دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پودر پوست لیمو
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پودر پوست لیمو جزو اون دسته از مواد غذایی است که توجه زیادی به آن نمیشود ولی ما در این مقاله به خواص بی شمار و نحوه تهیه این ماده ارزشمند پرداخته ایم.

روش خشک کردن پوست لیمو و استفاده از آن

پوست لیمو فواید بسیار زیادی دارد که برای اکثریت ناشناخته است، پس آنها را دور نریخته و با روشی که در این مطلب توضیح میدهیم پودر پوست لیمو را برای مصرف آماده کنید.

از مزایای پوست لیمو می توان به گردش خون منظم، پاک سازی کبد، تقویت مویرگ ها، کاهش انقباضات ماهیچه ای و جلوگیری از سکته اشاره کرد. با دلگرم همراه شوید .

طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش و کاربردهای آن در خانه داری

طرز تهیه و خواص بی نظیر پودر پوست لیمو که از آن غافلید! + عکس

تهیه کردن آن هزینه ای ندارد چون پوست لیمو اغلب جزء زباله های هر خانه به حساب می رود ولی از همین امروز دیگر آن را دور نریخته و طبق آموزشی که به شما داده می شود آن را تبدیل به پودر پوست لیمو کنید.

افراد به ندرت از خواص و فواید پوست لیمو آگاهی دارند و اغلب به خوردن لیموی تنها اکتفا می کنند، شاید هم طریقه استفاده و خوردن آن را بلد نیستند. به هرحال به خاطر خواص بی نظیری که پوست لیمو دارد از آن غافل نشده و حتما در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنید.

روش خشک کردن پوست لیمو | پودر پوست لیمو

برای این منظور باید از لیمو ترش های زرد رنگ و درشت استفاده شود، ابتدا لیمو ها را به خوبی شسته و خشک کنید. سپس با پوست کن یا چاقو پوست زرد رنگ را از آن جدا کنید. دقت کنید قسمت های سفید باعث تلخی آن می شود، پس تا جایی که می توانید پوست زرد را به صورت سطحی و نازک برش بزنید به صورتی که قسمت سفید همراه آن نباشد.

طرز تهیه و خواص بی نظیر پودر پوست لیمو که از آن غافلید! + عکس

4 روش برای تهیه پودر پوست لیمو در منزل

1 - پوست ها را روی دستگاه خشک کن قرار دهید، حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول خواهد کشید که پوست های لیمو روی این دستگاه با درجه ۹۵ خشک شوند.

2 - در صورتی که از این دستگاه ها را در خانه ندارید می توانید پوست ها را داخل یک سینی گذاشته و آن را در هوای آزاد زیر نور آفتاب قرار دهید تا به مرور خشک شود.

3 - یک راه دیگر برای خشک کردن آنها استفاده از دمای پایین فر یا مایکروفر است. هنگامی که پوست لیمو خشک شود نمی توانید به راحتی آنها را خم کنید و پوست در اثر فشار آوردن شکسته می شود. در این هنگام پوست لیمو آماده مرحله بعدی شده است.

4 - یک روش دیگر پودر کردن پوست های خشک شده داخل آسیاب یا وسیله ای مشابه است. پودر آماده شده را داخل شیشه ریخته و برای پخت غذا یا کیک و دسر از آن به راحتی استفاده کنید. این پودر را می توانید داخل ظرف دربسته داخل یخچال به مدت یک سال نگهداری کنید.

موارد استفاده از پوست لیمو خشک شده

در این مرحله شما می توانید از این پوست های خشک شده در غذاها برای بهتر شدن مزه و طعم استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید داخل غذاها و سبزیجاتی که مزه دار کرده و داخل فر قرار می دهید از این پودر لیموهای خشک شده ریخته و عطر و طعم آنها را بهتر کنید.

طرز تهیه و خواص بی نظیر پودر پوست لیمو که از آن غافلید! + عکس

کابرد پودر پوست لیمو در پخت و پز

  • با استفاده از این پودر می توان پودر فلفل لیمویی درست کرد. یک قاشق غذایی فلفل را با دو قاشق غذاخوری پوست لیمو مخلوط کرده و به آن یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. این پودر را داخل شیشه ای ریخته و برای طعم دادن به انواع غذاها از آن استفاده کنید.
  • کمی از این پودر را هر بار داخل چایی یا برای سس سالاد استفاده کنید.
  • این پودر را با کمی شکر مخلوط کرده و روی کوکی یا شیرینی های خانگی از آن استفاده کنید.
  • برای غذاها و کیک و شیرینی هایی که تخم مرغ در آنها استفاده شده می توانید به جای وانیل از این پودر لیمو استفاده کنید، لیمو بوی بد تخم مرغ را از بین می برد.

کاربرد پودر پوست لیمو برای زیبایی و سلامتی پوست

اسکراب لیمو و شکر درست کنید، نصف پیمانه شکر را با یک تا دو قاشق غذاخوری پودر لیمو مخلوط کرده و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا حالت خمیری و چسبناک پیدا کند.

صورت یا بدن خود را کمی خیس کرده و از این اسکراب روی آن بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. پوست لیمو در جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک ، آکنه و لک های پوستی نقش دارد.

همچنین پوست لیمو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و تا حد زیادی در سم زدایی پوست نقش دارد.

کاربرد پودر پوست لیمو در تمیز کردن

با روشی که برای شما شرح خواهیم داد می توانید یک تمیز کننده خانگی درست کنید :

  1. برای این منظور یک پیمانه جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری پودر پوست لیمو ، یک چهارم پیمانه صابون مایع، یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه و کمی آب در صورت نیاز مخلوط کرده و آن را داخل یک بطری بازیافتی بریزید و از آن برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، شیرآلات و هر آنچه که نیاز به تمیز شدن دارد استفاده کنید.
  2. همچنین این پودر برای از بین بردن بوی بد فرش کاربرد دارد. برای این منظور کمی جوش شیرین و پودر پوست لیمو را با هم مخلوط کرده و آن را روی فرش بپاشید و بعد از مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آنها را جارو کنید.

طرز تهیه و خواص بی نظیر پودر پوست لیمو که از آن غافلید! + عکس

حال که خواص پوست لیمو برای شما شرح داده شد، حتما این ماده غذایی را به صورتی که توضیح داده شد آماده کرده و نتایج شگفت انگیز آن را به چشم ببینید.

بیشتر بخوانید :

ترکیبات شگفت انگیز ماست با مواد غذایی دیگر + خواص و مضرات

خواص و فواید فولات (ویتامین B۹) و بهترین منابع غذایی دارای فولات

خواص و ارزش غذایی لوبیا قرمز

تاریخ انقضای مواد غذایی برای نگهداری چقدر است ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits