دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ درمان خانگی و قطعی برای شکستگی استخوان
49
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهبود شکستگی استخوان‌های کوچک معمولاً کمتر از شش هفته طول می‌کشد در صورتی که شکستگی استخوان‌های بزرگ‌تر سه الی چهار ماه به طول می‌انجامد. هیچ راه حل جادویی برای درمان سریع شکستگی وجود ندارد و باید به تدریج استخوان سازی انجام شود و محل شکستگی ترمیم...

درمان های خانگی شکستگی استخوان

اگر چه شکستگی استخوان در کودکان و سالخوردگان شایع تر است، هر کسی می تواند دچار شکستگی استخوان شود. شکستگی استخوان یکی از شایع ترین عوارض ارتوپدی است که نزدیک به 7 میلیون نفر سالانه در ایالات متحده به دنبال درمان آن هستند. برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی و یا کاهش درد، با داروهای خانگی موثری در این مقاله آشنا خواهید شد. با مجله دلگرم همراه شوید.

علل رایج شکستگی استخوان

  1. بازو: سه استخوان موجود در دست بیشترین حساسیت به شکستگی را دارند، استخوان‌های زند پایین اولنا و زند بالایی رادیوس و استخوان هومروس بین شانه و آرنج. یکی از رایج ترین روش های شکستگی دست، سقوط روی دست کشیده شده است. تقریبا یک مورد در هر 20 شکستگی شامل استخوان بازوی بالایی است(به عنوان هومروس شناخته می شود). با این حال، احتمال شکستگی استخوان در کودکان بیشتر در بازوی پایینی یعنی استخوان های اولنا و رادیوس است
  2. ساق پا: شکستگی یا شکاف در استخوان های پا بعد از سقوط جدی رخ می دهد. موارد شدیدتر در حوادث اتومبیل رخ می دهد، زمانی که استخوان ها به علت شدت ضربه، دچار شکستگی می شوند.
  3. مچ پا یا پا: پا از بیش از 20 استخوان تشکیل شده است و مفاصل مچ پا دارای سه استخوان هستند. این بخش های بدن به دلیل فعالیتهایی که هر روز تحمل می کنند آسیب پذیرند. بعضی از شکستگی ها با ترک های کوچک در استخوان شروع می شود یا بعد از این که استخوان خرد شده به داخل پوست فرو رفته باشد.
  4. مچ دست یا دست: هنگامیکه شخصی سعی می کند خود را از یک سقوط نجات دهد یا زمانی که فردی روی دست کشیده شده اش می افتد، شکستگی استخوان دست یا مچ دست رخ دهد. ورزشکاران به این نوع شکستگی آسیب پذیرند.

درمان های خانگی شکستگی استخوان

روش های خانگی درمان شکستگی استخوان

اگر استخوان های آسیب دیده گچ گرفته شود یا نیاز به TLC داشته باشد، ممکن است نیاز به چند راهکار خانگی برای درمان شکستگی استخوان داشته باشید. بعضی از درمان های خانگی باعث بهبود می شوند، در حالی که سایر راهکارها موجب تسکین موقت اندام های متورم یا اعضا دردناک می شوند. چند توصیه وجود دارد:

1- آناناس برای شکستگی استخوان

تا زمانی که استخوان شکسته بهبود یابد، هر روز نصف آناناس تازه بخورید. این میوه شامل آنزیم بروملین است – آنزیمی که برای کاهش تورم و التهاب شناخته شده است. از خوردن آناناس های کنسرو شده یا فرآوری شده که اثر مشابهی را ارائه نمی دهند، خودداری کنید.

2- کلسیم برای شکستگی استخوان

کلسیم به ساختن استخوان های قوی کمک می کند. منابع مناسب را می توان در لوبیا و سبزیجات برگ سبز یافت، مانند بروکلی، کلم بروکسل، کولارد سبز، کلم و سبزی خردل. این نوع غذاها حاوی منیزیم است که به عنوان یک مکمل غذایی برای بهبود استخوان شناخته می شود.

3- از کافئین اجتناب کنید

از نوشیدن یا خوردن اقلامی که حاوی کافئین هستند، از جمله نوشابه اجتناب کنید، زیرا به جذب کلسیم که مورد نیاز ترمیم استخوان است، تاثیر می گذارند.

4- روی در درمان شکستگی استخوان

برای ترمیم بافت آسیب دیده مرتبط با شکستگی استخوان، میزان مصرف روی (زینک) را افزایش دهید ( مصرف مواد غذایی روزانه یا بصورت مصرف مکمل ). غذاهای حاوی روی شامل گوشت گاو، گوسفند، بز، بوقلمون، مرغ و غذاهای دریایی مانند خرچنگ، صدف، ماهی قزل آلا و ماهی آزاد هستند.

5- مکمل های ویتامین

مکمل های ویتامین مانند بور، به روند بهبود استخوان ها کمک می کنند. مکمل های دیگری که موجب افزایش بهبودی می شوند شامل منیزیم و پتاسیم است. راه دیگر برای افزایش مصرف ویتامینهای شفا دهنده استخوان این است که غذاهایی که در بخش فوق توصیه شد مصرف کنید.

6- از مصرف سیگار اجتناب کنید

مواد شیمیایی موجود در سیگار در برابر فرآیند بهبودی استخوان های شکسته شده مقابله می کنند که گاهی حتی تا پنج ماه فرایند بهبودی استخوان طول می کشد. به این دلیل که زمانی که بدن با محصولات شیمیایی از جمله تنباکو در تماس باشد، میزان اکسیژن رسانی به بافت استخوانی کاهش می یابد

7- اجتناب از الکل

از آنجا که الکل بر توده استخوانی تاثیر می گذارد و جذب کلسیم را مختل می کند، از نوشیدن مشروبات الکلی برای حفظ قدرت استخوان ها جلوگیری کنید.

8- بالش

بالا نگه داشتن مچ پا یا پای شکسته کمک می کند تا تورم کاهش یابد. برای تسریع روند بهبود، استخوان شکسته شده را بالاتر از قلب خود نگه دارید تا خون و مایعات از ناحیه آسیب دیده دور باشد. یکی از بهترین راههای بالا نگه داشتن استخوان شکسته این است که چندین بالش را در انتهای تخت قرار دهید تا از آن به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.

9- یخ

به مدت یک تا دو روز بعد از شکستگی استخوان، هر 15 تا 20 دقیقه یک کیسه زیپ دار پر از یخ روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. حتی اگر ناحیه آسیب دیده با گچ پوشیده شده باشد همچنان این روش تاثیر گذار است. فقط سعی کنید که یک حوله بین قالب گچ و کیسه یخ قرار دهید تا از رطوبت جلوگیری شود.

10- درمان شکستگی استخوان با ویتامینC

برای افزایش کلاژن سازی، غذاهای حاوی ویتامین C مصرف کنید، زیرا در تشکیل استخوان های سالم به بدن کمک می کند. غذاهایی که برای رژیم غذایی شما در نظر گرفته می شود شامل فلفل دلمه ای، توت فرنگی، پرتقال، آب لیمو، پاپایا و گل کلم هستند.


تهیه و ترجمه مجله دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

درمان و عوارض شکستگی شانه

بهترین راه برای درمان درد استخوان

پوکی استخوان از علائم تا درمان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (49 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد مهدی | ۹ ماه پیش
عالی
دمتون گرم
0
2
علیرضا ناظری | ۳ سال پیش
خیلی عالی ممنون
0
0

hits