرسانی به اعضاء بدن

  • روی و منیزیم

ترکیبات ضروری در بسیاری از آنزیم های دخیل در متابولیسم می باشد.

ال ـ لیزین

اسیدآمینه ضروری که در تشکیل پروتئین ها کمک می کند.

هشدار مصرف شربت ویتان

شربت ویتان جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.

از قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده کنید.

قبل از مصرف بطری را خوب تکان دهید.

بیشتر از مقدار توصیه شده از شربت ویتان مصرف نکنید.

شرایط نگهداری شربت ویتان

پس از مصرف در بطری را کاملا بسته، در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید.

شربت ویتان دور از دسترس کودکان و در دمای 15 الی 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (78 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits