دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تعبیر دیدن سگ در خواب از نظر روایات اسلام
4
زمان مطالعه: 13 دقیقه
تعبیر دیدن سگ در خواب از نظر روایات اسلام:تعبیر کامل دیدن یا حمله کردن سگ در خواب/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با تعبیر دیدن سگ در خواب آشنا شوید.

تعبیر کامل دیدن یا حمله کردن سگ در خواب

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با تعبیر دیدن سگ در خواب آشنا شوید.

تعبیر دیدن سگ در خواب چیست؟

تعبیر خواب سگ:

سگ اگر آشنا باشد حمایتگر و دوست است و چنان چه نا آشنا و بیگانه باشد خطرناک و مزاحم. در خواب نیز عینا همین حالت پیش می آید.چنانچه در رویای خود سگی دیدید که مطیع و رام است و به دنبالتان می آید و سخن و اشارات شما را می فهمد امنیت دارید و خواب شما خبر می دهد که آسیب نمی بینید و دوستی از شما حمایت می کند و اگر دوست نزدیکی دارید می توانید به او اعتماد کلی داشته باشید زیرا سگ آشنا و مطیع و آرام دوست تعبیر می شود.

چنان چه در خواب سگی ببینید که بیگانه است و او را ندیده اید و نمی شناسید باید نگران اطرافیان خویش باشید چرا که احتمالا نسبت به شما حسن نیت ندارند. اگر سگ بیگانه بود و به شما حمله کرد خواب شما می گوید دشمنی پست و دون و آزار رساننده در کمین شما است که لازم است از او حریم بگریزیدو دور بمانید. صدای سگ بدگوئی و سیاست و فحش و ناسزا است و چنان چه در خواب صدای سگی را بشنوید ولی سگ را نبینید نشان آن است که از شما بد می گویند، غیبت می کنند و توطئه ترتیب می دهند. سگ اگر آشنا و رام باشد و بانگ و صدا راه بیندازد فحش و ناسزا است و خواب شما می گوید با یک نفر برخوردی نا مطلوب خواهید داشت که او نسبت به شما سخنان زشت می گوید و دشنام می دهد. ابن سیرین نوشته سگ ماده زنی دون همت و پست است ولی تشخیص نر و مادگی سگ در خواب امکان ندارد مگر این که ذهن ما آن را گواهی دهد یا سگ، توله همراه داشته باشد.

به هر حال اگر سگی ماده در خواب به شما حمله کرد باید خود را از خطر زنی فرومایه حفظ کنید که او زنی است آزار رساننده و خطرناک. حمله سگ در خواب میمون نیست ولی بیشتر اهمیت آن منوط است به مهابت سگ. سگ اگر بزرگ و درنده و موحش باشد دشمنی است قوی پنجه و بسیار خطرناک ولی اگر سگ ضعیف و کوچک باشد دشمنی است ناتوان که قادر نیست آزار برساند مثل سگ های زینتی و کوچک که عده ای در خانه ها نگه می دارند. دیدن این نوع سگ در خواب خطری را خبر نمی دهد. اگر در خواب ببینید سگی را به ریسمان و زنجیر بسته اید و همراه می برید با کسی دوستی و موانست می کنید که در شان شما نیست.ز

محمدبن سيرين گويد:

تعبیر خواب سگ دیدن

سگ در خواب ديدن، دشمن دون فرومايه است، اما مهربان بود و سگ ماده در خواب زن فرومايه بود و سگ سياه دشمني بود از عرب، و سگ سفيد، دشمني بود از عجم. اگر بيند كه سگ بر وي بانگ مي كرد، دليل كه از دشمني سخني زشت شنود. اگر بيند كه سگ او را بگزيد، دليل كه او را از دشمن گزند رسد. اگر ديد جامه او به آب دهان سگ آلوده شد، دليل است از دشمني خسته شود. اگر ديد جامه او بدريد، دليل كه در مالش نقصان پديد آمد.

اگر بيند كه گوشت سگ ميخورد، دليل كه دشمن را به دشمني ديگر دفع كند. اگر بيند سگي را نان همي داد، دليل است كه روزي بر وي فراخ شود. اگر بيند سگ با وي نزديكي نمود، دليل كه دشمن در وي طمع كند. اگر بيند كه سگ بر وي تكيه كرده بود، دليل است بر دشمني فرومايه اعتماد كند و كار او را نصرت دهد. اگر ديد كه شير سگ مي خورد، دليل كه ترس و بيم سخت به وي رسد و باشد كه با دشمن او را خصومت افتد. اگر بيند كه سگ از وي مي گريخت، دليل است دشمن از وي برحذر بود. اگر بيند كه سگي ماده درخانه او درآمد، دليل كه زني فرومايه را به زني كند. اگر ديد كه سگي جامه او را به دندان بگزيد، دليل است مكروهي بر وي رسد.

اسماعيل بن اشعث گويد:

سگ شكاري در خواب، دشمني بود ظاهر. اگر بيند كه به سگي شكار مي كرد، دليل كه از دشمني دعوي دانش كند و خير و منفعت يابد. اگر بيند گوشت شكار ميخورد، دليل كه ميراث يابد. اگر بيند كه سگ شكاري ازخود دور نمود، دليل است از دشمني با منفعت جدا شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:
  • ديدن سگ درخواب بر چهاروجه بود.
  • اول: دشمن.
  • دوم: پادشاه طامع(پادشاه طمعکار).
  • سوم: دانشمند و خادم بدفعل (دانشمند بد عمل وخادم بد رفتار).
  • چهارم: مردمان غماز (افراد سخن چين).
منوچهر مطيعي تهراني گويد:

سگ اگر آشنا باشد حمايتگر و دوست است و چنان چه نا آشنا و بيگانه باشد خطرناک و مزاحم. در خواب نيز عينا همين حالت پيش مي آيد.چنانچه در روياي خود سگي ديديد که مطيع و رام است و به دنبالتان مي آيد و سخن و اشارات شما را مي فهمد امنيت داريد و خواب شما خبر مي دهد که آسيب نمي بينيد و دوستي از شما حمايت مي کند و اگر دوست نزديکي داريد مي توانيد به او اعتماد کلي داشته باشيد زيرا سگ آشنا و مطيع و آرام دوست تعبير مي شود.

چنان چه در خواب سگي ببينيد که بيگانه است و او را نديده ايد و نمي شناسيد بايد نگران اطرافيان خويش باشيد چرا که احتمالا نسبت به شما حسن نيت ندارند. اگر سگ بيگانه بود و به شما حمله کرد خواب شما مي گويد دشمني پست و دون و آزار رساننده در کمين شما است که لازم است از او حريم بگريزيدو دور بمانيد. صداي سگ بدگوئي و سياست و فحش و ناسزا است و چنان چه در خواب صداي سگي را بشنويد ولي سگ را نبينيد نشان آن است که از شما بد مي گويند، غيبت مي کنند و توطئه ترتيب مي دهند.

سگ اگر آشنا و رام باشد و بانگ و صدا راه بيندازد فحش و ناسزا است و خواب شما مي گويد با يک نفر برخوردي نا مطلوب خواهيد داشت که او نسبت به شما سخنان زشت مي گويد و دشنام مي دهد. ابن سيرين نوشته سگ ماده زني دون همت و پست است ولي تشخيص نر و مادگي سگ در خواب امکان ندارد مگر اين که ذهن ما آن را گواهي دهد يا سگ، توله همراه داشته باشد. به هر حال اگر سگي ماده در خواب به شما حمله کرد بايد خود را از خطر زني فرومايه حفظ کنيد که او زني است آزار رساننده و خطرناک. حمله سگ در خواب ميمون نيست ولي بيشتر اهميت آن منوط است به مهابت سگ.

سگ اگر بزرگ و درنده و موحش باشد دشمني است قوي پنجه و بسيار خطرناک ولي اگر سگ ضعيف و کوچک باشد دشمني است ناتوان که قادر نيست آزار برساند مثل سگ هاي زينتي و کوچک که عده اي در خانه ها نگه مي دارند. ديدن اين نوع سگ در خواب خطري را خبر نمي دهد. اگر در خواب ببينيد سگي را به ريسمان و زنجير بسته ايد و همراه مي بريد با کسي دوستي و موانست مي کنيد که در شان شما نيست. به ريسمان بستن و قلاده انداختن سگ نشان چيرگي بر دشمن نيست بل که تحصيل الفت است با شخصي دون و فرومايه و کثيف و چنان چه آن سگ ماده باشد خواب شما مي گويد زني پليد در مسير شما قرار مي گيرد که بر او رغبت پيدا مي کنيد. اگر در خواب ببينيد که به سگ غذا مي دهيد از غم و غصه فراغت حاصل مي کنيد و اگر سگ طعمه اي را از دست شما قاپيد و ربود و خورد زيان مالي متوجه شما مي شود و روي کيد و فريب مالي را از شما مي ربايد و چنان چه آن سگ ماده باشد زني شما را گول مي زند و پولي را از چنگتان به در مي برد.

اگر در خواب ببينيد که سگي در خانه خود داريد ( به شرطي که در بيداري سگ نداشته باشيد) کسي در خانه شما هست که صداقت ندارد و باز هم اگر آن سگ ماده باشد و بدانيد که سگ ماده را نگهداري مي کنيد زني از نزديکانتان به شما راست نمي گويد و همين زن اگر مهلت و فرصت بيابد خيانت هم مي کند. اگر در خواب ببينيد که سگي از شما ترسيد و گريخت کسي را که دوست نداريد از خويشتن مي رانيد ولي ممکن است آن شخص هر کس هست شما را دوست داشته باشد زيرا وفاداري سگ مشهور است.

اگر سگي را در خواب از خود رانديد و آن سگ به ضعف و زبوني نزد شما بازگشت نيکو است چون خواب شما مي گويد در امري اشتباه مي کنيد ولي سود شما در آن است که خلاف ميل خود رفتار کنيد. در اين حالت ضعفي که سگ در خواب شما نشان مي دهد مبشر پيروزي است در بيداري. اگر ديديد سگ هاي زيادي گرد شما را گرفته اند در جمعي وارد مي شويد که بين آن ها بيگانه هستيد. آن ها شما را نمي پزيرند و با بد بيني به شما نگاه مي کنند شما هم از ايشان بيمناک هستيد و اعتماد نداريد. به هر حال روابط مطلوبي نخواهيد داشت. اما اگر در چنين حالتي سگ ها به شما حمله کنند به هيچ وجه خوب نيست.

سگ شکاري دوستي است پست که خدمت مي کند و دنائت خود را نمي تواند پنهان نگه دارد و از بين ببرد. اگر در خواب ببينيد که سگي براي شما چيزي به دهان گرفت و آورد خوب است چون سودي عايدتان مي شود. معبران غربي در مورد سگ تعابير ديگري دارند که کلا با تعابير معبران اسلامي و شرقي متفاوتند. اين تفاوت از آن جا ناشي مي شود که برداشت، نسبت به سگ با روابطي که آن ها با سگ دارند، فرق مي کند. اين را در مقدمه نيز نوشتم که برداشت ما نسبت به اشخاص و حيوانات و اشيا در تعابير اثر مي گذارد.

غربي ها سگ را بهترين دوست انسان مي دانند لذا در خواب نامه هاي غربي سگ دوست صميمي و حامي قدرتمند و وفادار معرفي شده در حالتي که ما سگ را از حيوانات نجس و پليد و آلوده مي دانيم .

لوک اويتنهاو مي گويد:

  • سگ : دوست وفادار
  • سگ هار : خطريک دوست را تهديد ميکند
  • با آن بازي کردن : آشتي
  • که پارس ميکند : شاماني
  • مورد حمله سگي واقع شدن : خطر
  • مورد گاز گرفتگي سگي واقع شدن : دعوا بر سر پول
  • سگ شکاري : پشتکار بسيار زياد برايتان سود آور خواهد بود
  • سگ بسته شده : دشمن
  • سگ زنجير شده : مراقب دزدان باشيد
  • سگهايي که همديگر را گاز ميگيرند : دعوا در بطن خانواده
  • زدن يک سگ : وفاداري
  • عوعو : به اعلان خطر آدمهاي خير خواه گوش کنيد
  • عوعو کردن سگ : احتمال دزدي يا خطر آتش سوزي
يوسف نبي عليه السلام گويد:
  • ديدن سگ در خانه وي بدي شود
  • ديدن بانگ سگ بر وي زحمت باشد

آنلي بيتون مى‏گويد:


1ـ اگر در خواب سگي شرور ببينيد ، نشانة دشمن و زندگي سخت و غيرقابل تغيير است .
2ـ اگر خواب ببينيد سگي خود را دوستانه به شما مي مالد ، علامت منفعت بسيار و دوستاني پايدار است .
3ـ اگر خواب ببينيد سگي از نژاد اصيل داريد ، علامت آن است كه به ثروت زيادي دست مي يابيد .
4ـ اگر خواب ببينيد سگي شكاري از روي رد پا به جستجوي شماست ، نشانة آن است كه در دام وسوسه اي مي افتيد و احتمال دارد در زندگي سقوط كنيد .
5ـ ديدن سگهاي كوچك در خواب ، علامت آن است كه انديشه هاي شما منشأ بي اهميتي دارد .
6ـ اگر خواب ببينيد سگي شما را گاز مي گيرد ، علامت همدمي است كه در زندگي شما فتنه جويي مي كند .
7ـ ديدن سگ نحيف و كثيف در خواب ، دلالت بر بيماري كودكان و شكست در كار و حرفه دارد .
8ـ اگر خواب ببينيد سگها نمايش مي دهند ، نشانة آن است كه بخت و اقبال به ياري شما مي شتابد .
9ـ اگر در خواب صداي پارس سگ بشنويد ، نشانة شنيدن اخباري است كه شما را پريشان و مضطرب مي سازد
10ـ اگر خواب ببينيد كه سگها روباه يا شكار ديگري را دنبال مي كنند ، علامت فعاليت بسيار در تمام زمينه هاي زندگي است .
11ـ ديدن سگ دست آموز در خواب ، علامت ابراز عشق با خودخواهي و كوته فكري است . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه نامزدش بيش از اندازه خودخواه است .
12ـ اگر در خواب از ديدن سگ بولداگ بزرگي بترسيد ، علامت آن است كه مي خواهيد زندگي خود را از حد معمول ارتقاع دهيد . دچار مشكلاتي خواهيد شد . اگر دختري چنين خوابي ببينيد ، علامت آن است كه با مرد معقول و خوش قلبي ازدواج خواهي كرد .
13ـ شنيدن صداي خرخر سگ در خواب ، علامت آن است كه تحت فرمان افراد فريبكار قرار خواهيد گرفت و آرامش خانواده به هم خواهد خورد .
14ـ شنيدن صداي زوزة محزون سگ در خواب ، نشانة مرگ يا جدايي طولاني بين دوستان است .
15ـ شنيدن غرش سگها هنگام جنگيدن با هم ، در خواب ، علامت آن است كه زندگي شما پريشان و غم زده خواهد بود و از دشمنان شكست خواهيد خورد .
16ـ اگر سگها را كنار گربه ها با ظاهري دوستانه ببينيد كه ناگاه به سوي هم بر مي گردند و دندانهاي خود را شنان مي دهند و با هم مي جنگند ، نشانة آن است كه در كار عشق و اهداف دنيوي با دردسر روبرو خواهيد شد.
17ـ اگر خواب ببينيد سگ سفيدي دوستانه به شما نزديك مي شود ، نشانة آن است كه در امور عشق و زندگي پيروز مي شويد . اگر دختري چنين خوابي ببيند نشانة آن است كه به زودي ازدواج خواهد كرد .
18ـ خواب سگي كه چند سر دارد ، نشانة آن است كه مي كوشيد ، چند كار را هم زمان انجام دهيد . معمولا در يك شاخه پيش رفتن موفقيتي بيشتر به همراه دارد ، كسي كه آرزو دارد در هر كاري توفيق يابد بايد نسبت به چنين خوابي بيشتر تأمل كند .
19ـ اگر سگ هاري در خواب ببينيد ، نشانة آن است كه تلاشهاي شما به موفقيت نمي انجامد و شايد به بيماري خطرناكي مبتلا شويد .
20ـ اگر سگ هاري در خواب شما را گاز بگيرد ، علامت آن است كه يكي از افراد مورد علاقة شما در آستانة ديوانگي است و احتمال دارد اتفاق رقت باري رخ دهد .
21ـ اگر خواب ببينيد به تنهايي سفر مي كنيد و سگي به دنبال شما مي آيد ، علامت يافتن دوستاني وفادار و پيمانهاي موفقيت آميز است .
22ـ ديدن سگي كه شنا مي كند ، در خواب ، نشانة آن است كه به سرعت به سوي شادي و سعادت پيش مي رويد .
23ـ اگر خواب ببينيد سگي گربه اي را شكار مي كند ، علامت معاملات سودآور و تفريحات غيرمنتظره است . ـ اگر در خواب ببينيد سگي ماري را شكار مي كند ، علامت پيروزي و موفقيت است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد | ۲ سال پیش
خواب دیدم دریک مسیر میرویم روی موترهستیم با پسرعموم پدر همسرم سر راه سگ ها زیاد خوابیده من پایین میشم راه را باز کنم یک سگ قهوی را له کردم زیر پایم شد یک سگ زرد از پشت حمله کرد با سنگ سفید زدم رفت تو راه پراز سگ بود همه سگ ها خواب بودندتعبیرش چی میشه تعبیر دیدن سگ در خواب از نظر روایات اسلام
0
1
ارشد | ۲ سال پیش
خواب دیدم یه سگ دارم نسبتا قوی
از کنارش رد شدم رفتم اونور تر جایی که انگار خونم بود
یکی دیگه کوچیک تر دیدم که اونم رفیقم بود
یهو نگاه کردم دیدم یه سگ ژرمن شپرد از دور داره میاد که قوی به نظر میاد
یواش یواش داشت بهم نزدیک میشد
گفتم خوبه الان اونا دیگه هستن میان کمک
با خودم گفتم اون اولی باید زورشو داشته باشه
خوش بختانه اون یکی اول امد جلو ولی دیدم روشو ب من کرده و خیلی ناتوان نمود پیدا کرد، با خودم گفتم چرا؟یهو نگاه کردم دیدم حق داره،اون سگه دوبرابر اینه.
سگ دومم ک کوچیک بود اصلا هیچ
این همین طور به من نزدیک شد
من هم هم ترس داشتم و هم این ک نمیخاستم نشون بدم و سعی کردم خیلی محکم ظاهر بشم
بعدشم ک خیلی نزدیک شد از خاب بیدار شدم
0
0
لیلا | ۶ سال پیش
خواب ديدم در شب تاريك توي يك دشت پر درخت چند سگ درخت ها رو اتيش ميزنن و فرار ميكنن و در حين فرار آيات قران ميخونن دقيقا يادم نمياد چ آياتي بود،من رفتم سمتمشون سنگ پرتاب كردم بمن نگاهي كردند و رفتن،دوشت پشت هم اين خوليو ديدم،خواهش ميكنم برام تعبير كنين خوابم نميبره
0
0
زهرا | ۶ سال پیش
خواب دیدم که به ی جا دعوتم کردند در که باز شد ی سگ تقریبا نحیف خیلی نه ولی نحیف بود تو قفس نشسته و فقط پارس میکنه نه حالت تهاجمی داشت نه حمله ای میتونست بکنه ولی حس خوبی هم بهش نداشتم
0
0
فرزین | ۶ سال پیش
چند وقتی هست پشت سر هم خواب سگ میبینم آخرین بار در خواب دیدم که سگ بزرک و سرحال با مهربانی پشت سر من راه افتاده میاد
لطفا تعبیر خواب ما رو هم بگید
0
2
میلاد | ۶ سال پیش
سگ نماد وفاداری و اعتماده . و کوچه و خیابون تعاملات اجتماعی فرد رو میرسونه . کوچه ها تیره و سیاه هستن یعنی روابط اجتماعی به خاطر عدم اعتماد و وفاداری و صداقت از بین میرن و جهل حکم فرما میشه . خواب از شما میخواد که توی روابط اجتماعی با صداقت و وفاداری عمل کنید .
0
0
حسن | ۶ سال پیش
با سلام و خسته نباشید.بیزحمت خواستم تعبیر اینکه من ,شب تنها دیر وقت تو هر خیابونو هر کوچه ای میرفتم فقط سگ میدیدم تعبیرشو عرض کنید ممنون میشم
2
0

hits