دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوزاندن کالری با رقص،در زمان رقصیدن چه میزان کالری میسوزانیم؟
149
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوزاندن کالری با رقص-سوزاندن کالری در رقص-سوزاندن کالری با رقصیدن-میزان سوزاندن کالری در رقص-سوزاندن کالری و کاهش وزن-کاهش وزن با رقص-رقص برای سوزاندن کالری -رقص و سوزاندن کالری-لاغر شدن با رقص-لاغر شدن با رقصیدن-رقص-فواید رقص

سوزاندن کالری با رقص:رقص یک نوع ورزش به همراه هنر است، ولی اینکه سوزاندن کالری با رقص در هر بار رقصیدن چه میزان است همیشه به طور کامل مشخص نیست.اما با توجه به نوع رقص و میزان شتاب و عوامل دیگر می توانیم حدود سوزاندن کالری را در رقص محاسبه کنیم.با دلگرم همراه شوید:

سوزاندن کالری با رقص

کالری

میزان سوزاندن کالری در رقص بستگی به وزن شما دارد.بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد، یک شخص با وزن نزدیک به 60 کیلوگرم، 90 کالری در 30 دقیقه رقص آرام، 165 کالری در رقص متوسط و 180 کالری در رقص با سرعت می سوزاند.اگر وزن شخص نزدیک به 75 کیلو باشد در رقص آرام 112 کالری در رقص آرام، 205 کالری در رقص متوسط و 223 کالری در رقص تند میسوزاند. به همین ترتیب اگر شخص نزدیک به 90 کیلو وزن داشته باشد، بین 133 تا 266 کالری در رقصی ملایم رو به تند در نیم ساعت می سوزاند.

طول زمان رقص

بیشتر کلاس های رقص در دنیا نزدیک به یک ساعت طول می کشند. اگر در هفته 150 دقیقه ایروبیک کار کنید کالری مورد نظرتان را برای سلامتی و لاغری می سوزانید.اما این میزان در رقص و در خانه به چه صورت باید باشد؟ کار سختی نیست تنها باید 3 روز در هفته هر بار به مدت نیم ساعت به سرعت و شدت و پر انرژی برقصید.در این صورت میتوانید روی سوزاندن کالری به میزان کافی با رقصیدن حساب کنید.

سوزاندن کالری با رقص

میزان ضربان قلب

بالا بردن ضربان قلب در حین ورزش کردن اصلی ترین کلید برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است.بعضی از رقص ها شاید سرگرم کننده و مهیج باشند اما اگر هدف شما سوزاندن کالری و کاهش وزن باشد، برای شما کافی نیست.برای یک تمرین مناسب و سریع رقص، ضربان قلب شما باید 70 تا 85 درصد یعنی در ماکزیمم ضربان قلب باشد. در این رنج ضربان قلب شما به طور موثری کالری می سوزانید و وزن کم میکنید.اگر شما در حین رقص ضربان قلبتان بین 50 تا 70 درصد ماکزیمم ضربان قلب باشد، در حال انجام تمرین ملایم هستید.برای محاسبه ماکزیمم ضربان قلب خود سنتان را از عدد 220 کم کنید.

میزان تلاش

رقص می تواند بهترین تمرین ایروبیک باشد، تا زمانی که شما با هدف و پر تلاش و منظم آن را انجام دهید. تلاشی که در حین رقص برای سوزاندن کالری و کاهش وزن انجام می دهید می تواند شما را به هدفتان برساند.تمرین نا منظم و آرام به شما در این زمینه هیچ کمکی نخواهد کرد.پس برای نتیجه گیری بهتر از رقص برای سوزاندن کالری آن را با تلاش و تمرکز کافی دنبال کنید.

تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (149 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits