دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی دسر مناسب فصل بهار
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
توت فرنگی یکی از میوه های پرطرفدار فصل بهار است که می توان با آن دسرهای مختلفی تهیه نمود. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه دسر بیسکویت بستنی توت فرنگی آشنا نماییم.

روش تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی

طرز تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی موضوع مورد بحث ماست. بستنی یکی از خوراکی و تنقلات ما ایرانیان در همه فصول به ویژه در فصل بهار و تابستان است. این بار با بستنی و بیسکویت یک دسر عالی و خوش طعم درست کنید.

دسر بیسکویت با توت فرنگی/طرز تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی

آموزش تهیه دسر بهاری بیسکویت بستنی توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی:

  • خامه ﺑﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻻﺯﻡ
  • ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯽ خرد شده ۲۰ ﻋﺪﺩ
  • ﺑﺴﺘﻨﯽ ﻭﺍﻧﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻻﺯﻡ
  • ﺑﯿﺴﮑﻮﯾﺖ ﺳﺎﻗﻪ ﻃﻼﯾﯽ یک بسته

مراحل ﺗﻬﯿﻪ بیسکویت بستنی توت فرنگی:

یک ﻗﺎﻟﺐ ﮐﯿﮏ را ﺑﺎ ﮐﺎﻏﺬ ﺭﻭﻏﻨﯽ ﯾﺎ ﻓﻮﯾﻞ می پوشانیم ﻭ به مدﺕ ۱۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ در فریزر می گذاریم تا سرد شود. ﺑﺴﺘﻨﯽ را در یک ﮐﺎﺳﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﺰﻥ ﺑﺮﻗﯽ هم می زﻧﯿﻢ ﺗﺎ ﻧﺮﻡ شود. ﻧﺼﻒ ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺩ ﺷﺪﻩ را ﺑﻪ بستنی ﺍﺿﺎﻓﻪ و خوب مخلوط می کنیم.

ﺳﭙﺲ بقیه ﺗﻮﺕ فرنگی ها را اضافه می کنیم ﻭ ﺑﻪ ﻗﺎﻟﺐ ﮐﯿﮏ ﻣﻨﺘﻘﻞ و ﺳﻄﺤﺶ را ﺻﺎﻑ می کنیم. ﺑﯿﺴﮑﻮﯾﺖ های ﺧﺮﺩ شده را ﺑﺎ ﻧﺼﻒ ﺧﺎﻣﻪ ﻣﺨﻠﻮﻁ می کنیم ﻭ ﺭﻭﯼ ﺑﺴﺘﻨﯽ می ریزیم ﻭ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۲ ﺳﺎﻋﺖ در ﻓﺮﯾﺰﺭ ﻗﺮﺍﺭ می دهیم.

در این مرحله از طرز تهیه دسر بهاری بیسکویت بستنی توت فرنگی ﺑﻘﯿﻪ ﺧﺎﻣﻪ را هم می زنیم ﺗﺎ ﻓﺮﻡ ﺑﮕﯿﺮد. ﺑﺴﺘﻨﯽ را ﺍﺯ ﻗﺎﻟﺐ ﺑﯿﺮﻭﻥ می آوریم ﻭ با ﺧﺎﻣﻪ ﺗﺰﺋﯿﻦ می کنیم. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﺴﺘﻨﯽ را ﺑﺎ ﺷﯿﺮ ﮐﻤﯽ ﺭﻗﯿﻖ ﮐﻨﯿﺪ.

همچنین می توانید ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﻣﻮﺯ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺑﯿﺴﮑﻮﯾﺖ ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

دسر بیسکویت و توت فرنگی/طرز تهیه دسر توت فرنگی

خواص توت فرنگی

توت فرنگی به علت دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.

توت ‌فرنگی حاوی موادی چون فسفر، کلسیم، منیزم، پتاسیم و مقداری آهن و هیدرات 2 کربن بوده و در بدن تولید انرژی کرده و خستگی را برطرف می‌کند.

توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند.

دانشجویان و افرادی که تمرینات فکری می‌کنند، بهتر است حتما توت فرنگی میل کنند چرا که خوردن این میوه باعث تامین فسفر مورد نیاز مغزشان می شود.

همچنین، توت فرنگی به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.

توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی کننده‌ای برخوردارست. علاوه بر این ها خوردن توت فرنگی باعث پاک شدن خون از مواد مضر و زاید مثل اوره، اسیداوریک و چربی می‌شود و نیز درمان کننده نقرس است.

ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

برای بیماری های سنگ مثانه و نقرس مفید است، همچنین باعث رفع تب می شود. با آنکه دارای قند است اما برای بیماران دیابتی مضر نیست، باعث طول عمر می شود از سکته جلوگیری می کند و دارای ویتامین های C، B فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، ید و… است.

آموزش تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی

فواید توت فرنگی برای پوست و مو

توت فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که می تواند پوست شما را از شر سلول های مرده خلاص کند و در نتیجه باعث صافی پوست و کوچک شدن منافذ پوستی می شود و رنگ چهره را باز می کند.

این میوه یک لایه بردار خیلی ملایم است که می تواند تمام کثیفی ها و ناخالصی ها را از روی پوست بردارد و در نتیجه اگر روی پوست شما التهاب یا قرمزی وجود داشته باشد آن را از بین می برد و در نتیجه توت فرنگی می تواند یک ماسک پاک کننده عالی برای تمیز کردن و نرم کردن صورت شما باشد.

بهترین روش شستشوی توت فرنگی

از آنجا که سطح توت ‌فرنگی دارای خلل و فرج فراوانی است و پوست یکنواختی ندارد، سموم دفع آفاتی که برای پرورش این میوه به کار برده می ‌شود، به راحتی در آن نفوذ کرده و باقی می ‌ماند و به راحتی نیز از آن خارج نمی ‌شود.

از این رو، شستن این میوه با آب خالی نمی‌ تواند سموم را از روی آن پاک کند و بهترین روش این است که توت‌ فرنگی‌ را با آب‌ استرلیزه‌، شستشو داد تا توت‌ فرنگی‌ مصون‌ از هر گونه‌ میکروب‌ شود.

همچنین باید نیم‌ ساعت‌ قبل‌ از مصرف‌ آن‌ را بشویید، زیرا دراین‌ مدت‌ مقدار کمی‌ از عطر آن‌ را از بین‌ می‌رودولی‌ اگر مدت‌ بیشتری‌ بگذرد، عطر آن‌ به‌ کلی‌ ناپدید می‌شود. بهتر است‌ قبل‌ از شستن‌، دستمال‌ نازکی‌ را تر کنید و توت‌ فرنگی‌ را در آن‌ بریزید، تا گرد و خاک‌ توت‌ فرنگی‌ گرفته‌ شود.

طرز تهیه 5 نوغ غذای بهاری خوشمزه و آسان

در فصل بهار چه میوه هایی بخوریم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits