دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ درمان خانگی عالی برای زخم معده
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
10 ماده غذایی که در درمان زخم معده بسیار موثر است ، درمان خانگی زخم معده با مواد غذایی ، آیا می توان زخم معده را با مواد غذایی درمان کرد

عوامل زخم معده

عوامل متعددی در این وضعیت از اسیدهای معده مانند مصرف الکل اضافی، سوختگی، آسیب جسمی، پرتودرمانی، استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی باعث ایجاد زخم معده می شوند.

درمان زخم معده در خانه

انواع زخم ها :

یکی از انواع رایج زخم ها، زخم پپتیک است که بیشتر به سه نوع زخم های مختلف تقسیم می شود:

  1. زخم مرطوب که در مری شما ایجاد می شود
  2. زخم معده که بر معده شما تاثیر می گذارد
  3. زخم دوازدهه ای که در قسمت فوقانی روده کوچک یا دوازدهه رشد می کند

درمان زخم معده در خانه

نشانه های رایج :

  1. احساس سوزش بین ناحیه سینه و شکم
  2. درد شدید بین قفسه سینه و شکم
  3. کاهش اشتها
  4. کاهش وزن
  5. اضطراب

درمان زخم معده در خانه

10 درمان خانگی برای زخم معده :


1 . شیرین بیان :

شیرین بیان با توجه به خواص پیشگیری از زخم، بخش مهمی در درمان های گیاهی است. این گیاه از بافت معده محافظت می کند، بلکه در فرایند بهبود نیز کمک می کند در حالی که کاهش دردهای ناخوشایند را افزایش می دهد.

2.سیر :

سیر یک ماده ضد باکتریایی عالی است. برخی مطالعات اخیر نشان داده اند که اضافه کردن عصاره های سیر به وعده های غذایی شما نه تنها سرعت بهبود فرایند بهبود زخم را کاهش می دهد، بلکه احتمال ابتلا به زخم را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر شما طعم سیر را دوست داشته باشید، می توانید دو تا سه حبه سیر را با توجه به شرایط روزانه خود، برای مبارزه با باکتری هایی که روی معده تان قرار دارند، بخورید.

3. آب کلم :

آب کلم باعث ایجاد بیماری های معده می شود. خواص شادابی و تسکین دهنده موجود در آن، تسکین دهنده های فوری برای بیماران مبتلا به زخم معده است. این آب با ویتامین C بارگذاری شده است که باکتری های عفونی H. pylori را دفع می کند. آب کلم می تواند یک راه حل نهایی برای درمان درد دستگاه گوارش باشد که باعث زخم معده می شود.

4.عسل :

عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی عالی است. یکی از آنها در درمان زخم معدهموثر است مطالعات مختلف نیز ویژگی های آنتی باکتریایی خود را ثابت کرده اند که نقش مهمی در جلوگیری از زخم ها و سرعت روند بهبودی دارند.

5.فلاونوئیدها :

بسیاری از فلاونوئیدها داراي خواص ضد زخم معنی دار هستند. این به معنی اضافه کردن بیوفلاونوئید به رژیم غذایی شماست که می تواند یک راه موثر برای درمان زخم معده باشد. مطالعه اخیر در مورد فلاونوئیدها اثرات نامطلوب مصرف یک مقدار کافی از فلاونوئیدها را نشان نمی دهد. شما می توانید

فلاونوئیدها را از منابع غذایی مانند:

  1. انگور سرخ
  2. صبحانه
  3. بارداری
  4. سیب
  5. کلم بروکلی
  6. چای سبز

نام مواد غذایی موجود در هانه برای درمان زخم معده

6.پروبیوتیک ها :

پروبیوتیک ها حاوی باکتری ها یا انگل هایی نظیر Nostoc، Cyanobacteria هستند که میکروارگانیسم های مهم برای دستگاه گوارش انسان می باشند. پس از غذاهای غنی شده، روش مناسب برای تعادل مصرف پروبیوتیک ها مانند:

  1. ماست
  2. کفیر
  3. سرشیر

اضافه کردن پروبیوتیک ها به رژیم غذایی شما یک راه موثر برای جلوگیری از افزایش باکتری های H.pylori در پوشش معده است. با این حال، از مصرف بیش از حد مواد غذایی تخمیری اجتناب کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

7. کران بری :

کران بری مناسب برای عفونت های معده است این میوه از رشد باکتریها جلوگیری می کند . این مکانیزم باعث کاهش خطر ابتلا به عفونت شدید مثانه شده که منجر به تشکیل زخم می شود. ترکیب "پروانتوسایانیدین" را در کران بری به طور چشمگیری مانع رشد H.pylori در پوشش معده می شود.

8. موز :

ترکیب "لوکوسیانیدین" در موز باعث تحریک تولید مایعات معده در بدن شده و مانعی برای دیواره معده می شود علاوه بر این، میوه خوشمزه حاوی مواد ضد باکتری است که نقش مهمی در مبارزه با باکتری های H.pylori بازی می کند.

9. فلفل چیلی :

بسیاری از مردم تصور می کنند که مصرف مقادیر زیاد فلفل چیلی یکی از علل اصلی زخم معده است. در حقیقت پزشکان توصیه می کنند که بیماران مبتلا به زخم میزان مصرف فلفل قرمز را برای جلوگیری از تشدید اختلالات معده محدود کنند.

بر خلاف این رویکرد، مطالعات اخیر فلفل های چیلی را به عنوان یک درمان موثر و طبیعی که به شما در مبارزه با زخم معده کمک می کند، نشان داده است. حضور کپسایسین - محرک برای کاهش تولید اسید در معده عامل مهمی است. علاوه بر این، کپسایسین همچنین گردش خون در معده را افزایش می دهد و تولید موکوس را افزایش می دهد.

10. آلوئه ورا :

آلوئه ورا حاوی خواص ضد باکتریایی است که باعث می شود درمان موثری طبیعی برای درمان زخم ها باشد. مصرف الکل وریدی متداول با آنتی بیوتیک 1.4 میلی گرم برای حداقل شش هفته توصیه می شود که زخم معده را درمان کنید. همچنین رشد باکتری های H.pylori را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا سریع رشد کنید.

زخم ها به یک بیماری معمولی تبدیل شده اند که به سرعت در حال افزایش است. اختلال معده اگر به اندازه کافی و زمان مناسب درمان نشود، می تواند تشدید شود. داروهای خانگی طبیعی ذکر شده، اگر با دارو مناسب مصرف شوند، می توانند به جلوگیری از تشکیل زخم ها بر روی معده کمک کنند.

به علاوه، آنها بهبود می یابند و اثرات درمان پزشکی را بهبود می بخشد. تمام درمان های خانگی طبیعی، برای درمان آسان است بنابراین بیماران مبتلا به زخم قبل از انتخاب درمانهای خودمانی باید با پزشک خود مشورت کنند.

درمان زخم معده در خانه

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits