دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
12 مزیت باورنکردنی برگ گواوا برای درمان دیابت
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برگ های گواوا (Guava) یک منبع غنی از ویتامین های A و C، لیکوپن، پتاسیم و همچنین موادرژیمی ضروری هستند .که برای درمان بیماری همچون دیابت ،سرطان وسرماخودگی موثر است.

گواوا چیست؟

هنگامی که پای سلامت بدن به میدان می آید ، میوه و برگ های گواوا گزینه خوبی می باشد گواوا ها یک منبع غنی از ویتامین های A و C، لیکوپن، پتاسیم و همچنین موادرژیمی ضروری هستند.

در واقع به بیماران مبتلا به دیابت پیشنهاد می شود که گواوا مصرف کنند تا میزان الکترولیت و میزان ترومبوز خود را دوباره بدست آورند. با وجود این، برگ های گواوا اغلب نادیده گرفته می شود، اما واقعیت این است که آنها همچنین دارای منابع زیادی از مواد مغذی ارزشمندی هستند.

مواد معدنی برگ های گواوا :

  1. ترکیبات پلیفنولی
  2. آنتی اکسیدان ها
  3. فلاونوئیدها
  4. ساپونین ها
  5. تانن ها
  6. Eugenol
  7. سایر ترکیبات فعال
مواد معدنی برگ های گواوا

گواوا چطور بیماری دیابت را درمان می کند :

دیابت را می توان با کمک برگ های گواوا درمان کرد زیرا به طور طبیعی به تنظیم قند خون بدون افزایش سطح انسولین کمک می کند. علاوه بر این، اگر عصاره برگ گواوا برای داروهای دیابتی استفاده شود، هیچ اثری جانبی وجود ندارد.

عصاره برگ گواوا می تواند از آلفا گلوکوزیداز، از گسترش آنزیمی که نشاسته و دیگر کربوهیدرات را از طریق واکنش گلوکز تجزیه می کند. با این حال، نتایج ثابت می کند که عصاره برگ گواوا نتیجه ای بهتری برای درمان دیابت در مقایسه با ووگلیبوز است.

برگ های گواوا می توانند در صورت تهیه چای به طور موثر دیابت را درمان کنند. چای برگ گواوا در بعضی از فروشگاه ها قابل دسترسی است.می توانید خودتان نیز چای را بسازید.10 دقیقه برگ ها درآب جوش بجوشانید و بعد از آن میل کنید.

گواوا

مزایای برگ های گواوا :

1- باعث از دست دادن وزن می شود :

برگ گواوا از کربوهیدرات های پیچیده ای که سبب اشتها و افزایش وزن می شود جلوگیری می کند.

2 - بیماری های دستگاه گوارش را بهبود می بخشد :

برگ گواوا همچنین حاوی خواص ضد باکتریایی است که باعث افزایش رشد میکروبی در سیستم روده می شود. برگ گواوا توانایی کاهش تولید بلغم را دارد که می توانند کل سیستم گوارش را تحریک کنند. دو بیماری شایع گوارشی است که می توانند با کمک عصاره برگ گواوا درمان شوند مانند اسهال

3- مبارزه با سرطان به طور موثر :

از آنجا که گواوا همچنین دارای غلظت آنتی اکسیدان بالا، مانند لیکوپن است، رادیکال های آزاد کننده سرطان می تواند در بهترین حالت اجتناب شود. با مصرف برگ گواوا در دراز مدت دیگر لازم نیست که در مورد خطرات تهدید کننده زندگی سرطان پستان، سرطان پروستات و حتی سرطان های دهان نگران باشید.

همانطور که برای سرطان پروستات، برگ گواوا باعث کاهش تولید آندروژن که هورمون مردانه است می شود و احتمال افزایش سرطان پروستات را کاهش می دهد.

برگ گواوا

4- درمان سردرد و برونشیت :

برونشیت و همچنین سرماخوردگی می تواند با کمک عصاره برگ گواوا درمان شود. غلظت بالای ویتامین C و آهن به پیشگیری از تولید موک و همچنین گسترش هر گونه فعالیت های میکروبی کمک می کند. در حالی که گواوا در حال حاضر برونشیت را درمان می کند با باز کردن ریه ها، کم کردن مخاط و کاهش سرفه باعث بهبود می شود.

بسیار مهم است که توجه داشته باشید که تنها گواوا توانایی انجام این کار را دارند، در حالی که در عین حال گواوا رسیده می تواند اثرات متقابل داشته باشد.

5 - عوارض جانبی آلرژی را از بین می برد :

برگ های گواوا می تواند عوارض جانبی آلرژی را کاهش دهد. برگ گواوا همچنین می تواند نیش حشرات و بثورات را درمان کند، که در صورت عدم درمان در معرض مشکلات دیگر قرار می گیرد.

6 - درمان کننده التهاب دهان و دندان :

التهاب و ناراحتی های دهان را می توان به راحتی با جویدن برگ ها درمان کرد. با جویدن آنها، لثه های ملایم، گلودرد، زخم های دهان و یا دندان ها می توانند تا حد ممکن سریع تر از بین بروند. برگ گواوا نیز مواد ضد باکتری کارآمد است که از لثه و دندان ها محافظت می کند و در واقع نیز به دندان ها متصل شده است.

7 - همچنین می تواند به عنوان عامل ضد آکنه عمل کند :

با توجه به ویتامین C و محتوای آنتی باکتریال بالا، برگهای گواوا می توانند آکنه و لکه های سیاه را درمان کنند. شما به راحتی می توانید از داروهای آکنه و لکه های سیاه با خرد کردن برگ ها و اعمال آن بر روی پوست به منطقه آسیب دیده خلاص شوید.

خواص برگ گواوا (Guava)

8 - از پیری زودرس جلوگیری می کند

برگ گواوا از طریق آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها، تانن ها و دیگران می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند. به این ترتیب، باعث چروک های کمتر و افزایش الاستیسته پوست می شود.

9 - از ریزش مو جلوگیری می کند

گواوا به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که باعث رشد موهای سالم می شود.برای پایان دادن به ریزش مو می توانید برگ های گیاه گواوا را با یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود.پس از آن مخلوط را بر روی پوست بگذارید.

10 - باعث هضم راحت غذا می شود

برگ گواوا دارای محتوای بسیار بالای الیاف رژیمی است که هضم ایده آل و سالم را حفظ می کند. برگ گواوا به عنوان یک ملین فوق العاده عمل می کند و به بدن کمک می کند تا به تدریج سیستم گوارش را به حالت اولیه خود بازگرداند.

11 - به بهبود چشم کمک می کند

برگ های گوآوا به منظور افزایش بینایی به ویتامین A کمک می کنند. علاوه بر بهبود کلی سلامت بینایی شما، برگ های گواوا نیز خطر ابتلا به آب مروارید و همچنین دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

گواوا (Guava)

12 - جلوگیری از تب

برگ گواوا به عنوان یک درمان طبیعی برای تب در نظر گرفته می شود. این به این علت است که مزایای گواوا میتواند تعداد پلاکتها را درون جریان خون فرد افزایش دهد و بدون اینکه نگران سمی بودن آن باشید. همزمان، میزان الکترولیت ها و ترومبوز داخل بدن نیز افزایش می یابد.

اساسا مزایای بهداشتی برگ گواوا برای دیابت و برای کل بدن شما وجود دارد. اگر شما مبتلا به دیابت هستید و مایل به درمان تب با مواد ارگانیک باشید، بهتر است محصولات گواوا را امتحان کنید. امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

divider

بیشتر بخوانید :

10 خاصیت معجزه آسا روغن سیر برای دیابت و سرطان

7 ویژگی شگفت انگیز شیر شتر برای درمان دیابت و سلامت قلب

7 خاصیت شگفت انگیز روغن ماهی برای محافظت از قلب و کاهش کلسترول و کنترل دیابت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits