دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا با انواع همبرگر ذغالی خوشمزه آشنا هستید ؟

آشنایی با ۵ نوع همبرگر ذغالی + طرز تهیه

آیا با انواع همبرگر ذغالی خوشمزه آشنا هستید ؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
همبرگر یکی از غذاهای خوشمزه و فوری است که نامش از زبان آلمانی گرفته شده است. همبرگر را می توان به دو روش سرخ شده و کباب شده ( ذغالی ) طبخ کرد.

طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی خوشمزه + انواع همبرگر زغالی

همراهان گرامی در ادامه این مطلب از مجله دلگرم با ما باشید تا با آیا با انواع همبرگر ذغالی و طرز تهیه بعضی از آنها آشنا هستید ؟ بیشتر آشنا شوید.

همبرگر چیست؟ آشنایی با انواع و طرز تهیه همبرگر ذغالی

  • همبرگر یک غذای اروپایی است که اصلیت آن به کشور آلمان برمیگردد؛ جایی که برای اولین بار در شهر هامبورگ آلمان، گوشت چرخ کرد را به همراه نان به عنوان یک وعده غذایی عرضه کردند.
  • امروزه با گذشت زمان، همبرگر به سراسر جهان راه پیدا کرده و تبدیل به یک غذای محبوب و بین المللی شده است. در کشور ایران هم، همبرگر یکی از محبوب ترین غذا هاست که بیشتر رستوران ها، با روش ها و نوآوری های متفاوتی، این غذای خوشمزه را عرضه می کنند.
  • همبرگر جزو یکی از اصلی ترین غذا های فست فودی است؛ بدین معنا که آماده کردن آن زمان زیادی نمی برد؛ همچنین میزان کالری بسیار بالایی دارد.
  • همبرگر را به شکل ها و روش های مختلفی می توان تهیه و طبخ کرد؛ در همین راستا، نام های متفاوتی برای این غذای خوشمزه در نظر گرفته شده است. برای مثال، هبرگر از گوشت و نان به همراه مخلفات تهیه شده است؛ اما در سوی دیگر، چیز برگر، یک نوع همبرگر است که در آن از پنیر پیتزا آب شده هم استفاده می شود.
  • نکته جالب دیگر اینجاست که برگر ها را تنها با گوشت درست نمی کنند؛ چراکه چیکن برگر، نوع مرسوم دیگر این غذاست که طرفداران خاص خودش را دارد؛ در چیکن برگر، به جای گوشت از مرغ گریل شده یا مرغ سوخاری به همراه نان و مخلفات مثل گوجه و خیار استفاده می شود.
  • در نظر داشته باشید که یکی از مدل های پرطرفدار این فست فود، دبل برگر است که به جای یک لایه گوشت، از دو لای گوشت چرخ کرده در آن استفاده می شود که دارای حجم و کالری بیشتری است.
  • بر خلاف ذهنیت عموم مردم در مورد فست فود ها و ضرر های آن، برگر در کنار کالری بالا و چربی، از نظر ارزش غذایی، در شرایط خوبی قرار دارد؛ چرا که به طور معمول، در برگر ها از گوشت چرخ کرده که سرشار از پروتئین و کراتین است به همراه کاهو (فیبر) و دیگر مخلفات مثل گوجه و خیار شور که دارای ویتامین هستند استفاده می شود؛ اما به دلیل کالری بسیار زیاد و البته سریع آماده شدن اش، برگر یک غذای فست فودی به حساب می آید.

آیا با انواع همبرگر ذغالی و یا با سس سویا خوشمزه آشنا هستید ؟

1. چیکن برگر

چیکن برگر در مقایسه با برگر و چیز برگر کمی متفاوت تر است. چراکه درون نان گرد این غذا، به جای گوشت چرخ کرده، از سینه مرغ کبابی یا سوخاری به همراه سس مخصوص استفاده می شود.

از نظر کالری، چربی و ارزش غذایی، چیکن برگر ها به مراتب در شرایط بهتری در مقایسه با برگرهای با گوشت چرخ کرده قرار دارند.

به طور کلی چیکن برگر از سینه مرغ کبابی یا گریل شده به همراه سس مخصص و نان گرد تهیه می شوند. همچنین مخلفاتی مثل گوجه، کاهو و خیارشور به همراه سس مایونز یا قرمز هم در آن ها استفاده می شود.

مواد لازم برای چیکن برگر

  • گوشت مرغ: ۳۰۰ گرم چرخ شده
  • سیر: یک حبه
  • پیاز: ۳ قاشق غذاخوری رنده شده
  • آرد سوخاری: ۴۰ گرم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • نان همبرگر: ۲ عدد
  • کاهو: به مقدار لازم
  • پنیر گودا: ۲ برگ

دستور تهیه چیکن برگر

  1. مرغ، پیاز، سیر را در ظرفی به‌خوبی مخلوط می‌کنیم. سپس آرد سوخاری را اضافه کرده و مخلوط را خوب ورز می‌دهیم و به‌اندازه دایره‌های دلخواه با قطر یک سانتیمتر درمی‌آوریم.
  2. تابه چدنی را روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن در آن می‌ریزیم. برگرها را در تابه چرخ می‌کنیم وقتی کناره‌های برگر طلایی شدن برمی‌گردانیم و طرف دیگر آن را سرخ می‌کنیم.
  3. در آخر ورقه‌های پنیر را روی آن قرار می‌دهیم.
  4. نان برگر را می‌توانیم تست کنیم. از وسط نصف می‌کنیم و خمیر داخل آن را خارج می‌کنیم. کمی روغن‌زیتون و یا کره مالیده و از سمت داخل آن در ماهیتابه گذاشته تاکمی برشته شوند.
  5. به داخل نان‌ها سس کچاپ مالیده و چیکن برگر را به همراه مقداری کاهو بین دو قطعه نان قرار می‌دهیم.

آشنایی با ۵ نوع همبرگر ذغالی + طرز تهیه

2. چیز برگر

چیز برگر در اصل همان همبرگر ساده است که در آن از پنیر پیتزای آب شده استفاده شده است. چیز برگر ها به دلیل داشتن پنیر چرب، میزان کالری بیشتری دارد؛ از سوی دیگر طرفداران چیزبرگر ها به مراتب بیشتر ازبرگرها هستند.

به طور کلی چیزبرگر ها از از گوشت چرخ کرده (عموما 200 گرم) به همراه نان گرد، پنیر پیتزا آب شده، گوجه، کاهو و خیارشور به همراه سس مایونز یا قرمز تهیه می شوند؛ همچنین چیز برگر ها برای وعده های غذایی نهار و شام مناسب هستند و به دلیل داشتن پنیر پیتزا، گزینه مناسبی برای صبحانه به حساب نمی آیند.

3. همبرگر

همبرگر ساده ترین نوع این غذای فست فودی است که از گوشت چرخ کرده (عموما 200 گرم) به همراه نان گرد، گوجه، کاهو و خیارشور به همراه سس مایونز تهیه می شود.

از همبرگر عموما به عنوان وعده های غذایی نهار و شام استفاده می شود؛ گفتنی است که در بعضی از کشور ها مثل آمریکا، از برگر ها به عنوان صبحانه هم استفاده می شود.

4. چیز بیکن برگر

چیز بیکن برگر یک نوع چیز برگر است که از ژامبون یا گوشت خالص بیکن در آن استفاده می شود.

چیز بیکن برگر بدون شک از خوش مزه ترین مدل های این فست فود است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

برای تهیه چیز بیکن برگر، به گوشت قرمز گریل شده، ژامبون یا گوشت خالص بیکن، پنیر پیتزا آب شده به همراه سس مخصوص و دیگر مخلفات مثل کاهو، گوجه، خیار شور و غیره نیاز است.

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه ۳ نوع برگر و استیک خوشمزه و عالی

آموزش تهیه ۱۰ نوع ساندویچ‌ و برگر خوشمزه خانگی + عکس

۳ روش آسان برای تهیه همبرگر مرغ خوشمزه خانگی

5. اسموکی برگر

اسموکی برگر شباهت زیادی به چیزبرگر و همبرگر دارد؛ نام اسموکی از سس مخصوصی که در این برگر استفاده می شود الهام گرفته شده است.

برای تهیه اسموکی برگر ابتدا باید گوشت چرخ کرده را روی حرارت آتش گریل کرده و سپس سس اسموکی را به آن اضافه کرد؛ بعد از انجام این فرآیند، برگر بو و مزه دودی به خود میگیرد که به اسموکی برگر معروف است.

به طور کلی این فست فود خوشمزه از گوشت چرخ کرده گریل شده، سس مخصوص اسموکی، پیاز سرخ شده به همراه دیگر مخلفات تهیه و عرضه می شود.

مواد لازم برای تهیه اسموکی برگر

  • گوشت چرخ کرده 1 کیلو
  • پیاز رنده شده 1 عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • خردل 1 قاشق مرباخوری
  • فلفل سبز نرم شده 1 عدد
  • کاهو به مقدار لازم
  • سس گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • سس مایونز به مقدار لازم

طرز تهیه اسموکی برگر

  1. گوشت را با پیاز، نمک، فلفل، خردل و فلفل سبز له شده مخلوط می کنیم.
  2. از مواد مخلوط شده کمی بر می داریم و به شکل همبرگر گرد می کنیم.
  3. سپس به مدت 2 ساعت در یخچال می گذاریم.سپس همبرگرها را بر روی توری گریل باربیکیو های کاپکو قرار می دهیم تا طلایی رنگ شود.
  4. همبرگرهای کباب شده را لای نان ساندویچی گرد می گذاریم و روی آن را با سس مایونز ، کاهو و سس گوجه فرنگی می پوشانیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits