دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه های مناسب برای درمان مشکل دفع مدفوع
362
زمان مطالعه: 13 دقیقه
درمان یبوست یکی از دغدغه های فکری افرادیست که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند. ما برای این افراد در این مقاله راه حل های ساده و همیشگی را قرار داده ایم تا انتها با ما همراه باشید.

درمان مشکل دفع مدفوع

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان مشکلات دفع مدفوع آشنا شوید.

علت چسبندگی مدفوع چیست و چگونه درمان میشود ؟

چرا گاهی مدفوع کوچک است؟

چرا گاهی نمی توان با یک بار رفتن به دستشویی، روده را خالی کرد؟

آیا راه صحیحی برای دفع مدفوع وجود دارد؟

آیا دو یا سه بار دفع مدفوع در هفته طبیعی است؟

آیا به جز مصرف فیبر، راه دیگری برای رفع یبوست وجود دارد؟

آیا دو یا سه بار دفع مدفوع در هفته طبیعی است؟

می دانیم که هیچ کس به دلیل خجالت کشیدن نمی خواهد راجع به این مسئله با کسی صحبت کند، اما مشکلاتی که در طی عمل دفع در انسان رخ می دهد و یا تغییراتی که در شکل مدفوع ایجاد می شود می تواند ما را نگران کند، چه بسا که یک مشکل جدی وجود داشته باشد و فرد با پنهان کاری موجب آسیب رساندن به خود شود. سئوالات زیادی پیرامون عمل دفع وجود دارد که در این مطلب به شایع ترین آن ها پاسخ خواهیم داد.

علایم اختلالات دفع مدفوع


علایم زیر ممکن است همراه با یبوست وجود داشته باشد

اختلالات دفع مدفوع

علل یبوست


یکی از علل مهم یبوست مصرف غذای کم فیبر و کم آب است. در مسافرت که معمولا رژیم غذایی عادی شما عوض می شود. می تواند یبوست ایجاد گردد. خانم های حامله اغلب یبوست پیدا می کنند.

علل دیگر یبوست کم تحرکی، استفاده نادرست از مسهل ها، مصرف داروهای خاص (از قبیل داروهای ضد درد، مدرها و آنتی هیستامین ها) یا عدم اختصاص وقت کافی برای عمل دفع مدفوع می باشد. بیماری هایی از قبیل مرض قند وکم کاری تیروئید نیز ممکن است باعث یبوست شوند.

اختلالات دفع مدفوع


بررسی های لازم


بیشتر اوقات علت یبوست یک مسئله جدی نیست اما در موارد نادر، یبوست مزمن ممکن است علامت انسداد یا ناهنجاری در روده بزرگ باشد. پزشک شما می تواند برای بررسی علت یبوست شمارا تحت آزمایش قرار دهد تا علت زمینه ای را پیدا کند.

سابقه پزشکی شما

پزشک شما ممکن است مطالبی از این قبیل بپرسد:

  • اخیرا چه داروهایی مصرف نموده اید؟ (مسکن، ضدافسردگی)
  • چه مدت است که این علایم را دارید؟
  • فعالیت معمول شما چقدر است؟
  • آیا مشکلات پزشکی دیگری دارید؟
  • آیا شما معمولا از مسهل یا تنقیه استفاده می کنید؟
  • آیا همزمان با دفع مدفوع، درد و یا خونریزی دارید؟

آزمایش ها

برای کنار گذاشتن علل جدی یبوست معایناتی انجام می شود. معمولا نمونه مدفوع و خون جهت آزمایش گرفته می شود. انجام سیگموئیدسکوپی ممکن است لازم باشد. طی این آزمون، پزشک درون روده بزرگ شما را به وسیله یک دستگه مشاهده می کند.

ممکن است یک عکس برداری ویژه با اشعه ایکس که تنقیه با باریم نامیده می شود، نیز انجام شود. برای این آزمون روده بزرگ توسط محلول باریم دار پر می شود. در مواردی زمان تخلیه روده بزرگ را می توان با دادن مارکرها و گرفتن عکس هایی از روده بزرگ محاسبه نمود. همچنین با مانومتری آنورکتال می توان عملکرد عضلات کف لگن را بررسی کرد.

اختلالات دفع مدفوع

حل قطعی مشکل یبوست

خواننده ی گرامی! اگر شما از مشکلِ یبوست در زندگیِ خود رنج می برید و بدنبالِ راهی برای رفعِ بی دردسر آن هستید، راهِ درستی را تا اینجا آمده اید. من با تجربیاتِ چندساله ام در عرصه پزشکی، راهی کم دردسر و بی هزینه را در این یادداشت خدمتتان معرفی می کنم و شما با اجرای بی کم و کاستِ آن خواهید دید که به چه راحتی ار مصائبِ این مشکلِ دردناک و خطرناک رهایی خواهید یافت.

راهِ درمان یبوست

1: آب درمانی و مصرف روزانه شیر: مهمترین و راحتترین روش می باشد. شما می بایست تا می توانید آب بنوشید.

چرا آب درمانی؟

پاسخ: چون مشکلِ یبوستِ خفیف یا مزمنِ شما در واقع بدلیلِ کمبودِ آب در بدنِ شما جهتِ متابولیسم سیستم بدنتان است. اگر شما هم اکنون مشکل یبوست دارید؛ می توانم شرط ببندم که روزانه 2 تا سه لیوان آب بیشتر مصرف نمی کنید. بزبانِ ساده، وقتی آب در بدنِ شما کم باشد، مقدار ابِ لازم جهتِ فعالیت های اصلیِ بدن توسطِ روده ها و از غذای هضم شده در روده جذب می شود.

در نتیجه مدفوعِ شما حالتِ سفت و سیمانی پیدا می کند و در نهایت، هنگامِ دفع، روده ها یا زخم شده و خونریزی می کنند یا به بیرونِ بدن کشیده می شوند. اما هنگامی که آبِ کافی در بدن وجود داشته باشد، مقدار اضافیِ آن اول از راهِ مثانه و سپس از راه روده ها دفع خواهد شد.

و نتیجه ی این حرف اینست که آبِ بیشتری در مدفوعِ خود خواهید داشت و در نتیجه مدفوعِ شما در هنگام دفع، نرم خواهد بود و آسیبی به راست روده نخواهد زد. تاکید می کنم که آب درمانی مهمترین روش درمان یبوست است و ازین پس و تا پایانِ عمرتان هیچگاه نباید آنرا ترک کنید.

اختلالات دفع مدفوع

چرا گاهی نمی توان با یک بار رفتن به دستشویی، روده را خالی کرد؟

این مسئله احتمالا به این دلیل است که مدفوع به اندازه ی کافی نرم نیست و این معمولا به آنچه که فرد خورده و یا آشامیده است بستگی دارد. مدفوع سخت یا یبوست که فرد را وادار به اعمال فشار بیشتر می کند، مربوط به شیوه ی زندگی است.

اختلالات دفع مدفوع

مهم ترین نکته این است که فرد در روز چه مقدار مایع دریافت می کند؟

از دست دادن آب بدن، مدفوع را سخت می کند و در خروج آن مشکل ایجاد می شود. مصرف فیبر بیشتر موجب جذب آب بیشتر توسط مدفوع شده و دفع آن را آسان تر می کند. همچنین کم تحرکی می تواند موجب بروز یبوست شود.

اختلالات دفع مدفوع

آیا راه صحیحی برای دفع مدفوع وجود دارد؟

نشستن با زاویه ای کم تر بین ران و لگن راه را برای دفع آسان تر می کند، زیرا فشار وارده بر ناحیه ی کف لگن را افزایش می دهد. نکته ی دیگر این که نشستن طولانی مدت برای دفع نادرست است، زیرا موجب افزایش خطر ابتلا به هموروئید و یا همان بواسیر می شود.

اختلالات دفع مدفوع

آیا به جز مصرف فیبر، راه دیگری برای رفع یبوست وجود دارد؟

در داروهای ضدیبوست، فیبر مصنوعی وجود دارد که نسبت به فیبرهای طبیعی مشکلات کمتری برای فرد ( مانند تولید گاز) ایجاد می کند. فیبر مصنوعی مانند پوسته ی پسیلیوم (ملین گیاهی) موجب جذب آب بیشتر در روده و دفع آسان تر می شود.آب یک ماده ی کلیدی است و اگر فردی در حال دریافت فیبر است.

بهتر است نوشیدن بیشتر آب را نیز جدی بگیرد، زیرا در غیر این صورت مدفوع همچنان کمی سخت باقی می ماند.برخی افراد که از یبوست رنج می برند ممکن است اضافه کردن روغن به رژیم غذایی خود را برای افزایش حرکات روده انتخاب کنند که البته ممکن است به ظاهر کارآمد باشد، اما روغن ها عوارضی هم برای سایر بخش های بدن دارند.

۴۰ تا از بهترین مواد غذایی پر فیبری که تا کنون نمی دانستید!

اختلالات دفع مدفوع

چگونگیِ آب درمانی در طیِ یکروز و کارهایی که باید در طیِ روز انجام دهید

  • بطور کلی شما باید روزانه دستِ کم 5 لیوان آب تازه بنوشید.
  • صبحها بلافاصله پس از بیداری (پیش از خوردنِ صبحانه و بشکل ناشتا) نوشیدنِ یک لیوانِ شیر ضروریست. برای خوردن صبحانه هم بهتر است پس از خوردن شیر، 10 دقیقه صبر کنید و سپس صبحانه صرف کنید. این زمان دهی در واقع باعث می شود زمان کافی به شیر داده شود تا از معده گذشته و وارد روده شود تا بتواند مدفوع را نرم کند.
  • پس از خوردنِ غذاهای یبس کننده، حتما نوشیدنِ یک لیوان شیر، پس از غذا ضروریست.
  • در مواقعی از روز، وقتی احساس می کنید شکمتان خالیست؛ معده تان را با نوشیدنِ دو تا سه لیوان آبِ تازه پر کنید.
  • پیش از خواب، حتماً یک تا دو لیوان شیر بنوشید. (شیر باید بصورت خالی و بدون هیچ افزودنیی میل شود. بعضیها ترجیح می دهند شیر را شیرین کنند یا با نان بخورند که در اینصورت تاثیر زیادی نمی کند.)
  • باز هم تاکید می کنم که آب درمانی و نوشیدنِ شیر(در اول صبح و آخر شب) مهمترین روش درمان یبوست است و ازین پس و تا پایانِ عمرتان هیچگاه نباید آنرا ترک کنید.
  • نوشیدنِ روزانه دو لیوان شیر. شیر را شبها و صبحها، پیش و پس از خواب بنوشید.
  • خوردنِ سبزی و میوه در حدِ نرمال باعثِ متخلخل شدنِ مدفوعِ شما خواهد شد. سعی کنید دستِ کم سه بار در هفته را سبزی مصرف کنید. با غذا یا بصورت لقمه با نان. (از میان میوه ها بهترین تاثیر را کیوی دارد)
  • قرص های مسهل و اسهال کننده را اصلاً مصرف نکنید. بدانید که مصرفِ زیادِ این قرصها الکترولیت های درون روده ی شما را از کار می اندازد و اگر خدای ناکرده چنین شود دیگر کاری نمی شود کرد و زندگیتان بصورتِ جدی به خطر خواهد افتاد. البته از میانِ مسهل ها، فقط پودر موسیلیوم را می توانم پیشنهاد کنم که آنهم باید با مشورت و توصیه ی پزشکتان باشد.
  • پیاده روی و نرمشهای سبک باعثِ کارکردِ بهتر روده های شما خواهد شد. روزانه چند دقیقه نرمش کنید!
  • پس از نرمش هم حتما چند لیوان آب بخورید تا آبِ مصرف شده در ورزش که بشکل عرق و.. از بدنتان خارج شده، دوباره جایگزین شود. وگرنه همین نرمش هم ممکنست باعثِ یبوستِ دوباره شما شود.
  • هل و هوله و موادِ بی مصرف مانند چیپس و.. نخورید. توجه کنید که مواد فلفل دار باعث یبوست خواهند شد. همچنین از خوردن و خرد کردنِ چیزهایی مثل دانه های انار خودداری کنید.
  • پس از خوردنِ چیزهایی که یبوست می اورند، مانندِ ماکارونی، انار و دانه ی انار، مواد فلفل دار و تند، استعمال تریاک یا مشروبات الکلی، کشک، دوغ، دمپختی ، کاکائو و قهوه بمقدار زیاد، قرصهای ویتامینه و مولتی ویتامین ها و.. حتما سبزی، شیر و آب فراوان مصرف کنید. توجه کنید که شما می توانید همه چیز بخورید اما باید حواستان باشد، چه چیز یبوست آور است. و پس از خوردنِ آن، یک لیوان شیر بخورید. همچنین همیشه باید "تناسب را در خوردن حفظ کنید" و در هیچ چیز زیاده روی نکنید.

اختلالات دفع مدفوع

رعایتِ نکاتی در هنگام دفع

  • شما باید هر روز یا نهایتاً یکروز در میان به دستشویی بروید. بسیاری افراد هم هستند که روزی دوبار به دستشویی می روند که اصلا اشکالی ندارد و اتفاقاً خوب هم هست. فاصله ی زمانی دستشویی رفتن، با میزان غذایی که می خورید رابطه ی مستقیمی دارد. یعنی هرچه بیشتر غذا بخورید ، زودتر نیاز به دستشویی رفتن پیدا می کنید. معمولاً کم غذایی یکی از عوامل مهم در یبوست است. بهترین زمان برای دستشویی رفتن، اول صبح (پس از صبحانه) است.

  • هنگام دفع، زور نزنید. چون ممکن است باعثِ بیرون اوردنِ راست-روده شود. این مورد، بیشتر مواقعی پیش می اید که مدفوع سفت و خشک شده است و در روده نمی تواند حرکت کند {بعلت نخوردن شیر یا بموقع به دستشویی نرفتن}. اگر چنین حالتی شد، به دستشویی نروید! باید چند لیوان شیر خالی را بشکل پشت سر هم بنوشید، یکی دوتا کیوی بخورید و چند ساعت یا یکروز صبر کنید و سپس هنگامیکه دوباره حالت دفع پیدا کردید به دستشویی بروید.

  • اگر در مدفوعِ خود خون دیدید، هرچه سریعتر به یک پزشکِ متخصصِ گوارش مراجعه کنید. او ممکن است برایتان کلنوسکوپی تجویز کند. توصیه می کنم هیچگاه از زیر اندوسکوپی و کلنوسکوپی شانه خالی نکنید. چون در این روش، پزشک می تواند سانت به سانتِ روده ی شما را با دوربین ببیند و اگر ریزترین مشکلی باشد، آنرا تتشخیص دهد. از این گذشته، پزشک محرم بیمار است و اگر بیماری شرم و خجالتِ بیهوده ببرد ممکن است برایش گران تمام شود. آندوسکوپی مخصوصاً برای بالای سن 50 ضروریست و دیدنِ خون در مدفوع بالای سن پنجاه باید جدی گرفته شود. اما برای جوانان معمولا مشکل حاد نیست و نیازی به اندوسکوپی نیست.

  • پس از دفع، اگر احساسِ سوزش در مخرج کردید، یک دستمال کاغذی را اغشته به "پوویدوم آیوداین" یا همان دوا-سرخ کنید و به آرامی به روی مخرج بمالید. همچنین نشستن روی بالشتکهای نرم، تا وقتی احساس درد می کنید در کاهش درد خیلی موثر است.

زیاد روی دستشویی نمانید. سعی کنید، بیشتر از پنج دقیقه نشود. اگر حالت دفع داشتید ولی مدفوع خشک بود، توصیه زیر را دنبال کنید:

{ از دستشویی بیرون بیایید! بباید چند لیوان شیر خالی را بشکل پشت سر هم بنوشید، یکی دوتا کیوی بخورید و چند ساعت یا یکروز صبر کنید و سپس هنگامیکه دوباره حالت دفع پیدا کردید به دستشویی بروید. یا اینکه مراحل زیر را دنبال کنید: }

اگر دستشویی رفتنِ شما از چهار روز گذشت، وارد مرحله ی خطرناکی شده اید. در چنین مواقعی باید چند کار را انجام دهید:

  1. دستِ کم روزی دو سه تا کیوی بخورید.
  2. شربت "لاکسی ژل" از داروخانه بگیرید و هر هشت ساعت یک قاشق غذا خوری بخورید.
  3. روزی سه چهار بار در حمام، یک تشت را از آب گرم پر کنید و به آرامی در داخل تشت بنشینید.
  4. "قرص بیزاکودیل شیافی" را هر 8 تا 10 ساعت یکبار از راه مخرج به داخل روده بفرستید.
  5. بهیچ وجه "قرص اسهال خوردنی" را در چنین مواقعی مصرف نکنید چون مدفوع را در بالای روده تان شل می کند و احساس دلپیچه و درد شدیدی خواهید کرد و ار آنجا که مدفوع در انتهای روده شما خشک است، راه خروج ندارد و بسیار بسیار اذیت خواهید شد.
  6. پیاده روی کنید.
  7. اگر اجابت مزاج از پنج روز کذشت و بدستشویی نرفتید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. او احتمالا شما را به یک جراح معرفی خواهد کرد و جراح تصمیمات بعدی را برای شما خواهد گرفت که از تنقیه تا عمل جراحی است. پس کار عاقلانه را بکنید و همیشه حواستان باشد که اجابت مزاج از دو روز نباید طولانی تر شود.
  8. هر وقت دستشویی داشتید و هرجا که بودید باید بلافاصله به دستشویی بروید. نباید مدفوع را بیش از حد در روده نگه دارید، چون خشک خواهد شد.

اختلالات دفع مدفوع

سوالات شما کاربران عزیز در مورد درمان یبوست

آیا دو یا سه بار دفع مدفوع در هفته طبیعی است؟

اگر همین مسئله به طور منظم در هفته اتفاق بیفتد به نظر خوب است، اما دفع یک تا سه بار در روز طبیعی تر است.

چرا مدفوع برخی افراد سفید است؟

مدفوع به رنگ خاک رس یا سفید یک علامت هشداردهنده است. مدفوع در حالت طبیعی به رنگ زرد یا قهوه ای است و رنگ خود را از صفرا می گیرد، به این معنی که این رنگ ها توسط کبد ساخته شده و از طریق مجرای صفراوی به مدفوع می رسند. رنگ سفید یا رسی مدفوع نشانه ی یک انسداد در مجاری صفراوی خواهد بود.

چرا گاهی مدفوع کوچک است؟

شکل مدفوع راجع به سرعت آنچه در اطراف روده بزرگ اتفاق می افتد اطلاعاتی به دست می دهد. سرعت آهسته موجب دفع مدفوع در اندازه ی خیلی کوچک می شود و از طرفی سرعت خیلی زیاد احتمالا موجب ابتلا به اسهال خواهد شد. مدفوع کوچک تا جایی که موجب فشار بیشتر فرد نشود، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.اگر فرد برای مدت زمانی مشخص مدفوعی صاف و یا برای مدتی مدفوع بلند و باریک دفع کند، باید معاینه شود، زیرا ممکن است نشانه ی انسداد روده باشد.

بیشتر بخوانید :

wbc در آزمایش مدفوع نشان دهنده چه بیماریهایی میباشد ؟

Ova and Parasites در آزمایش مدفوع نشانه چیست ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (362 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳۰ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نرجس | ۲ سال پیش
سلام خستهونباشید من یبوست شدید دارم هرکی هم هرچی گفته هم انجام دادم هم استفاده کردم ولی همش برا یه مدت بود وبعد ازمدتی اثرش از بین میره و هیچ تاثیری رو من نداره.میخواستم که به من راجع به این مسئله کمک بگیرم .ممنون از راهنماییتون🙏
2
4
نسترن | ۳ سال پیش
سلام
ببخشید من یبوست ندارم
مدفوع من نرم هست ، احساس میکنم دارم ، نیرم دستشویی کامل دفع نمیشه ، باید دور معقدمو فشار بدم با دستم ک یکم دفع شه ، من شاید روزی ده بار اینجوری کم کم دفع میکنم ، میشه راهنمایی کنید لطفاً .
5
20
پاسخ ها:
عماد | ۲ سال پیش
سلام برای دفع مدفوع میتونین اویشم رو بجوشونید و بعد بریزید تو یه لیوان و یه کره کامل بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط بشه بعد اگه میخواستین میتونید بهش شکرم اضاف کنید چون مزه خیلی بدی داره ولی به هر حال برای دفع مدفوع خیلی خوبه خودمم امتحان کردم و موثر بوده لطفا اگه روی شما هم تاثیر داشت به بقیه هم پیشنهاد کنین و حتما کل مخلوط رو بخورید راه های مناسب برای درمان مشکل دفع مدفوع
5
2
محدثه | ۳ سال پیش
سلام من نوزده سالمه و چندوقتیه دچار دفع ناقص مدفوع شدم ولی یبوست نیس چون مدفوع ب حالت نرم هستش خیلی هم زور میزنم ولی فایده نداره میخاسم ببینم ممکنه بخاطر سکس از مقعد باشه لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم
4
37
مونا | ۴ سال پیش
سلام من روزی ۲ بار به دسشویی میرم و اگر به یکبار بینجامد روز بعد کمی مدفوع سفت میشود و کاهی ابتدا و انتهای مدفوع نرم هست اما وسط ان سفت هست اصلا چطور ممکن هست که ابتدا و انتها و وسط مدفوع از لحاظ سفتی و نرمی متفاوت باشد
0
8
فاطمه | ۴ سال پیش
سلام.مطالب عالی بود.خود من از دو سال پیش روش شمارو رفتم جواب داده.آب در مانی حتی باعث شده به مرور زمان وزنم کم بشه.
0
0
فاطمه | ۴ سال پیش
سلام.عالی بود ممنون.من حدودا دوساله آب در مانی میکنم هم باعث میشه یبوست ازبین بره یا کمتر بشه هم ب مرور زمان و طولانی مدت وزن کم میشه.
0
4
حسین | ۴ سال پیش
با سلام
برای دفع مدفوع سفت مخصوصا کودکان بهتره از شیافت صابون استفاده بشه واینکه طی یک برنامه زمانی مثلا گوشیتون رو روی یادآور قرار بدین م هر دوساعت یک لیوان آب بخورین اما برای دفع مدفوع هنگامی که از دفع قبلی دهانه مقعد ملتهب شده وشخص برای دفع درد شدیدی احساس می‌کند مخصوصا برای کودکان که تحمل درد کمتری دارند بهتر است از پماد انتی فیشر استفاده کنید که توسط ابزار مخصوصی که از داروخانه تهیه میشه یا بعضا در کارتن این پماد موجود هست وپماد را داخل ابتدای مقعد قرار میده ‌باعث سر شدن ناحیه ی متورم شده می‌شود ‌دفع تقریبا بدون درد می‌باشد البته این درمان نیست وفقط برای شرایط اضطراری استفاده می‌شود ‌باید با پزشک جهت رفع یبوست مشورت بشود واینکه در بزرگسالان اگر تورم زیاد بود میشه به صورت مخلوط از پماد انتی فیشر وپماد زایلاپی که یک پماد بی حسی است استفاده کنید ‌مدفوع رو بدون درد دفع کنید وقتی روده ها خالی شد به صورت جدی به موارد زکر شده توسط این سایت توجه کنید تا دیگر دچار یبوست نشوید
0
2
هدا | ۴ سال پیش
الان من چیکار کنم میرم دستشویی دستشوییم نمیاد شما هم میگید شیر بخورید بازم کار ساز نیست الان من غذا هم نخورم یعنی باینکه شکمم پره
1
13
سمیه | ۴ سال پیش
یبوست بیشترازچندروزخط
رناک است؟آیاروغن زیتون برای رفع یبوست خوب است؟
0
12
ایوب | ۴ سال پیش
باسلام . من مشکل دفع مدفوع دارم . منظمروم اینه مثلا الان گلاب به روتون دست شویی شدیددارم از دل درد به دور خودم میپیچم وقتی میرم دست شویی میشینم نمیاد ببخشید یعنی دفع نمیشه ،از دل درد به خودم میپیچم دلم میخاد بترکه ولی وقتی میرم دست شویی دفع نمیشه ممنوم میشم اگ راه حلی برام داشته باشین ..
0
27
بهار | ۴ سال پیش
مطالب عالی بود.من دو سال پیش حدود یک ماه مدفوع نداشتم در این یک ماه من هرچه خورده بودم داخل شکمم بود.ویک شب درد شدید مرا گرفت ومرا راهیه بیمارستان کرد ومن ۱۰روز بستری شدم واز مرگ نجات یافتم این مشکل باعث شد مشکلی ب لوزلمعده ام واردبشه..الان هم دوباره ب همین مشکل دوچار شدم .ودو تا قرص احسال خورم الان نمیدونم چی باید سرم بیاد
2
2
گمنام | ۴ سال پیش
سلام.من نزدیک یه سال میشه که شکمم روزی یا دوسه روز یه بار کار میکنه ولی دفع ناقص دارم وبعد مدفوع از ناحیه مقعد ترشح مدفوع دارم تو رو خدا راهنمایی کنید
2
7
کوروش | ۵ سال پیش
سلام ، ممنون از مطالب مفید فوق ، بنده چند روزی اذیت بودم هم خارش گرفته بودم هم درد داخلی عظلات طوری که نمیدونستم چی شده رفتم دکتر نوار قلبم و آزمایش خونم خوب بود برام قرص شل کننده عظلات و قرص گیاهی دفع نوشت که اصلا کارآمد نبود و بدتر شدم ولی پدر بزرگم گفت برو کمپوت گلابی بگیر با روغن گرچک بخور واقعا خوب شدم این همه اذیت شدم با یه راهنمایی ساده حالم خوب شد چون توی مسافرت طولانی بود برام این مشکل پیش اومده بود .
2
2
مهدی | ۵ سال پیش
ممنون.واقعا عالی بود..
0
0
امیرحسین | ۵ سال پیش
آقا خدا وکیلی دمتون گرم خدایی خیلی مطلب خوب و آموزنده ای بود ... برعکس تمام مقالات دیگر ، این مقاله درست به زبون عامیانه مطلب رو رسوند و چقدر هم خوانا و روان و با ادب نوشته بود . امیدوارم تمام مریضان شفا پیدا کنن . مرسی
0
2
سارا | ۵ سال پیش
توضیحاتتون خوب بود ولی من جواب مشکلمو پیدا نکردم من چند وقته نمیتونم خوب مدفوع کنم یبوست هم ندارم دلیلش چی میتونه باشه .هر چند وقت درد کلیه هم میگیرم دکتر رفتم سونو داد رفتم گفتن مشکلی نیست پس چرا درد میگیره کلیه هام الانم که چند روزه اینجوری مشکل پیدا کردم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
1
3
پاسخ ها:
محمد | ۴ سال پیش
سلام دوست عزیز.اگه پیامم به دستتون رسید.پیشنهادم اینه که طب سنتی ایرانی و اسلامی ویا طب آیورودای هند رو مطالعه کنید و مزاج خودتون رو بشناسید.یا مراجعه کنید به متخصص طب سنتی .سلامت باشین
0
1
Samira | ۵ سال پیش
مطالب عالی بود متشکرم
0
0
محمد | ۵ سال پیش
عالی بود. دست شما درد نکنه
2
0
Asghar | ۵ سال پیش
سلام خدا پدر و مادرت را بیامرزد یبوست امل امراض هست برای کسانی که شقاق مقعد دارند چه توصیه ای می کنید کلی دکتر رفتیم کافیه یکبار در ماه یبوست بشی تا باز زخم جدید بشه و واقعا عمل دفع مدفوع سخت در این مواذد سخت هست. ضمنا بنده کم خون هستم پلاکت پائین دارم و خونم همولیز میشه انکولوزیستها به موارد دیگه اهمیت نمی دهند آیا کم خونی باعث یبوست می شود کورتن و ساندیمون نئورال مصرف می کنم ممنون میشم توضیح دهید. اجرکم عندالله
1
2
پاسخ ها:
امیرحسین | ۵ سال پیش
با سلام . منم کمخون هستم از نوع مینور . بله کمخونی خودش عامل اصلی تمام مریضی هاست ولی پیگیری کنید خوب میشی ایشالله
0
0
ابراهیم میرزای | ۵ سال پیش
بهترین راه حل ممنون از زحمتت.
0
0
پاسخ ها:
سلام من چند سال اس | ۴ سال پیش
سلام من چند سالی میشه که مدفوم خوب دفع نمیشه باید ببخشید مگه با کمک انگشت مدفومو دفع کنم تورو خدا رهنمایم کنید ممنون
1
8
AmirHosseiN | ۵ سال پیش
سلام من حدود 78 سالی هست که با این بیماری دست و پنجه نرم میکنم و هرچی به پزشک مراجعه میکنم نتیجه ی خوبی نمیگیرم .بعضی مواقع من بعد 1 هفته یا چند روز به دستشویی میرم و اصلا در دفع مدفوع مشکلی ندارم اما بعضی مواقع بعد گذشت 4 روز یا چند روز وقتی به دستشویی میرم مدفوع بزرگ و خشک هست و نمیتونم دفعش کنم لطفا بگید چی کار کنم که بعد از اینکه مدفوع خشک بود بتونم چند ساعت بعد یا روز بعد مدفوع رو نرم دفع کنم یا تا اونجایی که اذیت نشم لطفا تورو خدا جواب بدید.
1
4
گمنام۳۱۳ | ۵ سال پیش
مطلب خوب و مفیدی گذاشتید تا دم مرگ رفتم و برگشتم
و به توصیه ها حتما گوش میدم
ممنون و سپاسگذارم
2
1
مینوجمالی | ۵ سال پیش
اطلاعات خوب و کاملا مفید وکاربردی دادید‌ .باتشکر
1
1
فهیمه | ۵ سال پیش
اطلاعات خوب و کاملی بود. کاملا مفید و کاربردی و راهگشاست. مرسی.
1
3
امیر.حسین مرادی | ۵ سال پیش
شما خیلی باتجربه دمت گرم
1
1
siteseven | ۵ سال پیش
ممنون از توضیحات شما
0
1

hits