دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه گوشت را تُرد کنیم؟
76
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه گوشت را نرم کنیم-چگونه گوشت را ترد کنیم و طریقه ترد کردن گوشت و روش نرم کردن گوشت و روش ترد کردن گوشت و آشپزی با گوشت ترد- چگونه گوشت سفت را نرم کنیم-چگونه گوشت شتر را ترد کنیم-طعم دار کردن گوشت با کیوی-ترد کردن گوشت با کیوی- نرم کردن گوشت با...

ترد کردن گوشت روشی است که معمولا آشپزهای حرفه ای برای هرچه خوش طعم تر و نازک تر کردن گوشت استفاده می کنند.با اینکار بافت گوشت در هم می شکند و نرم تر می شود، راحت تر جویده می شود و طعم آن لذت بخش تر می شود. ترد کردن گوشت به خصوص برای بخش های کلفت تر و بزرگتر آن توصیه می شود و پخت آن هم آسان تر خواهد بود.


با ترد کردن گوشت خیالتان راحت خواهد بود که حتما پس از مدت زمان کوتاه طبخ، گوشت ها پخته و نرم شده اند و آن مزه دلخواه و مطبوع را خواهید داشت.بعضی قصابی ها گوشت ها را خودشان ترد و نازک می کنند و در صورت دلخواه می توانید از آن نوع گوشت خریداری کنید در غیر اینصورت خودتان در منزل به راحتی می توانید اینکار را انجام دهید و بیشتر هم به دلتان خواهد چسبید. بعضی اوقات حتی می توانید در حین پخت گوشت را ترد کنید.در کل روش های زیادی برای ترد کردن گوشت وجود دارد(ابزار مخصوص ترد کردن گوشت، خواباندن گوشت در مواد ترد کننده و....). در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا طرز نرم کردن گوشت با استفاده از کیوی را به شما آموزش دهیم.

چگونه گوشت را تُرد کنیم؟

ترد کردن گوشت


کیوی میوه ایست که از آن برای ترد کردن گوشت استفاده می شود. اما آیا واقعا کیوی گوشت را ترد می کند؟ کیوی حاوی آنزیمیست بنام اکتینیدین که در بافت گوشت تاثیر گذاشته، پروتئین موجود در آن را حل می کند و در نتیجه گوشت نازک می شود.


کیوی را تکه تکه کنید.پس از اینکه کیوی را شستید آن را تکه تکه کنید.


گوشت را آماده کنید.گوشت را بر روی سطح صافی قرار دهید و تکه های کیوی را روی آن بمالید.


بگذارید عصاره و آب کیوی به خورد گوشت برود. یک ساعت قبل از پخت کیوی ها را بر روی گوشت بگذارید و اجازه دهید بماند.با اینکار گوشت هم آبدارتر می شود هم خوشمزه تر.


کیوی آلرژی زاست. بعضی ها به کیوی حساسیت دارند. پس فراموش نکنید اگر به کیوی حساسیت دارید برای ترد کردن گوشت از این روش استفاده نکنید. افرادی که به کیوی حساسیت دارند اصولا به اناناس و عنبه هندی هم حساسیت نشان خواهند داد. تورم لب ها و صورت، سوزش گلو و دهان و گاهی اوقات عرق کردن زیاد از جمله واکنش هاییست که بدن بعضی افراد پس از خوردن کیوی از خود نشان می دهد.


اگر به کیوی حساسیت دارید می توانید از چکش های مخصوص ترد کردن، یا ابزارهای مخصوصی که برای اینکار در بازار فراوان در دسترس است و یا نمک، آب لیمو، سرکه و عنبه نیز برای ترد کردن گوشت استفاده کنید.

چگونه گوشت را تُرد کنیم؟


برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (76 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

تغ | ۴ سال پیش
ببخشید هیچ سایتی نگفته که بعد از یک ساعت چیکار کنیم حتی آنزیماشم گفتنن سوال اینه که وقتی کیوی موند چیکار کنیم گوشتو دوباره بشوریم یا با کیوی های له شده پخته شود؟
1
4
پاسخ ها:
. | ۳ سال پیش
داداش شما کیوی هارو جمع کن بعد بشورشون بریز تو قابلمه نمک بزن بهشون بده مهمونا بخورن که تو ایام کرونایی نیان خونتون. گوشتشم نباس شست چرخ کن دو سه بار و...
2
5

hits