دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن آرگان چیست؟ خواص روغن آرگان و مصارف مختلف آن را بشناسید!

نحوه تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی و فواید بی نظیر آن

روغن آرگان چیست؟ خواص روغن آرگان و مصارف مختلف آن را بشناسید!
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
روغن آرگان یک طلای مایع است! این روغن اکسیری است که جادو می‌کند. روغن ارقان که در میان مردم به نام روغن آرگان مشهور است روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می‌آید و مصرف غذایی و دارویی دارد.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان بدست می اید،که فقط در مراکش یافت می شود.طول عمر درخت آرگان ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال است ولی بعد از ۳۰ تا ۵۰ سالگی میوه می دهد.چون درخت در منطقه خاصی رشد می کند روغن آن هم نسبتا نادر است.

دو نوع روغن آرگان وجود دارد: خوراکی، که اغلب به عنوان یک جایگزین برای روغن زیتون و مواد آرایشی و بهداشتی، که می تواند در مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مو یافت می شود.

این یکی از روغن های گران قیمت است که حاوی بالاترین مقدار ویتامین E است هر دو دارای اسید چرب بسیار بالایی هستند، که باعث شده یکی از بهترین محصولات برای مرطوب کننده، جوان کننده و مغذی برای پوست و مو باشد و دیگری برای آشپزی مورد استفاده قرار میگیرد.

این روزها اسم روغن آرگان را زیاد می‌شنویم و باید به خواص روغن آرگان اشاره کنیم که در همه زمینه‌ها کاربردی است. در این مطلب از دلگرم در ابتدا سعی داریم تا بگوییم اولاً روغن آرگان چیست و دوما چه خواصی دارد. در نتیجه اگر با این روغن آشنا نیستید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با خواص و موارد مصرف روغن آرگان

روغن آرگان یک ماده طبیعی است که از میوه درخت آرگان حاصل می‌شود. این روغن در واقع یک میوه کوچک با مغز کوچک است و این مغز همان چیزی است که بزها به آن علاقه زیادی دارند و در مراکش شاهد جنگل‌های آرگان زیادی هستیم.

در روغن آرگان ترکیباتی چون ویتامین‌های مختلف، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9، آنتی‌اکسیدان های قوی و دیگر موارد این چنینی مشاهده می‌شود. از آرگان در تهیه روغن آرگان و کرم‌های مختلف استفاده می‌شود و تأثیر خوبی بر مو و پوست دارد.

در سراسر جهان از روغن آرگان بر مصارف مختلف پوستی و درمانی استفاده می‌کنند. استفاده از روغن آرگان بر سلامتی انسان تأثیر خوبی دارد و از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری خواهد کرد. در ادامه به خواص این روغن اشاره خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : ۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن آرگان

خواص بی‌نظیر روغن آرگان برای پوست و مو

امروزه بیشترین کاربردی که روغن آرگان دارد در زمینه پوست و زیبایی است که مورد توجه همگان قرار گرفته است. روغن آرگان با داشتن ویتامین A و E و داشتن آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای درمان بیماری‌های پوستی بهترین انتخاب است و خارش، التهاب و حساسیت‌ها را از بین می‌برد.

از سوی دیگر این روغن برای کاهش آکنه مناسب است و برای پوست‌های چرب و یا خشک نیز توصیه می‌شود. روغن آرگان می‌تواند میزان چربی پوست را تنظیم کند و از خشکی پوست نیز جلوگیری خواهد کرد.

به طور کلی روغن آرگان یک ماده معجزه‌آسا برای پوست خواهد بود و برای جوان‌سازی، لایه‌برداری، پاک‌سازی و ترمیم پوست مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این روغن برای از بین بردن جای جوش و درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی پوستتان را بهتر از قبل خواهد کرد.

تنها کافیست تا حداقل دو بار در روز کرم آرگان یا روغن آرگان را به پوست خود بمالید و پس از 4 هفته نتیجه را ببینید. در مراکش از روغن آرگان به عنوان کرم ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود و این روغن از آسیب نور خورشید جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : خواص بی نظیر روغن آرگان پرنسلی(پرو پرنسلی)برای پوست و مو

از دیگر خواص روغن آرگان می‌توان در زمینه رسیدگی به موها اشاره کرد. روغن آرگان خشکی موها را از بین خواهد برد و از آسیب مو، موخوره و شوره سر جلوگیری خواهد کرد. همچنین این روغن برای تقویت و سلامت پوست سر نیز بسیار مؤثر خواهد بود و موهای را براق و زیبا خواهد کرد.

از سوی دیگر از روغن آرگان برای تقویت و رشد و افزایش و مژه‌ها نیز استفاده می‌شود. باید اشاره کنیم که روغن آرگان برای ترمیم بافت‌های ناخن نیز پیشنهاد می‌شود.

نحوه تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی و فواید بی نظیر آن

اما علاوه بر مصارف زیبایی این روغن از خواص درمانی نیز بهره می‌برد. برای مثال می‌توان به بهبود زخم‌ها و در واقع درمان‌های زخم‌ها اشاره کرد. روغن آرگان با داشتن آنتی‌اکسیدان قوی به بهبود سریع هرگونه زخم کمک می‌کند.

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، روغن آرگان ضد قند است در شرایط استفاده از انسولین با نتیجه خوبی همراه خواهد بود و از طرفی دیگر به جلوگیری از بیماری دیابت نیز کمک خواهد کرد. در واقع در مراکش از این روغن برای درمان دیابت استفاده می‌شود.

از دیگر خواص روغن آرگان در مصارف پزشکی می‌توان در زمینه کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی اشاره کرد. در واقع روغن آرگان فشار خون را کاهش می‌دهد و کلسترول خون را تنظیم خواهد ساخت. در نتیجه بر روی بیماری‌های قلبی نیز تأثیر خوبی خواهد داشت و به سلامت بیشتر قلب کمک خواهد کرد.

اما علاوه بر موارد ذکر شده این روغن از خاصیت ضد سرطان و همچنین درمان سرطان نیز بهره برده و با وجود ترکیباتی چون استرول، آنتی اکسیدان های قوی، کاروتنوئید، آسکولین و دیگر موارد این چنینی از سرطان جلوگیری خواهد کرد و همچنین برای درمان بیماری سرطان نیز مؤثر خواهد بود.

نحوه تشخیص روغن آرگان اصل

به غیر از محصولات کارخانه‌ای پوست و مو که از روغن آرگان ساخته شده‌اند، می‌توانید از روغن خام آن هم استفاده کنید. البته قیمت روغن آرگان ۱۰۰% طبیعی چندان ارزان نیست ولی عمر زیادی دارد که می‌تواند برای مدت طولانی هم بدون از دست دادن خواص خود، مورد مصرف قرار گیرد.

زمانی که می‌خواهید به سراغ خرید روغن آرگان بروید، برای تشخیص روغن آرگان اصل و اینکه مطمئن شوید روغن طبیعی و کاملا خالص است، برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد.

روغن باید تنها در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری شود چون نور می‌تواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرمی دارد. محل تولید آن هم باید مراکش یا همان Morocco باشد.

بهترین مارک روغن آرگان چیست؟

برای خرید روغن آرگان بهتر است مارک و برندهای برتر را بشناسید. در سال ۲۰۱۸ این ۵ محصول به عنوان بهترین مارک روغن آرگان معرفی شده‌اند:

  • روغن آرگان مراکشی Pura D’Or
  • روغن آرگان آرگانیک InstaNatural
  • روغن آرگان آرگانیک Foxbrim
  • روغن آرگان مراکشی Majestic Pure برای مو و صورت
  • روغن آرگان Poppy Austin Pure

قیمت روغن آرگان از برندهای مختلف متفاوت است. خصوصا اگر در محصولات آرایشی و بهداشتی از کارخانه‌های مختلف با اعتبارهای جهانی وجود داشته باشند، محدوده گسترده‌تری را شامل می‌شوند.

روغن آرگان به صورت تقلبی هم در بازار عرضه شده در نتیجه روغن یا کرم آرگان را از فروشگاه‌های معتبر آرایشی بهداشتی تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید :

فواید کرم روغن آرگان میس ادن مخصوص صورت و بدن

فواید بی نظیر روغن آرگان برای سلامت پوست و مو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits