دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حقایق ترسناک در مورد ویتامین E
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویتامین E - ویتامین هایی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند : مصرف ویتامین E خطر بروز سرطان پروستات در مردان را افزایش میدهد با دلگرم همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

هشدار جدی در مورد مصرف درست ویتامین E

بعضی مطالعات نشان می دهد مصرف ویتامین E اضافی باعث افزایش خطر سرطان پرستات در مردان می شود.

به گفته محققان

این مطالعات نشان می دهد مردانی که از مکمل های روزانه ویتامین E استفاده می کردند 17 درصد بیشتر از مردانی که از این مکمل ها استفاده نمی کردند در معرض ابتلا به سرطان پرستات بوده اند.این مطالعه در سال 2001 آغاز شده و به این سوال که آیا این امکان وجود دارد پاسخ می دهد.این محققان دستاوردهای خود را در سال 2008 منتشر کرده اند که هیچ مکملی خطر ابتلا به سرطان پرستات را کاهش نمی دهد.یافته های جدید نشان می دهد که ویتامین E ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد.

آیا این به این معنی است که مردان باید ویتامین E مصرف نکنند؟

دکتر اریک کلاین متخصص اورولوژی در کلینیک کلیولند گفت:

هیچ شواهدی مبنی بر مفید بودن ویتامین E برای مردان وجود ندارد و خطر حمله قلبی،سکته مغزی ،سرطان روده بزرگ،سرطان ریه و یا خطر مرگ را کاهش نخواهد داد.دوزهای بالای بتاکاروتن خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش داده و دوزهای بالای فولات باعث بالارفتن ریسک پولیپ های روده بزرگ می شود.ویتامین ها بی خطر نیستند و گاها می توانند مضر باشند باید قبل از استفاده از ان ها چکاب انجام دهید.

همچنین بخوانید:

نقش ویتامین E در سلامت بدن

علت آبسه و التهاب در غده پروستات و درمان این عارضه

علت بزرگی پروستات در آقایان چیست؟

راه های مناسب برای پیشگیری از سرطان پروستات

The risk of taking vitamin E

خطر ابتلا به سرطان پرستات

سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در مردان در آمریکا است 16 درصد امکان دارد هر مردی به این بیماری مبتلا شوند.این مطالعه شامل بیش از 35000 مرد در ایالت متحده،پورتوریکو و کانادا است.مردان به طور تصادفی به چهار گروه تقسیم می شوند.

  1. یک گروه هم ویتامین E و هم سلنیوم مصرف کردند
  2. گروه دیگر ویتامین E و پلاسبو مصرف کرده اند
  3. گروه دیگر سلنیوم و پلاسبو هستند
  4. گروه آخر هم سلنیوم و پلاسبو و ویتامین E مصرف کردند.

در سال 2008 همه مردان مکمل های خود را متوقف کرده اند زیرا به نظر نمی رسید خطری آن ها را تهدید کند اما تا سال 2011 آن ها را زیر نظر گرفته اند.از هر 1000 مرد 76 نفر از آنان مبتلا به سرطان پرستات شدند مردانی که از سلنیوم به تنهایی یا با ویتامین E استفاده کردند در مقایسه با مردانی پلاسبو مصرف کردند درصد بالاتری در ابتلا به این سرطان داشتند.

ویتامین های مضر

دکتر مارک سلولای استاد اورولوژی و متخصص سرطان پروستات دانشکده میامی گفت: ما اغلب فکر می کنیم که این محصولات ممکن است کمک کننده نباشند.پس در مصرف این ویتامین صبر کنید مخصوصا در مصرف ویتامین E که ممکن است دوز بالای آن خطر جدی برای بدن باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits