دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه غذاهایی برا بیماران دیالتی مضراست ؟

معرفی ۲۵ غذای خطرناک برای بیماران دیابتی

چه غذاهایی برا بیماران دیالتی مضراست ؟
11
زمان مطالعه: 6 دقیقه
25 غذای خطرناک برای دیابت که بسیار ترسناک است که می تواند دیابت را بدتر کند، باعث تخریب ارگان های داخلی بدن شما می شود.

معرفی غذاهای خطرناک برای بیماران دیابتی

دیابت یکی از بیماری های جدی در جهان است. از آنجایی که این بیماری روز به روز گسترش می یابد و درمان سختی دارد طبیعی است که این بیماران نسبت به بدن خود حساس و نگران باشند...غذاهای زیادی وجود دارد که این بیماران باید از آن اجتناب کنند.

این غذاها عبارت است از :

1. برنج سفید :

یکی از غذاهای خطرناک برای دیابت برنج سفید است، این غذا در بسیاری از کشورها جزء غذاهای اصلی استفاده می شود. بر طبق مطالعات انجام شده در مورد دیابت مشخص شده که بیماران دیابتی نمی توانند برنج سفید مصرف کنند.

علت آن وجود کربوهیدراتهای زیاد آن بوده و اثبات شده که مصرف برنج سفید می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. بهتر است به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنند.

2. بیسکویت و کوکی و کیک :

کالری غذاهای شیرین مانند بیسکویت و کاوچه ها بسیار زیاد است. همچنین این مواد چربی اشباع شده و همچنین سدیم بالایی است. در واقع توصیه می شود که مردم تنها سدیم را حداکثر 1.500میلی گرم مصرف کنند.

3.سس گوجه فرنگی :

یکی دیگر از مواد غذایی خطرناک برای بیماران دیابتی سس گوجه فرنگی است سس گوجه فرنگی حاوی قندهای تصفیه شده میباشد. علاوه بر این، سدیم بالایی دارد.

4.پنکک یا کیک شیری :

پنکیک حاوی روغن و نمک است.و چربی ترانس آن بالاست. بهتر است که پنکیک را در خانه بسازید چون در این صورت مطمئن می شویم که مواد تشکیل دهنده آن چیست.

5. قهوه مخلوط :

قهوه برای برخی افراد مفید است، اما تاثیر بدی بروی وضعیت بیماران دیابتی دارد، برای مثال قهوه مخلوط برای بیماران دیابتی مفید نیست. این ماده جزء مضرترین مواد غذایی برای افراد دیابتی به شمار می رود. زیرا حاوی 500 کالری است، چربی آن حدود 9 گرم و حدود 98 گرم کالیبراسیون دارد.

6. آب نبات :

همانطور که در بالا ذکر شد، آب نبات برای بیماران دیابتی خطرناک است . آب نبات همچنین باعث چاقی ناشی از سطح بالای شکر می شود که می تواند منجر به دیابت شود.

7.کشمش و مویز :

مصرف بالای کشمش و مویز یا سایر میوه های خشک باعث افزایش قند خون می شود زیرا حاوی مقدار بالای قند است.

8.شیر :

خوب بر هیچکس پوشیده نیست که نوشیدن شیر دارای خواص بسیاری برای سلامتی است اما این را بدانید که به دلیل چربی های اشباع شده در شیر باعث کاهش مقاومت به انسولین می شود.سعی کنید از شیر بدون چربی استفاده کنید.

معرفی غذاهای مضر برای بیماران دیابتی

9.نان سفید :

در بالا توضیح داده شده است که همه چیزهایی که توسط آرد سفید ساخته می شود برای بیماران دیابتی مانند نان سفید خطرناک است. نان سفید می تواند کنترل گلوکز را به هم بریزد و به اثرات بدی برای افراد دیابتی منجر شود.

10. سیب زمینی سرخ کرده :

یکی از غذاهای خوشمزه برای بسیاری از مردم است،اما برای افراد دیابتی بسیار خطرناک است. سیب زمینی سرخ کرده حاوی 25 گرم چربی است و حدود 500 کالری دارد و کربوهیدرات آن حدود 63 گرم است.

سیب زمینی سرخ شده بسیار چرب است و همچنین باعث افزایش وزن یا حتی چاقی می شود.

11.کلوچه :

چربی اشباع شده در کلوچه همچنین می تواند سطح قند خون را در میان افراد دیابتی بالا ببرد.

12.گوشت پر چرب :

مبتلایان به دیابت، مجاز به مصرف بیکن یا گوشت پر چرب نیستند زیرا حاوی چربی های اشباع شده می باشندو می تواند منجر به مشکل جدی در بدن شود. برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، خطر ابتلا به حمله قلبی وجود دارد.

13.انگور :

برای برخی از مردم مصرف انگور بسیار خوب است زیرا غنی از فیبر، ویتامین و دیگر مواد مغذی مهم است. در طرف دیگر، مصرف انگور سبب بدترین تاثیرات بر روی افراد دیابتی می شود زیرا انگور گلوکز بالایی ذارد.

14.انبه :

میوه دیگری که برای بیماران دیابتی بسیار خطرناک است انبه است. انبه معمولا به عنوان میوه روزانه استفاده می شود. در طرف دیگر، مصرف انبه تاثیر بدی را برای افراد دیابتی به همراه خواهد داشت.

انبه ها حاوی 12.7 گرم قند و حاوی 70 کالری هستند. به همین دلیل است که بیماران دیابتی نباید این میوه خوشمزه را بطور مداوم مصرف کنند.

15. پاپایا :

پاپایا غنی از کربوهیدرات و کالری است و از طرفی شکر بالایی دارد است (حدود 59mg). بنابراین برای بیماران دیابتی خطرناک خواهد بود، زیرا می تواند به افزایش قند خون منجر شود.

16. موز و خربزه :

موزحاوی حدود 15 گرم کربوهیدرات است و قند بالایی دارد و خوردن آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود.

17.هندوانه :

سطح قند هندوانه حدود 72 میلی گرم و کربوهیدرات آن 5 گرم می باشدوبنابراین برای بیماران دیابتی مناسب نیست.

چه غذاهایی برای بیماران دیابتی خطرنام است و ممکن است جان آنها به خطر بیوفتد

18.زردالو :

بر طبق برخی مطالعات نشان داده شده است که بیماران دیابتی نباید زردآلو مصرف کنند. زردآلو حاوی مقدار شکر بالا است. میزان قند آن 57 میلی گرم است و به افزایش قند خون در میان بیماران دیابتی منجر خواهد شد.

19.آناناس :

آناناس یکی از مواد غذایی خطرناک برای دیابت است؛ زیرا سطح قند آن بسیار بالاست و دارای بیش از 20 گرم کربوهیدرات می باشد. به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت اجازه مصرف آنابولیک ندارند.

20..غذای چینی :

یکی دیگر از مواد غذایی خطرناک برای افراد دیابتی غذای چینی است. این به خاطر وجود کربوهیدرات بالا، کالری بالا، سدیم بالا و همچنین چربی است.

21. شیرینی ها :

شیرینی ممنوع است زیرا حاوی 800 کالری و همچنین 120 گرم کربوهیدرات است. مافین روش جایگزین برای شیرینی می باشد.

22. آب میوه :

آب میوه ای از جمله تمام آبمیوه ها برای افراد دیابتی مجاز نیست. این به خاطر وجود شکر و کالری زیاد در آن است.. بهتر است که نوشیدنی های کم چرب بخورید.

23. . شکلات :

شکلات حاوی حدود 60 گرم یا کربوهیدرات و 450 کالری است که می تواند به راحتی باعث افزایش سطح قند خون شود.

24.غلات نرم :

یکی دیگر از مواد غذایی خطرناک برای بیماران دیابتی، غلات نرم است. غلات نرم حاوی شیرینی هستندو قند خون را افزایش می دهند.

25.میوه های خشک :

پیش از این گفته شده است که میوه های خشک حاوی مقادیر زیادی قند است.

کالری میوه های خشک زیاد بوده و مطمئنا تأثیر نامطلوبی آن بر قند خون خواهد گذاشت. بنابراين مجاز نيست که توسط بيماران ديابتي مصرف شود.

divider

بیشتر بخوانید :

12 مزیت باورنکردنی برگ گواوا برای درمان دیابت

فواید مصرف تخم مرغ برای افراد دیابتی

فواید مصرف پودر گیاه گالگا در درمان دیابت

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits