دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی- راهکار تغذیه‌ای برای کاهش کلسترول خون- ماده خوراکی برای کاهش کلسترول خون-راه حل کاهش کلسترول خون-مواد غذايي براي كاهش كلسترول-یک راه طبیعی برای کاهش کلسترول خون

کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی

کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی

دستی به سر و گوش رژیم غذایی‌تان بکشید، البته در کنار تحرک و عادات خوب دیگر، می‌توانید کلسترول خون‌تان‌ را کاهش دهید و قلبی سالم‌تر داشته باشید.

۱. غذاهای پرفیبر: سبوس و بلغور جوی دوسر دارای فیبر محلول است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند. فیبر محلول، در خوراکی‌های دیگری از جمله جو، لوبیا قرمز، سیب، گلابی و آلو هم یافت می‌شود.

۲. ماهی: خوردن ماهی‌های چرب به سلامت قلب کمک می‌کند زیرا ماهی‌های چرب مقدار زیادی امگا ۳ دارند که فشار خون و خطر لخته‌شدن آن را کم می‌کند. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند

حداقل هفته‌ای ۲ وعده ماهی بخورید. ماهی‌هایی که بیشترین میزان امگا۳ را دارند شامل ماهی خال‌مخالی، شاه‌ماهی، قزل‌آلا، ساردین و سالمون هستند. فقط یادتان باشد برای استفاده از فواید ضدکلسترول ماهی نباید آن را سرخ کنید. بهتر است ماهی را تنوری یا بخارپز مصرف کنید.

کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی

۳. آجیل: گردو، بادام و مغزهای دیگر می‌توانند کلسترول خون را کاهش دهند. خوردن روزانه یک مشت آجیل شامل بادام، فندق، بادام‌زمینی، گردو و پسته به سلامت قلب کمک می‌کند اما از آجیل‌های شور نباید برای این منظور استفاده کنید.

۴.روغن‌زیتون: روغن‌زیتون حاوی ترکیب قدرتمندی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد. خوردن روزانه ۲ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون فواید

بسیاری برای سلامت قلب و عروق دارد. برای افزودن روغن‌زیتون به رژیم غذایی‌تان، به جای سس سالاد از روغن‌زیتون و سرکه یا آب لیموترش تازه استفاده کنید. خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن‌زیتون فرابکر و بکر از انواع فراوری شده بیشتر است.

۵. تغییرات دیگر: اگر می‌خواهید از کاهش کلسترول خونتان مطمئن باشید، بهتر است مقدار کل چربی مصرفی روزانه‌تان به‌خصوص چربی‌های اشباع و ترانس را که در گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، کیک، شیرینی و بیسکویت‌های بسته‌بندی شده موجودند به حداقل برسانید.

کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی

با فلفل سیاه به جنگ چربی بروید

فلفل سیاه به دلیل داشتن ماده «پپرین» که موجب طعم تند فلفل می‌شود، تشکیل سلول‌های جدید چربی را متوقف می‌کند و خاصیت ضد چربی دارد. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد

که فلفل سیاه علاوه برداشتن مزیت‌های بسیار بر سلامتی، میزان چربی جریان خون را کاهشمی‌دهد.اکنون محققان طی تحقیقات آزمایشگاهی و مدل‌های کامپیوتری دریافتند که «پپرین»

در فعالیت ژنی که مسئول کنترل تشکیل سلول‌های جدید چربی است، دخالت می‌کند «پپرین» همچنین ممکن است فعالیت‌های زنجیره‌ای متابولیکی که در حفظ کنترل چربی نقش دارد

را هدف قرار دهد. پژوهشگران معتقدند که این یافته باعث استفاده وسیع از عصاره پپرین یا فلفل سیاه در جنگ با چربی و سایر بیماری‌های مربوطه خواهد شد.

کاهش کلسترول همراه با تغذیه مناسب و داروهای گیاهی

خرفه

کاهش چربی خون به خرفه


مرتضی صفوی، متخصص تغذیه گفت: مصرف خرفه به صورت خام یا پخته موجب کاهش چربی خون و رفع التهاب بدن می‌شود در پزشکی طب سنتی ایران از خرفه برای رفع لاغری،

رفع تشنگی و تقویت کننده قوای جسمانی استفاده می‌شودوی گفت: خرفه تصفیه کننده خون، تب‌بر و مُدر «ادرارآور» است همچنین این گیاه صفراآور، ضد اسکوربوت و کمبود ویتامین ‌C است.

صفوی ادامهداد: از گیاه دارویی خرفه می‌توان به صورت استعمال خارجی برای رفع سوختگی،‌ رفع میخچه، رفع دمل و جوش استفاده کرد. وی بیان داشت: می‌توان از گیاه تازه خرفه به میزان 5 تا صد گرم روزی سه بار استفاده کرد که اثرات خوبی را بر بدن می‌گذارد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits