دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 ویژگی حیرت انگیز روغن چای سبز برای سلامتی
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روغن چای سبز حاوی پلی فنول ها، اسیدهای چرب اشباع نشده، کاتچین ها و ویتامین ها است همچنین ترکیباتی در خود دارد که باعث فواید معجزه اسای اون می شود.

خواص و فواید روغن چای سبز

روغن چای سبز برای پوست

بهبود پوست

روغن چای سبز یک عنصر رایج در تمام محصولات لوازم آرایشی است. این روغن در فراورده های روغن های ماساژ، شامپو، صابون ها، لوسیون ها و کرم ها می باشد چون این روغن دارای ترکیباتی است که باعث بهبود پوست می شود.
به طور خلاصه Epigallocatechin Gallate یا EGCG یک ترکیب پلی فنول منحصر به فرد در روغن دانه چای است. این روغن توانایی بهبود لکه ها، چین و چروک پوست، پوست خشک، که همه نشانه های رایج پیری هستند را دارد. روغن Camellia همچنین می تواند به کاهش اختلالات پوستی مختلف کمک کند.

روغن چای سبز برای آکنه

آکنه،صدف، اگزما، لوپوس و سفیدشدگی فقط برخی از مشکلات پوستی است که می توان با استفاده از روغن اسانس چای سبز ان ها را کاهش یا بهبود داد. با توجه به مطالعات علمی مختلف روغن چای سبز دارای خواص قوی ضد پیری و ضد التهابی است. این روغن انعطاف پذیری پوست را بیشتر می کند و در تقویت سایر اعضا هم موثر است.
مطالعات نتوانست ثابت کند که این روغن پوست را از ضرر نور فرابنفش حفظ می کند.

محافظت از قلب

روغن چای سبز از طریق کاهش خطر بیماری های قلبی به سلامت قلب کمک می کند. بعضی مشکلات قلبی عروقی به خصوص سکته مغزی و بیماری قلبی حتی می تواند باعث مرگ شود و مصرف چای سبز می تواند باعث کاهش ریسک این بیماری شود.

طبق یک تحقیق علمی که در سال 2011 در "مجله تغذیه بالینی آمریکایی " منتشر شده است. این روغن باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن می شود. ترکیب EGCG موجود در روغن نیز برای کاهش و حتی مهار کلسترول می باشد بنابراین این روغن می تواند بازجذب کلسترول از طریق سیستم گوارش را کاهش دهد.

مطالعات قابل اعتماد نشان می دهد که روغن دانه چای می تواند به جلوگیری از سکته مغزی، حمله قلبی، لخته مغزی و تصلب شریان کمک کند. در واقع به علت خاصیت های موجود در این روغن گردش خون در بدن بهبود پیدا می کند.

روغن چای سبز
گیاه چای

نگهداری بهداشت دهان و دندان

"استرپتوکوک موتانس" نوعی باکتری مضر است که در دهان زندگی می کند و باعث پوسیدگی دندان ها، حفره ها و حتی تشکیل پلاک می شود. مطالعات نشان داده که وجود خاصیت کاتچین در روغن چای سبز باعث مهار این باکتری در دهان می شود.

این روغن می تواند جایگزینی سالم برای دهانشویه باشد بر اساس یک مطالعه علمی اخیر که در "مجله تغذیه اروپایی " منتشر شده است. روغن کاملیا دارای فلوراید است که می تواند محافظ خوبی برای دهان و برطرف کننده ی بود بد دهان باشد.

تقویت عملکرد مغز

روغن چای سبز حاوی نوتروفیک قوی (ماده ای است که برای بهبود عملکرد مغز در نظر گرفته می شود) است. این روغن حاوی کافیین است اما نکته قابل توجه این است که کافیین موجود در این روغن مثل کافیین موجود در قهوه مضر نیست.
کافئین موجود در چای سبز برای بهبود حافظه، خلق و خو و هوشیاری مناسب است theanine اسید آمینه موجود دراین روغن است که برای بهبود عملکرد مغز کار می کند. بر اساس یک مطالعه که در مجله "تحقیقات تغذیه مولکولی و مواد غذایی" منتشر شده است theanine برای افزایش انتقال دهنده های عصبی GABA کار می کند. این به نوبه خود موجب افزایش امواج دوپامین و آلفا می شود.

جلوگیری از سرطان

سرطان نوعی بیماری که ناشی از رشد غیرقابل کنترل سلولهای بدن است. این رشد غیرقابل کنترل اغلب ناشی از آسیب اکسیداتیو (اثر منفی ناشی از رادیکال های آزاد) است. اسانس چای سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند با رادیکال های مضر آزاد موجود در بدن انسان مقابله کند.

مطالعات نشان می دهد روغن کاملیا می تواند از معده، ریه، پستان، لوزالمعده، مثانه، مری و سرطان پروستات جلوگیری کند. ترکیبات کاتچین موجود در روغن اسانس برای کاهش شکل گیری و رشد تومورهای سرطانی و غیر فعال کردن مواد سرطان زا کاربرد دارد.

روغن چای سبز
روغن چای سبز

روغن چای سبز برای لاغری

روغن چای سبز می تواند مکملی برای کاهش وزن باشد. این روغن می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش چربی سوزی می شود.
کافئین موجود در روغن اسانس یک محرک طبیعی است که عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد. و سرعت کاهش وزن را بیشتر می کند.
مطالعات علمی نشان می دهد افرادی که این روغن را مصرف می کنند باعث بهبود سلامت قلب، فشار خون پایین و سطح کلسترول پایین می شود.

نتیجه
روغن Camellia می تواند به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود و حتی بدون عوارض جانبی جدی مصرف شود اما مهم است که شما همیشه با پزشک خود قبل از مصرف مشورت کنید.
دکتر از طریق ازمایش متوجه می شود که ایا این ماده در شما حساسیت ایجاد می کند یا خیر و دوز مناسب را برای شما تعیین می کند.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص فوق العاده روغن چای سبز آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (12 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits