دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چندین نکته برای تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده

۵ ترفند عالی جهت شستشوی لباس سفید زرد شده و رنگ گرفته

چندین نکته برای تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده
16
زمان مطالعه: 8 دقیقه
لباس های سفید رنگ گرفته را با این محلول های جادویی تمیز کنید : لباس سفید رنگ گرفته و یا پرده سفید منزلتان که با شستشوی همزمان با لباس‌های رنگی دیگر مثل روز اول سفید نیستند را اینطور بشویید تا نتیجه شما را شگفت زده سازد.

شستشوی لباس‌های سفیدی که رنگ گرفته‌اند

شستشو و حفظ سفیدی لباس‌های سفید رنگ گاهی برایتان کار مشکلی است.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که به طور اتفاقی پیراهن سفید را با لباس‌های دیگر داخل ماشین لباسشویی انداخته باشید و بعد از پایان شستشو متوجه شوید که لباس سفیدتان رنگ لباس‌های دیگر را به خود گرفته است

راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد که به شما در این مقاله از مجله دلگرم معرفی خواهیم کرد.

چندین نکته برای تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده

تمیز کردن لباس‌های سفید

1. استفاده از سرکه برای تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده

به گزارش دیلی میل اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد به سراغ سرکه و جوش شیرین بروید. مرکزی در لندن که روی ترکیبات بدون ضرر برای تهیه شوینده ها تحقیق می کنند با استفاده از مقداری سرکه موفق به سفید و درخشان شدن لباس شود که در شستشو رنگ رفته بود.

در این آزمایش یک جفت جوراب سفید رنگ که با چندین بار شستشو تیرگی کف آن برطرف نشده بود با نصف فنجان سرکه و درجه آب ۶۰ داخل ماشین لباسشویی شسته شد و کاملا سفید شد.

این آزمایش برای لباس هایی که بر اثر شستشوی همزمان با لباس های رنگی دیگر رنگ گرفته بودند نیز به همین روش شسته و کاملا سفید شدند.

امیلی شاتل ورس می گوید:من برای شستشوی لباس و پارچه های سفید با آب ۴۰ درجه و مقداری سرکه این آزمایش را انجام دادم و با نتیجه ی آن شگفت زده شدم.

سرکه علاوه بر قیمت پایین نسبت به شوینده های صنعتی حاوی مواد سمی کمتری است و موجب آسیب به ریه و سیستم تنفسی نمی شود.

2. قابلیت سفید کنندگی خورشید برای تمیز کردن لباس‌های سفید رنگ گرفته

وقتی که لباس ها را شستید، آنها را روی طناب آویزان کنید و اجازه دهید که در معرض آفتاب خشک شوند، از خشک کننده استفاده نکنید

اشعه خورشید لباس شما را بدون هیچ بو و آسیبی سفید و خشک خواهد کرد، اشعه فرابنفش خورشید زنجیره های شیمیایی در لک لباس را در هم می شکند و باعث می شود که رنگ اضافی لباس کم کم محو شود، دقیقا همان کاری که سفید کننده ها با لباس انجام می دهند.

3. خیساندن لباس در آب و بعضی مرکبات برای تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده

  1. آب لیمو بهترین ماده برای شستشوی لباس های سفید است و می تواند به آن ها درخشندگی لازم را بدهد و بیش از حد معمول آن ها را سفید نکند، اما سفید کننده ها سفیدی غیر طبیعی دارند
  2. نصف فنجان آب لیمو را با یک گالون آب داغ مخلوط کنید و آن را کامل هم بزنید و به مدت یک ساعت یا حتی شب تا صبح لباس ها را درون آن بخیسانید.
  3. حالا بعد از مدت زمانی که گفتیم، لباس ها را از لگن در بیاورید و آن ها را مثل همیشه داخل لباسشویی بیاندازید و بشویید
  4. لیمو قادر است رنگ هایی که مثل زنگ زدگی هستند را نیز از بین ببرد، اگر چنین لکه ای روی لباس بود، آب لیمو را به همان قسمت آغشته کنید و مقداری پودر کرم تارتار روی آن بپاشید
  5. حال اجازه دهید که به مدت سی دقیقه مواد روی لباس بماند و خواهید دید که لکه ها محو خواهند شد، سپس آن ها را مثل همیشه بشویید.

4. استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده

جوش شیرین از نظر شیمیایی بسیار شبیه کربنات سدیم بلورین است و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد، جوش شیرین بوی بد را نیز از بین می برد

لباس ها نیز روشن تر از حد طبیعی خود نخواهند شد، در حالی که کاملا تمیز می شوند، جوش شیرین همچنین یک ضد عفونی کننده ملایم نیز هست

بنابراین لباس ها و ماشین لباسشویی هر دو از رشد باکتری در امان خواهند بود.

شستن لباس‌های سفید

5. استفاده از شوینده‌های طبیعی جهت تمیز کردن لباس‌های سفید زرد شده و رنگ گرفته

از آنجایی که بیشتر ما تنها پاک کننده های شیمیایی را می شناسیم، به سراغ طبیعی ها نمی رویم، شوینده های طبیعی پایه گیاهی دارند و آنزیم و مواد معدنی طبیعی بکار رفته در آنها تاثیر بسیار خوبی در شویندگی دارد

حداقل اینکه این مواد حاوی پاک کننده های سخت و خشن نیستند و هیچ آسیبی به لباس یا حتی به خود فرد نمی‌زنند

این مواد طبیعی نوعی ضد میکروب و ضد آلودگی هستند؛ و این دقیقا برعکس پاک کننده های شیمیایی است که ما استفاده می‌کنیم.

نکاتی برای بالا بردن عمر لباس‌های سفید

  1. برای شستشوی لباس‌های سفید به هیچ وجه آن را با دیگر لباس‌های رنگی نشویید.
  2. یادتان نرود، برخی خوشبوکنند‌ها دارای رنگ دانه‌ای هستند که موجب زرد شدن لباس سفید می‌شوند. از این رو در هنگام استفاده از انواع عطر و خوشبوکننده‌ها چنین نکاتی را در نظر داشته باشد.
  3. در حفظ و مراقبت لباس‌های سفید دقت بیشتری بکنید، چرا که با هر بار شستشوی آن‌ها عمر مفیدشان کم می‌شود، به ویژه اگر بخواهید از سفیدکننده‌ها استفاده کنید.
  4. شستن لباس سفید با دیگر لباس‌ها امکان رنگی شدنشان را بالا می‌برد.
  5. استفاده از نرم کننده‌های طبیعی برای نرم کردن و درخشان کردن لباس‌ها جایگزین مناسبی برای شوینده و سفید کننده‌های طبیعی است.
  6. یک نکته مهم درباره چرک روی لباس‌ها این است که وقتی چرک حاصل از عرق کردن روی پیراهن و یا دیگر لباس‌های سفید باقی بماند، برای تمیز کردن آن‌ها دچار مشکل خواهید شد. سعی کنید به محض کثیف شدن لباس‌ها به ویژه یقه‌های آن، بلافاصله آن‌ها را بشویید.
  7. یک نکته مهم دیگر اینکه در هنگام خشک کردن لباس‌های سفید، آن‌ها را بادیگر لباس‌های خیس و مرطوب روی یک طناب قرار ندهید، چون ممکن است آب لباس‌های مجاور رنگی باشد و به درون لباس سفید نفوذ کند.
  8. در هنگام خشک کردن لباس زیر نور خورشید آن را مستقیم زیر نور قرار ندهید، این کار باعث آسیب دیدن بافت لباس‌ها می‌شود. این تغییر ات ناخوشایند روی لباس‌های سفید بیشتر مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید :

تمیز و سفید نگه داشتن رنگ لباس ها با قرص آسپرین

همه چیز در مورد شستشو و اتو کشی لباس های مشکی

۱۱ نکته برای نگهداری لباس عروس + نحوه شستن لباس عروس در منزل

۴ روش فوق العاده جهت پاک کردن لکه مام و سفیدک آن از روی لباس

مواردی مهم قبل از شستشوی لباس‌های سفید

سعی کنید، قبل از اینکه از سفیدکننده‌ها برای شستشوی لباس سفید خود استفاده کنید، حتما برچسب آن را بخوانید. البته لباس‌ها نیز دارای برچسب‌هایی برای بهتر شستن و کمتر آسیب زدن لباس هستند.

بهتر است آن‌ها را مطالعه کنید تا با میزان داغ بودن آب و یا نوع مواد شوینده بیشتر اشنا شوید و با دانستن این موضوع آسیب کمتری به لباس‌ها وارد کنید.

معمولا شکل مثلث نشانه سفید کننده‌ها است. اگر دو خط داخل مثلث وجود داشته باشد، نشانه آن است که از شوینده‌هایی که درونشان کلر وجود دارد نباید استفاده کنید.

اگر یک کراس بیش از مثلث وجود داشته باشد، این لباس را سفید نکنید، زیرا احتمال دارد که به پارچه یا رنگ آن آسیب برساند.

اما اگر درون این مثلث شکل صلیب وجو داشته باشد، نشانه آن است که شما نباید از سفید کننده‌ها برای تمیز کردن این لباس استفاده کنید، چرا که ممکن است به بافت آن آسیب وارد شود.

معمولا در برخی لباس‌ها علامت شستن با دست و یا ماشین توصیه شده است، این موارد را جدی بگیرید.

در موقع شستشو وقتی شوینده را می‌ریزید، چند دقیقه صبر کنید، چرا که برخی از آنزیم‌های شوینده چند دقیقه وقت نیاز دارند تا فعال شوند. این زمان را در هنگام شستشو با دست حتما لحاظ کنید.

نحوه شستشو و نگهداری از لباس سفید

استفاده اصولی از سفید کننده‌ها برای شستشوی لباس‌های سفید

  1. بهتر است در هنگام شستن لباس با استفاده از سفید کننده‌‌ها ظرف بزرگ و یا لگنی آماده کنید و به مقدار مورد نیاز آب درون آن بریزید.
  2. سپس ۲/۱ فنجان و یا ۱۹ میلی لیتر سفید کننده درون آن بریزید و به خوبی آن را هم بزنید تا تمام سفید کنند در سرتاسر ظرف پخش شود.
  3. چند دقیقه صبر کنید تا آنزیم‌های شستشوی سفید کننده در آب فعال شوند و سپس لباس و یا لباس‌های سفید را به آن اضافه کنید.
  4. سعی کنید، بیش از اندازه مورد نیاز از سفید کننده استفاده نکنید، چرا که این مواد قادرند به بافت لباس‌ها آسیب وارد کنند.
  5. به هیچ عنوان از سفید کننده به طور مستقیم روی لباس استفاده نکنید، پس از اعمال موارد بالا لباس را آبکشی کنید و از اینکه لکه و یا لکه‌ها نابود شده باشند، اطمینان حاصل کنید.
  6. سپس اقدام به خشک کردن آن کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits