دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ جمله انگیزشی از سر الکس فرگوسن ستاره تیم منچستر یونایتد
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سر الکس فرگوسن سرمربی مطرح و پرطرفدار تیم فوتبال منچستر یونایتد بوده که در زندگی به موفقیت های زیادی دست یافته است. از این رو قصد داریم در ادامه جملات انگیزشی او که رازهای موفقیتش به شمار می روند را ارائه نماییم. با ما باشید.

جملات انگیزشی آلکس فرگوسن، راز موفقیت ستاره تیم منچستر

آشنایی با سر الکس فرگوسن

یک سال بیشتر از تولد وین رونی، ستاره ی تیم منچستر، نمی گذشت و منچستر یونایتد نیز در رده نوزدهم جدول قرار داشت که در ششم نوامبر ۱۹۸۶، مردی تحول گرا سکان هدایت باشگاه منچستر یونایتد را بدست گرفت.

الکساندر چپمن فرگوسن، که همگی او را به نام سر الکس فرگوسن می شناسیم، از جمله اسطوره های عرصه مربیگری فوتبال حرفه ای و قدیمی ترین مربی لیگ انگلیس به شمار می رود. وی چندی پیش و پس از بیستمین قهرمانی در لیگ برتر، از سر مربیگری منچستر یونایتد کناره گیری و بازنشستگی خود را اعلام کرد.

وی در طول ۲۶ سال مربیگری خود ۳۸ جام به دست آورد. مربی ۷۱ ساله منچستر یونایتد با قلبی که همواره به عشق فوتبال تپید اما حالا به کمک یک تنظیم کننده ضربان قلب در سینه‌ اش می‌ تپد تصمیم به کناره‌ گیری گرفت و اولین واکنش‌ های سینه چاکان فوتبال نسبت به این اقدام، سرشار از حیرت و حتی عصبانیت بود.

جراید به او لقب مردی برای تمام فصول را دادند، مردی که هیچ وقت گمان بازنشسته شدنش نمی‌ رفت و به همین دلیل به مرد تمام نشدنی معروف بود. مدتی پیش یکی از خبرنگاران در اتاق جلسات و کنفرانس ها از فرگوسن سؤال کرد ”باید حضور جنابعالی را در سال های آتی تضمین شده بدانیم، اینطور نیست ؟” مشخص بود که خبرنگار بی‌ صبرانه منتظر دریافت پاسخ مثبت است.

اما فرگوسن تنها پاسخ داد که “فعلاً قرص‌ های جادویی جواب خود را پس داده‌ اند، تا بعد چه شود”. حالا به پاس یک عمر خدمت، تندیسی از او با پالتوی همیشگی خاطره‌‌ انگیزش و چهره‌‌ ای مصمم و دست‌ هایی گره کرده در الدترافورد نصب شده است.

یک مربی سنّتی صاحب سبک و تحول آفرین که به قول مانچینی درست مثل صندلی استادیوم و چمن زمین الدترافورد، بخشی جدا ناپذیر از منچستر بود. پایان رویایی و حرفه‌ای الکس فرگوسن و سبک مدیریت بی‌ نظیر او می‌ تواند سرمشق بسیاری از رهبران سازمانی باشد.

مردی که در ۱۶ سالگی در یک کارخانه‌ ی آچارسازی مشغول به کار شد و فوتبال آماتوری را نیز از همان سال ها آغاز کرد و پله‌ های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد. کارنامه مدیریت وی بر باشگاه منچستر یونایتد و سبک رهبری متهورانه و تحول‌ گرای او در این تیم بی‌ مثال است.

تیم منچستر یونایتد به عنوان یک بنگاه اقتصادی کارنامه‌ ای پربار دارد. سر الکس فرگوسن همواره تاکید داشت که دوران کودکی وی در گلاسکو به قدری زیر و بم زندگی و نحوه‌ ی مدیریت بر خود و زندگی را به او آموخته که هیچ مدرکی حتی مدرک MBA دانشگاه هاروارد نیز قادر به انجام این کار نبود.

در مدت ۲۶ سال عهده‌ داری سرمربیگری منچستر یونایتد، او توانست ظرفیت ورزشگاه الدترافورد را بالغ بر ۷۵ هزار نفر کند و الدترافورد را به دومین استادیوم بزرگ بریتانیا بعد از ومبلی تبدیل کند. وی توانست تعداد هواداران منچستر را به ۶۵۹ میلیون نفر در سراسر جهان افزایش دهد و از این رهگذر کسب و کار باشگاه را به یک فعالیت اقتصادی پربازده و چند میلیون دلاری تبدیل کند.

امروزه از هر ۱۰ بزرگسال در دنیا حداقل یک نفر از پیروزی و موفقیت شیاطین سرخ به وجد می‌ آید و این نشان از قدرت بالای فرگوسن در مدیریت بنگاه اقتصادی منچستر یونایتد دارد. او توانست خالص ارزش سهام باشگاه را به بیش از ۳ میلیارد دلار افزایش دهد و منچستر را به دومین باشگاه ارزشمند دنیا مبدّل سازد.

جالب آن که سهام این باشگاه از جمله سهام‌ های با ارزش بورس نیویورک است. منچستر یک ابر برند جهانی است که اکثر هواداران آن در خارج از مرزهای بریتانیا زندگی می‌ کنند. موسسه‌ی فوربس ارزش برند این باشگاه را در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۳/۲ میلیون دلار برآورد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

۵۰ جمله انگیزشی که افراد موفق هر روز با خود تکرار می کنند

جملات انگیزشی معجزه گر برای امیدوار شدن به زندگی

جملات انگیزشی الکس فرگوسن

1. هرگز برای مساوی بازی نکرده‌ ام

جملات انگیزشی فوتبالی

2. نمی‌ شود که همیشه با داد و فریاد وارد شد. این کار اثربخش نیست. هیچ کس دوست ندارد مورد انتقاد قرار گیرد ولی در رختکن فوتبال، لازم است که اشتباهات بازیکنان خود را گوشزد کنید. من این کار را بلافاصله بعد از بازی انجام می‌دهم. من تا دوشنبه صبر نمی‌ کنم، همان موقع انجام می‌ دهم، و تمام می‌ شود. من دیگر به مسابقه بعدی فکر می‌ کنم. انتقاد مدام از یک بازیکن هیچ فایده‌ ای ندارد.

جملات انگیزشی امید دهنده

3. این بهترین واژه‌ ای است که تا به حال در ورزش اختراع شده است. نیازی نیست که از صفات عالی استفاده کنید.

جملات انگیزشی اول صبح

4. شما هیچ گاه نباید کنترل خود را از دست بدهید _ به خصوص وقتی که با ۳۰ آدم حرفه‌ ای و میلیونر کار می‌ کنید. اگر رفتار بدی از آن‌ ها سر بزند، آن‌ ها را توبیخ می‌ کنیم، ولی مسئله از باشگاه خارج نمی‌ شود. اگر کسی از کنترل من خارج شود، وای به حالش.

جملات انگیزشی از بزرگان فوتبال

5. اگر والدین من هنوز زنده بودند، خیلی به من افتخار می‌کردند. آن‌ ها شروع خوبی را برای من در زندگی فراهم کردند، یعنی ارزش‌ های که مرا به جلو رانده‌ اند، و اعتماد به نفس تا به خود ایمان داشته باشم.

جملات انگیزشی رسیدن به موفقیت

جملات انگیزشی رسیدن به موفقیت

6. تنها قهرمانان واقعی هستند که بعد از شکست می‌ آیند و ارزش خود را نشان می‌دهند و من انتظار دارم که ما این گونه عمل کنیم.

جملات انگیزشی برای کنکور

7. به نظرم مهم است که انسان کار کند و من موظف هستم کار کنم. برخی قصد ندارند کار کنند ولی من به کار کردن خود ادامه می‌ دهم.

جملات انگیزه دهنده

8. در پایان مسابقه تنها چند سانتی متر با جام فاصله دارید در حالی که نمی توانید آن را لمس کنید اگر شکست بخورید و برای بیشتر شما این بهترین فرصت است. اگر تمام تلاش تان را نکردید، بهتر است به رختکن برنگردید! (در رختکن، بین دو نیمه بازی با بایرن در فینال لیگ قهرمانان)

جملات انگیزه دهنده در زندگی

9. هیچ‌ گاه شانس در زندگی من نقشی نداشته است. بلکه این تلاش و پشتکار است که موفقیت می‌ آورد.

جملات انگیزشی در ورزش

10. تو اولین مسابقه که مربیگری می‌ کردم دعا کردم و از خدا خواستم که برنده باشم، اما نبردیم فهمیدم که تیم مقابلم هم خدا داره پس از اون به بعد تلاش کردم.

راز موفقیت فوتبالیست ها

بیشتر بخوانید:

۳۰ جمله از ناب ترین جملات انگیزشی از بزرگان جهان

۴۵ جمله انگیزشی اول صبح برای شروع روزی پر انرژی

40 جمله انگیزشی که به شما انرژی مثبت منتقل می کند

اثرگذارترین جملات انگیزشی کوتاه که روزتان را پرانرژی می کند



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits