دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آَشنایی با موارد مصرف قرص اسلیپ کر 
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اسلیپ کر با کاهش تنش های عصبی و ایجاد آرامش ، به بهبود کیفیت خواب در افراد کمک می کند.


معرفی قرص اسلیپ کر


اسلیپ کر با کاهش تنش های عصبی و ایجاد آرامش ، به بهبود کیفیت خواب در افراد کمک می کند. ترکیبات موجود در اسلیپ کر گیاهی و شامل عصاره گل ساعتی است که دارای خاصیت ضد اضطراب بسیار خوبی است و به اندازه داروهای شیمیایی در کاهش علائم اضطراب موثر است.

سایر عصاره های موجود در اسلیپ کر عبارتند از گیاه سنبل الطیب یا والریان که در طب نوین و سنتی به عنوان درمان بیخوابی ، اضطراب و هیجان بسیار موثر است . مجموعه ترکیبات موجود در این دو گیاه باعث ایجاد خوابی آرام می شود.

ویژگی های قرص اسلیپ کر

  • بهبود اختلال خواب
  • کمک به رفع بی‎خوابی در سالمندان
  • افزایش و بهبود کیفیت خواب در افراد سالم
  • اسلیپ کر با کاهش تنش های عصبی و ایجاد آرامش ، به بهبود کیفیت خواب در افراد کمک می کند.

روش مصرف قرص اسلیپ کر


روزانه یک قرص 2-1 ساعت قبل از خواب خورده شود.

اسلیپ کر

مصرف اسلیپ کر در دوران بارداری و شیردهی

مصرف این فرآورده در خانم های باردار و شیرده توصیه نمی شود.

شرح مزایای ترکیبات بکار رفته در اسلیپ کر


گل ساعتی طبیعت گرم و خشک دارد و از گل و میوه آن (Passion Fruit) می توان برای درمان بیماری ها استفاده کرد. گل ساعتی یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان بی خوابی و آرامش بخش در زمان خواب است. گیاه گل ساعتی مانند بادرنجبویه، و گل گاوزبان، آرامش بخش است،در مواردی که فرد اضطراب و استرس داشته باشد می تواند بر روی انسان اثر به سزایی داشته باشد. فلانوئیدهای موجود در این گیاه، در کاهش اضطراب مؤثر هستند.

گل ساعتی برای درمان بی خوابی بسیار مفید بوده و با استفاده از آن، حتی افراد مبتلا به کم خوابی که ریشه عصبی داشته باشد درمان خواهند شد ۱ قاشق مرباخوری گل ساعتی همراه با ۲ استکان آب جوش دم کرده موقع خواب میل کنید همچنین از گل ساعتی برای آرام کردن کودکانی که دارای فعالیت زیاد بوده و بی قرار هستند استفاده می شود.


عوارض بی خوابی و درمان آن با اسلیپ کر

همه می دانند که داشتن خواب کافی مهم است ؛ اما ممکن است متوجه نشوید که چقدر می تواند همه چیز به هم بریزد ،اگر شما خواب کافی نداشته باشید.شاید برایتان عجیب باشد، ولی کم خوابی و بی خوابی به هر دلیلی که باشد، به طرز فوق العاده ای به سلامتی، فعالیت، ایمنی شما آسیب می رساند به طوریکه متخصصان یکی از دلایل سرطان را در برخی موارد نداشتن خواب کافی عنوان می کنند.

یک گروه تحقیقاتی علمی اعلام کرد :شکایات مربوط به تحریک پذیری و بی ثباتی [عاطفی] پس از شبی بیخوابی معمول است.آنها این را از شکایات گروهی از ساکنین تحت درمان و پیگیری وضعیت بیخوابی آنان دریافتند. این مطالعه نشان داد که اثر عاطفی منفی حوادث ناگوار - چیزهایی مانند از هم گسیختگی در حال انجام کاری- با فقدان خواب تقویت می شود.

دانشمندان هنوز دقیقا نمی دانند که چرا محرومیت از خواب باعث سردرد می شود، اما پزشکان بیش از یک قرن متوجه این موضوع شده اند.میگرن ها می توانند ناشی از شب های بیخوابی باشند و 36 تا 58 درصد افراد مبتلا به آپنه خواب از خواب با سردرد صبحگاهی بی دلیل بیدار می شوند.

بیخوابی به مدت طولانی، در میان نوجوانان موضوع بحث بوده ، یک مطالعه از دانش آموزان دبیرستان نشان داد ،که "تاخیر در شروع مدرسه به مدت یک ساعت، از حدود 7:30 تا 8:30، نمرات آزمون استاندارد را با حداقل 2 نمره در ریاضی و 1 نمره در روخوانی افزایش می دهد."اما موضوع فقط بچه ها نیستند، حافظه کوتاه مدت، یکی از اجزای مهم یادگیری است و محرومیت از خواب باعث اختلال در توانایی داوطلبان بالغ در یادآوری کلمات که در روز قبل نشان داده شده است، را نشان می دهد. در تحقیقی دیگر، محققان دریافتند ،که در حالی که افراد بیش از یک بار به انجام کاری می پردازند، برای بار دوم سعی در بهتر انجام دادن آن دارند و این درست نیست ،اگر پس از اولین بار آنها را بیدار نگه دارید، مگر اینکه دوباره آنها قبل از انجام دوباره آن، بخوابند.

افرادی که کم خواب هستند ،به نظر می رسد عدم تعادل هورمون دارند ،که با افزایش اشتها، گرایش بیشتر به غذاهای کالری بالا، پاسخ بیشتر به رفتارهای افراطی و عدم توانایی کاهش کنترل انگیزه ها، خود ترکیب بسیار خطرناک مرتبط با اضافه وزن است. درست است که وقتی بیدار شدید ،کالری بیشتری مصرف می کنید، اما تقریبا برای از بین بردن بسیاری از کالری های اضافی که در هنگام خستگی جذب می کنید، کافی نیست.

هنگامی که محققان افراد را به مدت 88 ساعت بیدار نگه می داشتند، فشار خون آنها زیاد نرمال نبود اما حتی افرادی که مجاز به خواب 4 ساعت شبانه بودند ،در مقایسه با افرادی که 8 ساعت برایشان در نظر گرفته بودند میزان ضربان قلب شان بالاتر بود. غلظت پروتئین واکنش C، نشانگر خطر بیماری قلبی، در افرادی که به طور کامل و به طور جزئی محروم از خواب بوده، افزایش یافت.

قرص خواب

تداخلات دارویی اسلیپ کر

این فرآورده حاوی عصاره گیاهان سنبل الطیب (علف گربه) و گل ساعتی است که مصرف آن موجب تشدید اثر سایر داروهای آرام بخش می گردد. همچنین ممکن است با داروهای ضد تشنج تداخل ایجاد کند. می بایست قبل از مصرف این فرآورده با پزشک معالج مشورت گردد.

موارد منع مصرف قرص اسلیپ کر

  • در هنگام رانندگی و یا کار با ابزاری که نیاز به هوشیاری دارد احتیاط شود.مصرف در دوران بارداری و شیردهی :
  • مصرف این فرآورده در خانم های باردار و شیرده توصیه نمی شود.

توصیه و هشدار اسلیپ کر

  • برای مصرف این فراورده در دوران بارداری و شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید.
  • این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • در صورت وجود بیماری های هورمونی، دیابت، بیماری کبدی و کلیوی، فلج مغزی، صرع ، میگرن، افسردگی و بیماری فشار خون با پزشک داروساز خود مشورت نمایید.
  • 3 تا 5 ساعت پس از مصرف از رانندگی و کار با ماشین آلات حساس خودداری شود.

شرایط نگهداری اسلیپ کر

  • دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهدارید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

آشنایی با قرص های آرام بخش

قرص خواب کلونازپام و عوارض آن

همه چیز در مورد قرص خواب آور زوپیکلون

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits