دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به سوئد و جاذبه های توریستی فوق العاده آن
0
زمان مطالعه: 15 دقیقه
سوئد یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی در اروپا است که به خاطر شرایط آب و هوایی و طبیعت بی نظیر آن یکی از قطب های گردشگری است

راهنمای سفر به سوئد


سوئد یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی در اروپا است که با کشورهایی نظیر فنلاند، نروژ و دانمارک دارای مرز مشترک بوده و پایتخت آن شهر استکهلم است. این شهر به طور کلی کشوری تشریفاتی محسوب می شود و به طبع هزینه ی سفر به آن کمی بالاست. نکته جالبی که درباره این کشور وجود دارد، ۶ ماه شب و ۶ ماه صبح داشتن آن است. البته در مناطق جنوبی تر این کشور، چهار فصل سال را می توان دید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند پس با ما در مجله دلگرم همراه باشید.

اطلاعات کلی در مورد سوئد


کشور سوند از لحاظ جغرافیایی در شمال اروپا واقع شده و دارای آب و هوایی بسیار سرد است. این کشور از ۴ ناحیه تشکیل شده و از غرب با کشور نروژ، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و با کشور دانمارک از سمت جنوب غربی نیز هم مرز است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۸ در این کشور انجام شده جمعیت آن برابر با ۱۰ میلیون نفر می باشد.


در رابطه با سنت های سوئد یکی از مهمترین اصولی که مردم سوئد به آن پایند هستند نوشیدن قهوه است، به طوری که برای آن یک وعده ی جداگانه به نام Fika دارند. آنان بعد از وعده های صبحانه، ناهار و شام قهوه می نوشند و این به آن ها اجازه می دهند تا به اندازه یک نوشیدن قهوه در کنار دوستان و همکارانشان باشند. Fika معمولا با شیرینی های تازه خانگی مثل نان دارچینی که مخصوص سوئدی هاست همراه می شود. این سنت فراتر از نوشیدن قهوه است و معمولا به گپ و گفتگوی دوستانه و دور هم نشینی ها اطلاق می شود. سوئدی ها تعصب خاصی روی منزلشان دارند و با کفش وارد نمی شوند. اگر به خانه ی یک سوئدی دعوت شدید حتما قبل از ورود به خانه کفش هاتان را در بیاورید.

زبان: سوئدی
واحد پول: کرون ، هر کرون سوئد معادل ۴۵۰ تومان است

سوئد

بهترین زمان برای سفر به سوئد

به طور کلی، ماه های می تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر به شمال یا جنوب سوئد می باشد. آب و هوای سوئد در تابستان شبیه به آب و هوای جنوب بریتانیا است با این تفاوت که خورشید ساعت های بیشتری در آسمان است و باران کمتر می بارد. در پایان آگوست، زندگی در شمال سوئد شروع به تغییر می کند و یخبندان های شبانگاهی امری عادی می باشد. اولین برف ها در ماه سپتامبر شروع به باریدن می کنند. در استکهلم، برف در اکتبر (حدودا مهر ماه) هم ممکن است ببارد! معمولا تا ماه نوامبر زمین پوشیده از برف است و بارش برف تا مارس یا حتی آوریل ادامه دارد. آب و هوای سوئد در زمستان، در جنوب معتدل است در حالیکه در شمال احتمالا تا ماه می برف می بارد و دمای هوا ممکن است تا منفی 30 درجه هم برسد!


هزینه اقامت در سوئد


هزینه یک شب اقامت در هاستل های سوئد، حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ کرون به ازای هر شب است. یکی از هاستل های ارزان شهر استکهلم به عنوان پایتخت سوئد، Skanstull hostel نام دارد.

  • هزینه اقامت در هتل ۱ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل ۱ ستاره بین ۴۶۰ تا ۷۰۰ کرون است.
  • هزینه اقامت در هتل ۲ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل ۲ ستاره بین ۴۹۴ تا ۱۰۱۶ کرون است.
  • هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل ۳ ستاره بین ۵۴۸ تا ۱۴۶۰ کرون است.
  • هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل ۴ ستاره بین ۷۷۵ تا ۲۰۱۹ کرون است.
  • هزینه اقامت در هتل ۵ ستاره: هزینه یک شب اقامت در هتل ۵ ستاره بین ۱۷۲۷ تا ۲۲۹۵ کرون هزینه بردار است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به سوئد

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰۰ کرون را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۶۰۰ کرون پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای سوئد به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۷۵ کرون می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۱۶ کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۴ کرون بپردازید.

هزینه صرف غذا در رستوران فست فود: اگر بخواهید در یکی از رستوران های زنجیره ای آن مثل مک دونالد غذا میل کنید، باید ۶۰ کرون بپردازید.

طبیعت

هزینه های حمل و نقل در سوئد


یکی از بخش های هزینه سفر به سوئد هزینه های حمل و نقل است. خوشبختانه در این قسمت کمی شانس با شما همراه است چرا که به دلیل فرهنگ بالای مردم سوئد، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاملا جا افتاده است و در نتیجه قطعا استفاده از این وسایل، هزینه ی کمتری به نسبت تاکسی و یا وسایل شخصی دارد.


میانگین و حدود هزینه ها در هر شهر به نسبت شهر دیگر اختلاف دارد. با این حال ما هزینه ها را به نسبت شهر استکهلم می گوییم. این هزینه ها در شهرهای دیگر کمی پایین تر است:

  • جابه جایی با تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر: هزینه این جابه جایی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ کرون می شود.
  • هزینه جابه جایی با مترو: ۳۶ تا ۷۲ کرون.
  • هر ۳ کیلومتر جابه جایی با تاکسی در شهر: ۶۷ تا ۱۰۰ کرون

جاذبه های گردشگری سوئد


قصر سلطنتی استکهلم سوئد

در بخش قدیمی شهر استکهلم قصر سلطنتی که اقامتگاه اصلی پادشاه سوئد بود نیز واقع است و دارای ۷ طبقه و بیش از ۶۰۰ اتاق است. در این قصر سه موزه پادشاهی وجود دارد که بازدید از آن و نیز بخشی از کاخ سلطنتی برای عموم مردم آزاد است. این سه موزه عبارتند از: موزه جواهرات سلطنتی – موزه تاریخ “قصر سلطنتی استکهلم” – موزه مجسمه و تندیس های عتیقه قصر. بازدید کنندکان از قصر سلطنتی استکهلم از جمله قادر خواهند بود از موزه جواهرات سلطنتی نیز بازدید بعمل آورند.

موزه واسا در سوئد

یکی از جاذبه های توریستی عجیب شهر استکهلم سوئد موزه ایِ که به معنای واقعی کلمه از دل آب بیرون آمده است. واسا نام عجیبی است که برای این موزه انتخاب شده و به معنای کشتی می باشد. این کشتی به صورت کاملا سالم از دریای بالتیک بیرون کشیده شده و در واقع یک تونل زمان واقعی است. اینطور که گفته شده علت اینکه این کشتی تو این مدت طولانی سالم مونده و نپوسیده این است که محلی که کشتی غرق شده نمک آب کم بوده و کرم های چوب خور تولید نشدن تا بتوانند کشتی را نابود کنند.

کشتی

قصر دروت نینگ هولم سوئد

در شهر استکهلم سوئد قصری به نام دورتنینگهلم وجود دارد که محلی برای اقامت خاندان سلطنتی سوئد بوده که در قرن هفدهم برای استراحت و تفریحات تابستانی از آن استفاده می کردند، این مجموعه یکی از زیباترین قصرهای شمال اروپا به شمار می ‌رود. قصر دروتنینگهلم در یکی از جزایر این شهر به نام جزیره لوون در کرانه ی دریاچه مالارن قرار گرفته است. به منظور بازدید و تماشای قصر دروتنینگهلم می توانید با یک سفر پنجاه دقیقه ای از مرکز شهر استکهلم با قایق به قلمروی قصر سلطنتی بروید. بخش اعظم این قصر در تمامی طول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است.

مجمع ‌الجزایر استکهلم سوئد

بزرگترین مجمع الجزایر سوئد یا زنجیره ای از جزایر کوچک، دور پایتخت استکهلم توسعه یافته‌اند و این امکان را به مسافران میدهد که دسترسی راحتی به هزاران جزیره زیبا و بخش کوچکی از مناطقی که دارای سکنه هستند، داشته باشند. برای به حداکثر رساندن لذت تجربه خود می‌توانید کشتی‌های مسافربری که تور مجمع الجزایر را در تابستان به شما پیشنهاد می‌دهد، تجربه کنید و یا گردش در جزیره را امتحان کنید. بعضی از جزایر دست نخورده خانه حیوانات وحشی هستند و مکانی مناسب برای پیاده روی یا قایق رانی به شمار می‌روند. به این ترتیب، درحالیکه دیگران از مسافرخانه‌های زیبا، رستورانهای تجملی و خانه‌های چوبی زرد و قرمز اسکاندیناوی سخن می‌گویند، شما می‌توانید این تجربیات لذت ‌بخش را تجربه کنید. اگرچه شما در این منطقه احساس می‌کنید که مایل ها از شهر دور هستید ولی به راحتی می‌توانید از این جزایر سفری روزانه به استکهلم داشته باشید.

اسکانه سوئد

اسکانه که در منطقه جنوبی سوئد واقع شده است، شهری است که بر روی حاصل خیزترین خاک دنیا قرار گرفته است. زمینهای زراعی زیبا، جنگلها و دریاچه‌ها این مکان را زینت داده‌اند و تقریبا ۳۰۰ قلعه و باغ متعلق به قرون ۱۲ تا ۱۹ در آن قرار دارند. کشت زارهای محصولات کشاورزی، گلهای بی‌پایان دشت‌ها، افق گسترده و سواحل آرام این شهر بسیار وسوسه انگیز هستند. رستورانهای محلی نیز در این شهر سبزیجات و میوه‌های تازه کشت شد، گوشت غاز، مارماهی، قارچ و مارچوبه را به عنوان غذاهایی لذیذ سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از صرف غذا ، گردشی در قلعه سوفیرو (Sofiero Castle) و پیاده ‌روی در اسکانلدن تریل (Skåneleden Trail) داشته باشید و به سفری ۱۰۰۰ کیلومتری در حومه شرقی شهر بپردازید و یا در مکان هایی که مجهز به تابلوهای راهنما هستند، دوچرخه سواری کنید.

جاکموک سوئد

جاکموک شهری رویایی در لاپلند، ایالت شمالی سوئد است که می توانید در آنجا مسابقه گوزن‌ های شمالی را تماشا کنید، بازار زمستانی را ببینید و درباره گروهی محلی به نام “سامی” اطلاعات بدست بیاورید. بازار جاکموک بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و هر سال در فوریه شروع به کار می‌کند. با وجود ارتفاع برف و دماهای دو رقمی زیر خط انجماد، بازار سنتی فرهنگ سامی را جشن می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم که در این مکان از خوراک‌ های محلی بخورید، به گوزن های شمالی غذا بدهید و رقص محلی را در بازار تماشا کنید. همچنین به موزه آجته (Ájtte Museum) که فرهنگ عمیق سامی را نمایش می‌دهد، بروید. جاکموک نقطه اصلی برای دسترسی به ۴ پارک ملی در منطقه میراث جهانی لاپونیا است. در این شهر، انتظار دیدن روزهای تمام نشدنی تابستان یا تاریکی طولانی در زمستان را داشته باشید، زیرا شهر در بالای مدار قطب شمال واقع شده است.

پارک

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت سوئد

کوسترهیوت اولین پارک زیردریایی ملی سوئد است. این پارک ۴۵۰ کیلومتر مربعی شامل بیشترین تنوع به لحاظ زندگی دریایی است. پارک زیردریایی مورد بحث تقریبا ۲۰۰ نوع مختلف از حیوانات و گیاهان شامل صخره‌های مرجانی در اعماق آب را در برمی‌گیرد. این پارک در جزایر کستر در غرب سوئد واقع شده است و محلی برای زندگی کاستر وادرو جورد (Koster-Väderö Fjord) است. در تابستان توریست ها میتوانند در این پارک به شنا و غواصی و در دیگر زمان های سال به پیاده روی، ماهیگیری و دیدن پرنده ها بپردازند. میهمانان همچنین می‌توانند در کنار خوک های آبی یا گرازهای دریایی در زمانهای مشخصی از سال قایق رانی کنند.

آر (Åre) سوئد

دامنه های اسکی در شهر آر سوئد دارای امتیاز بالایی در جهان هستند. این شهر دارای طیف وسیعی از رستوران‌ها و مراکز خرید است و گزینه‌های تفریحی دیگری نیز در آن وجود دارند.اما، بیشتر توریست ها به دلیل شرایط مناسب اسکی به آنجا سفر می کنند. گفتنی است؛ آرسکوتان (Åreskutan) عمودی ترین نقطه شمال اروپاست و در طول ماههای تاریک زمستان، مسافران می‌توانند از سفر در شب های روشن لذت ببرند و همچنین نگاهی مختصر به شفق شمالی بیاندازند. برای آنهایی که دنبال ماجراجویی بیشتری هستند نیز سیاحتی اکتشافی در برف که چند روز یا چند ساعت به طول می‌انجامد، پیشنهاد می‌شود.

ویسبی سوئد

ویسبی شهر محصور قرون وسطایی سوئد است که “مروارید دریای بالتیک” نامیده می شود و به عنوان شهر میراث جهانی یونسکو اعتبار خوبی به شهر قدیمی وایکینگ ها (Viking) میدهد. ویسبی شهری تبلیغاتی مسلح در شمال اروپاست که بسیار خوب نگه داشته شده است و طبق گفته یونسکو، دیوارهایش ۷۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. این شهر عجیب که با رزهای وحشی و خرابه‌های چند صد ساله پوشیده شده است، زندگی مدرن و ساده اسکاندیناویای امروز را پذیرفته است. در این شهر، خانه‌های مجلل و چوبی ۱۰۰ ساله در کنار خیابانهای پرپیچ و خم سنگفرش شده قرار دارند. نیازی به نگرانی درباره تمام شدن خرابه های دیدنی نیست، چرا که گاتلند ۹۰ کلیسا را در خود جای داده است که بیشتر آنها قبل از قرن ۱۲ ساخته شدهاند.

آکواریوم

پارک ملی آبیسکو سوئد

پارک ملی آبیسکو سوئد که در شمال لاپلند (Lapland) واقع شده است، مکان اصلی برای برپا کردن اردوگاه و کاوش درباره شفق قطبی است. همچنین، ایستگاه آسمان سپیده دم(Aurora Sky Station on Mount) در کوه نولجا (Nuolja) ، کوهی که ۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در منطقه ای خیلی سیاه قرار دارد و یکی از بهترین مناظر دیدنی دنیاست. در تابستان، توریست ها میتوانند در جنگل ها به پیاده روی بپردازند، در میان ترولسجون (Trollsjön) که تمیزترین دریاچه در سوئد است، راه بروند و غارنوردی کنند. حتی در زمستان هم مسافران میتوانند از زیبایی‌های طبیعت بهره ببرند و مثلاً، امکان اسکی در این منطقه وجود دارد. مکتشفان جاه طلب میتوانند سورتمه سگها را امتحان کنند و یا مکانی برای گرفتن ماهی یخی پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنیم، شب را در ایستگاه کوه آبیسکو که یک خانه کوهستانی است که از یک قرن پیش مورد استفاده قرار گرفته، بگذرانید.

جوگاردن سوئد

جوگاردن جزیره ای است که کمی از مرکز استکهلم دورتر است. این پارک جزیره‌ای با مکانهای سبز، موزه ها و دیگر گزینه های تفریحی پرشده است. در آبریز جوگاردانسبران قدم بزنید و یا از چند تا از بهترین جاذبههای توریستی مانند موزه آبا ، موزه اتنوگرافی، موزه وسا ، موزه و باغ وحش روباز، پارک تفریحی و دیگر امکانات استکهلم لذت ببرید. این جزیره همچنین برای کسانی که اهل خوردن غذاهای خوشمزه هستند و آنهایی که نیازمند فیکا (اصطلاحی سوئدی برای زمان قهوه) می‌باشند، تعداد بسیار زیادی از رستورانها وکافه‌ها را پیشنهاد می کند. اگرچه، این جزیره بسیار کوچک است، ولی چیزهای زیادی برای مشغول کردن مسافران سوئد دارد و توریست‌ها به راحتی می توانند یک روز کامل را در آنجا بگذرانند.

آبریز گوتا سوئد

کانال گوتا ، راه آبی ۱۹۰ کیلومتری که در قرن ۱۹ ساخته شده است را میتوان بهترین شاهکار مهندسی سوئد نامید. این آبریز، استکهلم را که در شمال سوئد قرار دارد به گوتنبرگ در جنوب غربی این کشور متصل می کند. همراه این آبریز ۴۷ پل و ۵۸ سد متحرک قرار دارد. در این کانال می‌توان از سواری آرام ‌بخش در کشتی مسافربری لذت برد و یا قایقی اجاره کرد و تور گردشگری خود را اداره نمود. افرادی که قایقرانی بلد نیستند و یا دنبال راهی ارزانتر برای دیدن مناطق بومی بی نظیر این کانال هستند، می‌توانند از دوچرخه ‌های همراه با راهنما برای منطقه آبریز استفاده کنند. مهم اینکه؛ ان آبریز از ماه می تا سپتامر آماده پذیرایی از توریست ها است.

قصر

سیگتونا سوئد

پیشنهاد می‌کنیم که تفرجی تاریخی در سیگتونا که قدیمی ترین شهر سوئد است، داشته باشید. سیگتونا، شهری باصفا است که در دریاچه مالارن دراوپلاند (Lake Mälaren in Uppland) در شمال استکهلم واقع شده و در زمان وایکینگ ها حدود سال ۹۸۰ بعد از میلاد مسیح کشف شد. این شهر با وجود اندازه کوچکش، به دلیل اهمیت تاریخی‌ که دارد هنوز هم شهری پذیرفته شده در میان توریست‌ها به شمار می‌رود. مرکز این شهر قرون وسطایی با مغازه‌های هنری، رستورانهای محلی، کافه های فریبنده و مغازه های لباس ‌فروشی پر شده است. گردش در کلیساهای قرون وسطایی، خرابه ها و سنگ های طلسم شده اطراف این شهر را فراموش نکنید. کلیسای مریم مقدس ساختمانی آجری است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و مکانی مناسب برای شروع سفرتان در این شهر به شمار می‌رود.

بایدها و نبایدها در کشور سوئد

  • هنگام مصرف نوشیدنی های الکلی دقت داشته باشید تا با مشکلی برخورد نکنید. سوئدی ها در مقابل افراد مست عکس العمل نشان می دهند که ممکن است شما را ناراحت کند.
  • در سوئد فروشگاه ها زود تعطیل می شوند. اگر قصد خرید کردن دارید سعی کنید تا قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر به خرید خود پایان دهید.
  • برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل در سوئد ، از باجه های مربوطه کارت تهیه کنید چون هم راحت تر است و هم مقرون به صرفه. جا به جایی با تاکسی ها برایتان گران در می آید.
  • هنگام خرید کردن از فروشگاه های مواد غذایی در سوئد ، پاکت خریدتان را دور نندازید تا در خرید بعدی بتوانید از آن استفاده کنید. اکثر فروشگاه های مواد غذایی بابت پاکت های پلاستیکی و کاغذی، به دلیل تشویق مردم برای نگه داری از آنها و استفاده مجدد و بازیافتشان، چند کرونی هزینه می گیرند.
  • برای اقامت با هزینه مناسب در سوئد سعی کنید از سایت کوچ سرفینگ دیدن کنید. این سایت فرصتی عالی در اختیارتان می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل ها، شب را به رایگان کنار مردم بومی هر شهر سپری کنید.

divider

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits