دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با رژیم سیب زمینی 3 روزه 5 کیلو لاغر شوید!

رژیم سیب زمینی : کاهش وزن سریع و رسیدن به اندام ایده آل

با رژیم سیب زمینی 3 روزه 5 کیلو لاغر شوید!
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رژیم سیب زمینی شاید کمی سخت باشد، اما نتایج خوبی دارد. افرادی که اضافه وزن دارند دست کم یک بار رژیم‌های لاغری را تجربه کرده اند.

معرفی و بررسی رژیم سه روزه سیب زمینی برای لاغری

نشاسته سیب زمینی و اسید لاکتیک موجود در آن، حداقل میزان کالری را در اختیار بدن قرار می دهد. وقتی نشاسته در معده با آب ترکیب می شود حجیم می شود و همین باعث احساس سیری در فرد می شود.

افرادی که معتقدند سیب زمینی باعث چاقی می شود، اشتباه می کنند (البته منظورمان در این مورد سیب زمینی سرخ کرده نیست). بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی خود حذف می‌کنند.

این موضوع در حالی است که محققان کشف کرده اند که ماست می تواند توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل کند. نتیجه ای که می توان از این بحث گرفت این است که ماست حاوی پروتئین و پروبیوتیک بوده و سیب زمینی حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است و به دلیل فیبری که دارد، هضم و عملکرد روده ها را سرعت می بخشد.

در نتیجه ترکیب این ۲ ماده با یکدیگر، باعث می شود تا بتوانید یک رژیم لاغری بسیار موثر و سریع داشته باشید. در ادامه این مقاله با رژیم سه روزه سیب زمینی و فواید و مضرات آن آشنا خواهید شد.

separator line

آیا خوردن سیب زمینی باعث لاغری می شود؟

با اینکه سیب زمینی ماده ای مفید در رژیم لاغری تان محسوب می شود، اما اگر مقدار زیادی از آن استفاده کنید می تواند باعث اضافه وزن و چاقی گردد. وقتی می خواهید وزن خود را کاهش دهید و از یک رژیم کم کالری استفاده کنید، باید تمام غذاهایی که مصرف می کنید و میزان کالری های آن ها را در نظر بگیرید.

رژیم سیب زمینی

مواد غذایی موجود در سیب زمینی

سیب زمینی معمولی یا شیرین بدون چربی، سرشار از مواد مغذی کم کالری است. این ماده غذایی، گزینه خوبی برای هر نوع رژیم غذایی محسوب می شود. حدود ۱۰۰ گرم سیب زمینی پخته که ۲/۱ فنجان می شود ۹۴ کالری، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر دارد. همچنین منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین B6 محسوب می شود.

میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم سیب زمینی، تقریبا برابر با یک لیوان آب پرتقال با حدود ۹۰ کالری است.

متاسفانه اکثر افراد، سیب زمینی را به صورت ساده مصرف نمی کنند و بیشتر چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده می خورند. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس حاوی مقادیر کالری و چربی بیشتر هستند و انتخاب سالمی برای رژیم لاغری تان محسوب نمی شوند.

۲۸ گرم چیپس که حدود ۱۰ تا ۱۵ عدد می شود ۱۴۹ کالری، ۱۰ گرم چربی، ۱۵ گرم کربوهیدرات، و ۲ گرم پروتئین دارد. ۱۰ عدد سیب زمینی سرخ کرده ۱۲۳ کالری، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر دارد. نه چیپس و نه سیب زمینی سرخ کرده هیچ کدام به اندازه سیب زمینی ساده منبع ویتامین ها و مواد معدنی به شمار نمی روند.

همین میزان سیب زمینی شیرین پخته شده ۹۰ کالری، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر دارد. سیب زمینی پخته، نه تنها نسبت به سیب زمینی معمولی منبع بهتری از فیبر محسوب می شود بلکه میزان بیشتری ویتامین A،C و B6 و پتاسیم دارد.

از سوی دیگر ماست موجود در این رژیم لاغری، سیستم گوارش را تنظیم کرده و مایعات اضافی، سموم و سایر مواد مضر را از بدن دفع می کند. ماست به قدری بر لاغری و کاهش وزن تاثیر دارد که یک رژیم جداگانه مختص لاغری با ماست دارد. با پیروی از این رژیم سه روزه سیب زمینی ظرف ۳ روز ۵ کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

رژیم سیب زمینی

خوردن سیب زمینی و ماست

نقش سیب زمینی در افزایش وزن

شاید برای بعضی از افراد، سیب زمینی در لیست غذاهای بد قرار داشته باشد و آن را باعث افزایش وزن بدانند. تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، به بررسی تعدادی از غذاهایی که سبب افزایش وزن بین گروهی از پرستاران می شوند پرداخت.

نتایج تحقیق نشان داد در این گروه از پرستاران، سیب زمینی بیشتر از نوشیدنی های شیرین باعث افزایش وزن شد، و این اتفاق نه تنها با مصرف چیپس و سیب زمینی سرخ کرده، بلکه با مصرف سیب زمینی معمولی افتاد. مجله سلامتی هاروارد خاطر نشان کرد مصرف سیب زمینی چه به صورت پخته و چه سرخ کرده باعث افزایش قند خون و انسولین می شود که تاثیر منفی روی اشتها و وزن می گذارد.

نقش سیب زمینی در کاهش وزن

در حالی که مطالعات نشان از وجود رابطه میان مصرف سیب زمینی و افزایش وزن دارند، اما اگر دریافت کالری خود را محدود کنید، خوردن سیب زمینی نمی تواند در رژیم لاغری تان مشکلی ایجاد کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شد، به مقایسه کاهش وزن ۲ گروه از افراد پرداخت که رژیم کم کالری داشته و گروهی سیب زمینی مصرف می کردند و گروهی آن را حذف کرده بودند. نتایج مطالعه دریافت که مصرف سیب زمینی تاثیری در افزایش وزن افراد نداشته است.

سیب زمینی ساده برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند فوایدی دارد. طبق گزارش شورای اطلاعات غذایی اروپا، سیب زمینی ساده یکی از سبزیجات فوق العاده سیرکننده است که باعث می شود به مدت طولانی تری احساس سیری کنید. وقتی قصد دارید غذای کمتری بخورید، این ویژگی مهمی محسوب می شود.

رژیم سیب زمینی

روز اول رژیم

  • صبحانه: ۱ سیب زمینی پخته بدون نمک + ۱ فنجان ماست
  • نهار: ۲ سیب زمینی پخته بدون نمک + ۱ فنجان ماست
  • شام: ۲ فنجان ماست


روز دوم رژیم

  • صبحانه: ۱ فنجان ماست
  • نهار: ۲ سیب زمینی پخته بدون نمک + ۱ فنجان ماست
  • شام: ۱ سیب زمینی پخته بدون نمک + ۱ فنجان ماست

روز سوم رژیم

  • صبحانه: ۱ سیب زمینی پخته بدون نمک
  • نهار: ۱ سیب زمینی پخته بدون نمک + ۱ فنجان ماست
  • شام: ۱ فنجان ماست

این رژیم تنها ۳ روز طول می کشد و نباید آن را بیشتر ادامه دهید. امتیاز آن این است که کوتاه مدت است و به دلیل کالری پایین غذاهایی که مصرف می کنید، نتایج آن سریع حاصل می شود.

توجه: این رژیم بسیار سخت و فشرده بوده و برای افرادی که فعالیت فیزیکی سنگین انجام می دهند یا بیماری دارند مناسب نیست.

همچنین بخوانید:

رژیم فستینگ (روزه داری) و فواید رژیم غذایی فستینگ برای کاهش وزن

لاغری و کاهش وزن سریع با رژیم موزی

کاهش وزن و رژیم غذایی دکتر مجید کلاهدوزان : هفته اول رژیم درمانی

با رژیم موز هفت روزه لاغر شوید!

لاغری و کاهش وزن سریع با رژیم سیب و دارچین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits