دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اصطلاح عامیانه پشمم ریخت به چه معناست ؟
75
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه ادبیات صحبت کردن مردم خیلی تغییر کرده مخصوصا نسل جدید هر چه جلوتر میره زبان فارسی را بیشتر به چالش می کشه. خیلی از واژه ها و اصطلاحات در بین جوانان باب شده که خودش فرهنگ لغت جدیدی را می طلبد. با ما همراه شوید تا به اصطلاح پشمم ریخت بپرداریم .

اصطلاح عامیانه پشمم ریخت یعنی چه؟

زمانی از اصطلاح پشمم ریخت استفاده می شود که طرف کاری انجام داده یا حرفی زده که باعث تعجب و یا ترس زیاد می شود. آن موقع است که می گوییم پشمم ریخت و یا خیلی عامیانه تر: واااااااااای پشمااااااااام

معنای پشمام ریخت

پشمام ریخت: تعجب و یا ترس فراوان از وقوع فعالیتی که یهو انجام شده باشد. هنگامی که از چیزی تعجب ناگهانی می کنیم به طوری که دهانمان باز بماند.

در فرهنگ فارسی معین پشم ریختن یعنی بی اعتبار شدن

امروزه ادبیات صحبت کردن مردم خیلی تغییر کرده مخصوصا نسل جدید هر چه جلوتر میره زبان فارسی را بیشتر به چالش می کشد . خیلی از واژه ها و اصطلاحات در بین جوانان باب شده که خودش فرهنگ لغت جدیدی را می طلبد.

اینقدر طرز صحبت کردن مردم عوض شده که اگر یک ایرانی که سالها ایران نبوده؛ به کشورش برگردد حتما به یک مترجم نیاز دارد.اصطلاح عامیانه پشمم ریخت به چه معناست ؟

اگر سعدی و فردوسی الان زنده بودند با توجه به تلاش و زحماتی که برای ادبیات زبان فارسی کشیدند بدون شک و به احتمال زیاد با دیدن و شنیدن این واژه ها و اصطلاحات که در دل زبان فارسی نشسته؛ دست به خودکشی می زدند.

separator line

بیشتر بخوانید:

اصطلاح هوا گرگ و میش است به چه معناست ؟

ضرب المثل هرگز از کف دست مویی نمی روید یعنی چه ؟

ضرب المثل هفت شهر عشق را عطار گشت یعنی چه ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (75 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فریما | ۳ سال پیش
ممنون اما مامانم میگه اصطلاح بی‌ادبانه ای هست
واقعا بی‌ادبانه است؟ یا همون تعجب و ترسه؟
ممنون از سایت ولی لطفا جواب بدید مامانم جوابمو نمیده
1
18

hits