دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاندیشنر مو / ۱۰ راهکار خانگی برای نرم کردن مو
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
من می خواهم از روش پروتئین درمانی (کاندیشنر کردن مو) برای تقویت و حالت دهندگی موهایم استفاده کنم، قبل از این کار موهام باید خیس باشه یا خشک؟ در ضمن برای نرم کردن موها چه توصیه هایی دارید؟ با ما باشید تا به پاسخ سوالهایتان برسید.

روش های خانگی کاندیشن مو (نرم کردن مو)

پروتئین درمانی باعث بهبود موهای آسیب دیده و خشک می شود. ماسک های پروتئینی مو باعث نرم شدن ساقه های مو شده و وز مو و شکنندگی مو را درمان و کاهش می دهند. علاوه بر آن باعث درخشندگی مو می شوند. اما راه ایده آل برای پروتئین درمانی موها این است که موهایتان خشک باشد. موهای خشک این امکان را می دهد که پروتئین به درستی از ریشه به نوک موها توزیع شود. با این حال، اطمینان حاصل کنید که موهای شما خیلی چرب نباشد و از سایر محصولات مو قبل از آن استفاده نکنید.

بر طبق گفته برخی از متخصصان، پروتئین درمانی می تواند رشد موها را افزایش دهد و موهای ضعیف و شکننده را درمان کند. این روش موهای شما صاف، نرم، پُر و سالم می سازد. اما، چرا شما نیاز به محصولات پروتئینی دارید؟ متاسفانه، محصولات شیمیایی گران می باشد و حتی می تواند به موهایتان آسیب برساند. به عنوان مثال، رنگ کردن موهایتان، می تواند 15 تا 20 درصد پروتئین مو را کاهش دهد.

اگر موهای وز و خشکی دارید برای نرم کردن موهایتان باید آن ها را پروتئینه کنید ، بهتر است به جای روش های گران و پرهزینه از درمان های خانگی زیر برای نرم و صاف کردن و پروتئینه کردن موهایتان استفاده کنید:

راهکارهای خانگی برای نرم کردن

راهکارهای خانگی برای نرم کردن (کاندیشنر کردن مو)

1. لیمو و تخم مرغ

از زرده تخم مرغ معمولا برای نرم کردن مو استفاده می شود. پروتئین و لسیتین موجود در این ماده باعث تقویت و مرطوب شدن مو می شود و درخشش و بافت آن را بهبود می دهد سه تخم مرغ را بشکنید و در مخلوط کن قرار دهید. 1 قاشق غذاخوری آب لیمو بریزید. سپس مخلوط را برای چند ثانیه مخلوط کرده و روی موهای مرطوب خود بمالید. اجازه دهید حدود 15-20 دقیقه بماند و سپس موهایتان را با آب سرد شستشو دهید.

2. خوردن پروتئین بیشتر

اگر موهای وز و خشکی دارید برای نرم کردن مو باید موهایتان را پروتئینه کنید. ماست، لوبیا، گوشت و ماهی همه منبع عالی پروتئین هستند، سعی کنید پروتئین اضافی را به رژیم خود اضافه کنید.

3. آب

با مصرف مقدار کافی آب که حداقل 6 تا 8 لیوان در روز می توانید سلامتی و رطوبت موهایتان را حفظ کنید.

4. تخم مرغ، روغن زیتون، شیر بسته شده، عسل

دو عدد تخم مرغ را بشکنید و در مخلوط کن بریزید روغن زیتون را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا یکنواخت شود سپس شیر دلمه و بسته شده و عسل را اضافه کنید. پس از مخلوط کردن مواد، مخلوط را با یک برس بر روی موهایتان بمالید. مطمئن شوید که روی همه بخش های مو اعمال کنید. موهای خود را با فویل آلومینیومی پوشش دهید و از کلاه برای نگه داشتن مخلوط روی موهایتان استفاده کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 30 دقیقه روی موهایتان بنشینید. سپس با آب سرد شستشو دهید و از نرم کننده معمولی روزانه تان استفاده کنید.

5. روغن گیاهی

روغن ها و اسانس های طبیعی به طور گسترده ای برای درمان مشکلات مو استفاده می شوند، از جمله روغن بادام، روغن زیتون، روغن رزماری و اسطوخودوس،روغن مریم گلی. روغن های گیاهی در نرم کردن و حالت دادن مو نقش بسزایی دارند. قبل از مالیدن روغن های گیاهی بر روی موهایتان سعی کنید انتهای موهایتان را کوتاه کنید تا به روند رشد کمک کنید. روغن های گیاهی را از ریشه های مو تا انتهای مو ماساژ دهید.

6. آووکادو و سس مایونز

علاوه بر سس مایونز، آووکادو نیز یک نرم کننده بسیار خوب برای مو بشمار می آید اگر موهای خشکی دارید حتما از این ترکیب استفاده نمایید. دو قاشق غذاخوری سس مایونز و نیمی از آووکادو له شده را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوط خامه ای درست شود. مخلوط را روی موهایتان بخصوص نوک موها بمالید. برای توزیع بهتر مخلوط از یک شانه بزرگ دندانه پهن استفاده کنید. بمدت نیم ساعت سر خودرا بپوشانید سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. زمانیکه موهایتان را لمس می کنید نرمی آن را احساس خواهید کرد

7. آبجو

آبجو صرفا نوشیدنی نیست بلکه روی مو معجزه می کند. موهای خود را با آبجو شستشو دهید. آبجو به موهایتان درخشندگی می بخشد ، موها را تقویت کرده و نرم وصاف می کند علاوه براین از تولید چربی بیش از حد پوست سر جلوگیری می کند

8. آلوئه ورا

با کمک آلوئه ورا می توانید یک کاندیشنر (نرم کننده و حالت دهنده مو) فوق العاده در خانه بسازید. بعد از این که موهایتان را شستید، موهایتان را خوب با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. مطمئن شوید که تمام موهایتان از ریشه تا نوک به ژل آغشته شده است. اگر از نرم کننده عمیق یا درمان دیگری برای موهایتان استفاده می کنید، می توانید آن را هم اضافه کنید. پوست سرتان را با ژل آلوئه ورا برای حدود 15-20 دقیقه ماساژ دهید.

9. رزماری

استفاده از این روغن برای زمان‌هایی که پوست کف سر به شدت خشک شده یا پر از شوره شده ‌است تاثیر بسزایی خواهد داشت، علاوه بر خواص مغذی، این روغن گیاهی بعد از اولین استفاده موها را نرم‌تر و صاف‌تر خواهد کرد. برگ های رزماری را در آب بریزید و عصاره آن را بگیرید. این محلول را به عنوان شستشوی مو استفاده کنید.

10. شیر نارگیل

موهای خود را با شیر نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید برای حدود 15-20 دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس موهای خود را با آب سرد شستشو دهید. این یکی از موثر ترین درمان های خانگی برای نرم کردن و حالت دادن به مو است.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید :

۹ راهکار خانگی برای براق و درخشان کردن مو

عوارض ریباندینگ مو

چگونه از شر موهای وز خلاص شویم + ویدئو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits