دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیرات منفی بیماری دیسمپر بر روی سگ

علل ،تشخیص و درمان دیستمپر (Distemper) در سگ

تاثیرات منفی بیماری دیسمپر بر روی سگ
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
این مقاله از دلگرم در مورد دیستمپر ویروس است که اگر به موقعه معالجه و رسیدگی نشود ممکن بر سیستم تنفسی، دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و سیستم عصبی مرکزی سگ ، و همچنین غشای ملتحمه چشم تاثیر می گذارد.و گاهی اوقات باعث مرگ ناگهانی سگ یا گربه شما می شود

دیستمپر چیست؟

دیسمپر یک ویروس چندگانه شایع در میان سگها است. ویروس دیستمپر باعث ایجاد یک بیماری بسیار شدید و مسری در بسیاری از گونه های حیوانات می شود و در بیش از نیمی از حیوانات درگیر باعث تلفات می شود. ویروس دیستمپر اغلب از راه ترشحات تنفسی منتقل می شود.

در تماس بودن با ادرار و مدفوع حیوان مبتلا نیز موجب انتقال این ویروس می شود. این بیماری بیشترین و کشنده ترین بیماری در بین سگها در نیمه قرن بیستم بوده است. اولین واکسن علیه این بیماری در سال ۱۹۴۰ میلادی کشف شد و در سال ۱۹۶۰ میلادی برای اولین بار از ویروس زنده و ضعیف شده جهت ساختن واکسن استفاده کردند.

دیسمپر بر کدام قسمت بدن سگ صدمه میزند

دیستمپر یک ویروس است که بر سیستم تنفسی، دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و سیستم عصبی مرکزی سگ ، و همچنین غشای ملتحمه چشم تاثیر می گذارد.

علائم عمومی دیستمپر چیست؟

اولین علائم Distemper :

  1. عطسه
  2. سرفه
  3. مخاطی ضخیم از چشم و بینی است
  4. تب
  5. سرگیجه
  6. استفراغ ناگهانی
  7. اسهال
  8. افسردگی
  9. یا از دست دادن اشتها

راههای انتقال دیسمپر:

  1. طریق تماس مستقیم
  2. ادرار
  3. خون یا بزاق از سگ بیمار
  4. عطسه
  5. سرفه
  6. تقسیم غذا
  7. کاسه آب

چگونه تشخیص بیماری دیستمپر صورت می گیرد؟

تست های جهت شناخت سگ یا گربه ناقل بیماری وجود دارد، اما نتایج به تنهایی همیشه قابل اعتماد نیستند. به جای آنکه فقط برای عفونت آزمایش شود، دامپزشک شما باید به تصویر کلی، از جمله نشانه های خاص سگ و گربه تاریخچه سلامتی، نگاه کند. نتایج مثبت می تواند به تأیید عفونت کمک کند، اما حتی اگر نتایج آزمایش منفی باشد، سگ همچنان می تواند آلوده شود.

واکسن دیسمپر سگ و گربه
واکسن دیمیستر دو نوبت زده می شود .4 یا 5 ماهگی و دیگری در سن 6 تا 8 سالگی سگ زده شود

Canine_distemper کدام سگها را تهدید می کند؟

توله سگ ها (گربه ها) و سگ های نوجوان (گربه های نوجوان) که واکسینه نشده اند بیشتر آسیب پذیر به ویروس دیسمپر هستند. همیشه به تاریخ انقضا واکسن دقت کنید. و واکسن دیستمپر را از مراکز دامپزشکی تهیه کنید.

عفونت های شدید اغلب در توله سگ یا سگ های نوجوان دیده می شود. توله سگ های جوانتر از هفت هفته که متولد شده اند به مادرانی که واکسینه نشده اند، بسیار حساس هستند. هنگامی که آلوده می شود، توله سگ ها به شدت ضعیف می شوند. اغلب ویروس به مغز می رود، باعث تشنج ، تکان دادن و لرزش می شود. یک سیستم ایمنی ضعیف یک سگ آلوده را به عفونت های ثانویه مانند پنومونی باز می کند.

راه پیشگیری از بیماری دیسمپر در سگ

تمیز کردن و ضدعفونی محل زندگی سگ شما و اطمینان خاطر داشته باشین این ویروس در محیط زندگی سگ شما وجود ندارد.

چگونه می توان درمان پوست را انجام داد؟

در حال حاضر هیچ دارو در دسترس نیست که بتواند ویروس دیستمپر که بر روی پوست سگ شما تاثیر گذاشته را از بین ببرد. در عوض مراقبت های ویژه عامل اصلی درمان است. دامپزشکان می توانند مایعات داخل وریدی را برای جلوگیری از کم آبی بدن و آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت ثانویه در حالی که سگ آلوده تولید پاسخ ایمنی خود را ارائه می کنند. برخی سگها قادر مقابله با عفونت نمی باشند، و ممکن است سگ شما دچار مرگ ناگهانی شود.

اثرات مخرب ویروس دیسمپر بر روی سگ
اعلائم بی حالی سگ می تواند بیماری دیستمپر ، یا بیماری خطرناک پاروا باشد

آیا سگ شما بعد از درمان کاملا بهبود می یابد؟

سگهایی که از بیماری Distemper جان سالم به در می برند. ممکن است تشنج یا سایر اختلالات سیستم عصبی مرکزی داشته باشند. ممکن است سگ یا گربه شما ممکن است با آسیب مغزی و عصبی دائمی نیز کنار بیایند و این علائم ممکن است تا چند سال بعد نیز نشان داده نشود.

divider

کاربر گرامی چنانچه پیرامون این مطلب " بیماری Distemper " سوالی داشتید در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید::

علت مخالفت دامپزشکان برای تراشیدن موی سگ چیست ؟

درمان فوری کوفتگی و مو برداشتگی پای سگ

علل ، تشخیص و درمان فوری عفونت چشم در سگ

هاری،علائم سگ و گربه هار،راه تشخیص وعلل این بیماری

علل تشخیص و درمان فوری سرطان پستان سگ

راه تشخیص و درمان سرطان استخوان در سگ ( استئوسارکوم )

چگونه میتوان از توله سگ تازه متولد شده نگهداری کرد؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits