دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهمترین عوارض چاقی کدامند ؟
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با عوارض چاقی و بیماریهای مرتبط با آن:چاقی وضیعت پزشکی است که بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن فرد انباشته شده باشد.

با مجله دلگرم همراه باشید تا شما همراهان همیشگی را با عوارض چاقی بیشتر آشنا کنیم


اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال یک رژیم غذایی مناسب، منظم و دقیق هستند اما بعد از چند روز از رژیم غذایی خسته می شوند یا آن را فراموش می کنند، نگران نباشید چون شما تنها نیستید. در این مقاله قصد داریم تا درباره چاقی صحبت کنیم.


علل اصلی چاقی


چاقی به طور کلی به خاطر تغییر در شیوه زندگی رو به افزایش است.

  1. کمبود تحرک
  2. نوع رژیم غذایی
  3. افزایش شهرنشینی


چاقی می تواند عوارض مختلفی را در سنین مختلف به وجود بیاورد ممکن است در درازمدت این عوارض ظاهر شود ولی ممکن است از کودکی وجود داشته باشد و یک کودک چاق در ظاهر به نظر سالم می آید ولی بعد ها می تواند دچار عوارض چاقی شود.

در این رابطه نیز بخوانید: دلایل آب نشدن چربی شکم را میدانید؟


عوارضی که در اثر چاقی به وجود می آید


1- چربی خون بالا
2- قند خون بالا
3- مقاومت به انسولین
4- نقرس
5- سنگ کلیه
6- سرطان ها
7- آسیب های تخمدان
8- نازایی و ناباروری
9- آرتروز و ورم مفاصل


بنابراین مضرات چاقی تنها در به هم ریختگی ظاهری خلاصه نمی شود و این بیماری می تواند مشکلات عدیده ای را بوجود بیاورد. افزایش چربی خون باعث می شود که رگ ها دچار تصلب و سفتی شوند و در نتیجه مستعد شوند که در همه این ها یک لخته روی دیواره ناهموار داخلی رگ ها ایجاد شود و باعث سکته های قلبی و مغزی شود.

جلوگیری از چاقی کودکان


بنابراین برای این که کودکانتان چاق نشوند، متخصصین توصیه می کنند که بیش از دو ساعت رو به روی تلوزیون و رایانه ننشینند، ورزش و فعالیت فیزیکی روزی نیم ساعت هم می تواند به جلوگیری از چاقی کمک کند.


نکته: بهتر است ورزش از یک ساعت در روز بیشتر نشود چرا که می تواند بر رشد کودک اثر سوء بگذارد.

چه چیزهایی باعث چاقی میشود؟


خوردن غذاهای چرب و شیرین، نوشابه ها، شیرینی ها و... اگر بیش از حد مجاز باشد باعث می شود که چاقی ایجاد شود همچنین فست فود ها می توانند به شدت چربی و کالری بدن را بالا ببرند. بنابراین بهتر است تا می توانید کودک را به این غذا ها عادت ندهید، و بهتر است کودک تا حد ممکن تغذیه سالم از شیر، سبزیجات، میوه ها و... داشته باشد.


تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits