دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ-آموزش تهیه شنیسل لیمویی مرغ-آموزش طرز تهیه شنیسل لیمویی مرغ-طرز تهیه شنیسل لیمویی مرغ-طرز تهیه تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ-مواد لازم شنسیل مرغ لیمویی

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ:شنیسل در واقع به گوشت بدون استخوانی اطلاق می شه که با پودر نان، پوشیده و سرخ می شه و ریشه ی اتریشی داره. شنیسل و به روشهای مختلفی درست می کنن و همونطور که گفتم ویژگی اصلی اون مخلوط شدن با پودر نان است که در بعضی فرهنگ ها بهش کتلت هم می گن.


این دستوری که می خوام در موردش صحبت کنم به خاطر لیمویی که در اون هست طعم و عطر فوق العاده ای می گیره و از اونجا که برای پخت اون از پودر سوخاری کارخانه ای استفاده نمی کنیم به نوعی با بقیه شنیسل ها متفاوته, در واقع از بیرون کاملاً کریسپی و برشته و از داخل نرم و آبدار است.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ



مواد لازم برای آموزش شنیسل لیمویی مرغ:

سینه مرغ بدون استخوان ٢ عدد
سفیده تخم مرغ ٢ عدد
نشاسته ذرت ٢ قاشق چایخوری
آب نصف یک عدد لیمو ترش
جعفری ریز خرد شده ا قاشق غذاخوری
نمک ١ قاشق چایخوری
فلفل ١/٤ قاشق چایخوری
رنده ی پوست یک عدد لیموترش


طرز تهیه شنیسل لیمویی مرغ:

ابتدا سینه مرغ و شسته و با دستمال آشپزخانه خشک می کنیم تا راحت بتونیم روی تخته ی گوشت باهاش کار کنیم. بعد هر سینه رو از وسط نصف می کنیم. برش هامون و طولی می دیم تا وقتی با گوشت کوب مرغ و می کوبیم زیاد پهن نشه. حالا سینه های مرغ و دونه دونه لای زیپ لاک یا یه پلاستیک محکم می ذاریم وبا قسمت مسطحش به آرامی جوری که بافت مرغ از بین نره روی اون می کوبیم.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


حالا سفیده های تخم مرغ و داخل یه ظرف ریخته، نشاسته ذرت و آب لیموترش و بهش اضافه می کنیم و کنار می ذاریم.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


تو یه ظرف دیگه پودر سوخاری رو همراه با جعفری و رنده ی پوست لیموترش اضافه می کنیم.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


بهش نمک و فلفل می زنیم و همه ی مواد و با هم مخلوط می کنیم.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


حالا هر سینه رو جداگانه اول توی سفیده تخم مرغ و بعد توی مخلوط پودر سوخاری می زنیم و خوب فشار می دیم که یه لایه ی ضخیم از پودر سوخاری روی مرغ بشینه. هر یه سینه ی مرغ که تمام شد روی صفحه ی سیمی می گذاریم و می ریم سراغ بعدی. وقتی همه ی سینه ها تمام شد باقیمانده ی پودرهامون و با دست روی سینه های چیده شده روی صفحه ی سیمی می ریزیم و باز به سطح مرغ فشار میدیم.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


سینه ها رو به مدت ٣٠ - ٢٠ دقیقه تو هوای آزاد می ذاریم تا مواد خوب به خرد هم برن.

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


نهایتاً سینه ها رو از همون سمتی که روی صفحه ی سیمی گذاشتیم، توی روغن، با شعله ی ملایم سرخ می کنیم، تقریباً ٣ دقیقه برای هر طرف کافیه. در این حین که یه طرف داره سرخ می شه با قاشق مقداری از روغن داغ و روی سمت دیگه که هنوز سرخ نشده می ریزیم و با پشت قاشق روی اون فشار می دیم تا باقیمانده ی پودرهایی که قبلاً با دست روی سینه ها ریختیم در اثر حرارت روغن به مرغ بچسبه. در این صورت وقتی سمت دیگه رو سرخ می کنیم پودر ها توی ماهیتابه نمی ریزه و شنیسلمون با یه لایه ی ضخیم تری از پودر سوخاری سرخ می شه. (ضمن اینکه خرده های نان باعث سوختن روغنمون نمی شه و تا آخر روغن صافی خواهیم داشت).

آموزش تصویری تهیه شنیسل لیمویی مرغ


در آخر شنیسل های آماده رو روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا روغن اضافیش بره و سرو می کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits