دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر معجون کنجد و عسل
150
زمان مطالعه: 5 دقیقه
عسل و کنجد را اگر هر روز مصرف کنیم برای سلامت کلی انسان بسیار مفید است علاوه بر خاصیت آن عطر و طعم شگفت انگیز دارد. معجون عسل و کنجد اغلب در رژیم های غذایی و در بسیاری از رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد.

معجون کنجد و عسل برای تقویت حافظه

معجون کنجد و عسل یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین خوراکی های عسلی است. تهیه این معجون بسیار ساده است و شما به راحتی با صرف زمان کمی می توانید این معجون بی نظیر را تهیه کنید.
این معجون از گذشته تا به امروز به‌عنوان یک تقویت کننده حافظه مورد شناخت قرار گرفته و هم اکنون نیز از خواص آن در طب سنتی اسلامی استفاده می شود. امام صادق علیه السلام در مورد این معجون و تأثیر آن بر افزایش حافظه تاکید فراوان داشته اند. با دلگرم همراه باشید .

 کنجد با عسل، معجون سلامتی

خواص ارده کنجد و عسل

مخلوطی از عسل و کنجد را اگر هر روز مصرف کنیم برای سلامت کلی انسان بسیار مفید است علاوه بر خاصیت آن عطر و طعم شگفت انگیز دارد.این ترکیب اغلب در رژیم های غذایی و در بسیاری از رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد.
کنجد بسیار مفید است و یک منبع ایده آل از ویتامین ها و مواد معدنی است: آهن، منیزیم، کلسیم، منگنز، مس و فسفر است. این شامل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و مقدار زیادی از ویتامین های E، A و گروه B است.
این گیاه خستگی فکری را کاهش داده و بهترین غذا برای افرادی است که باید کارهای فکری مانند طراحی و درس خواندن انجام دهند.
لیستین موجود در کنجد یک نوع چربی حاوی فسفر است که نه تنها یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز اعصاب است بلکه مغز و غدد بدن نیز نیاز زیادی به آن دارند حتی تقویت حافظه انسان نیز نیاز زیادی به این ماده دارد.

28 درصد مغز را لیستین تشکیل میدهد و مغز انسان بیش از سایر حیوانات از این ماده تشکیل شده است لذا راز موفقیت و پیشرفت‌ها مرهون همین لیستین است.
مقدار خوراک طبی آن برای هر نفر معمولی ۱۵ گرم است. البته در خوردن آن نباید زیاده روی شود زیرا کنجد دیر هضم است و افراط در خوردن باعث خارش اعضا و بوی بد دهان می‌شود.برای خنثی کردن این آثار نامطلوب باید کنجد را با مکمل‌های دیگری مانند عسل مصرف کرد.

کنجد و عسل

کنجد و عسل چه فوایدی دارد ؟

خواص عسل روی حافظه

نتیجه آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان، نشان دهنده این است که عسل نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد. وجود ویتامین D موجود در عسل کلسیم و فسفر بدن را تنظیم می‌کند، در نتیجه حافظه تقویت می‌شود.
از طرفی صمغ موجود در عسل نمی‌گذارد جدار عروق سفت شود و آن را نرم نگه می‌دارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب می‌رسد و مطالب بهتر در حافظه می‌ماند.

طرز تهیه معجون کنجد و عسل

مقداری زعفران دم کرده را به عسل و کنجد (1 قاشق غذاخوری کنجد را با 1 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید تا مثل حلوا شود) اضافه کرده خوب بهم بزنید.
البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا یک قاشق غذاخوری زعفران برای یک شیشه کوچک کافی است.
نیم ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها روی معجون می‌آیند و فقط هنگام مصرف آن را خوب بهم بزنید و روزی یک قاشق از این معجون مقوی، مفید و در عین حال کم کالری را بنوشید.
این مقدار دارای حدود 150 کالری، 8 گرم چربی، 21گرم کربوهیدرات ، 1 گرم فیبر، و 3 گرم پروتئین دارد.بهترین زمان مصرف آن در صبح با معده خالی است انرژی کافی را برای روز آینده تامین میکند.

حتماً بخوانید:
فرق اصلی بین کنجد سیاه و کنجد سفید در چیست ؟

فرق اصلی بین کنجد سیاه و کنجد سفید در چیست ؟

فرق کنجد سیاه و سفید را می دانید؟ آیا می دانید منظور از کنجد سیاه و سفید مدل پوست دار و پوست کنده شده کنجد است؟ آیا کابرد کنجد های سیاه و سفید متفاوت…

خاصیت درمانی مخلوط کنجد و عسل

مخلوط کنجد همراه با عسل خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش میل شیرینی جات، یبوست را درمان می کند، مشکلات معده را تسکین می دهد، و برای ورم معده، کولیت و زخم , تقویت استخوانها,افزایش استقامت بدن و سلامت پوست و مو و تقویت حافظه بسیار مفید است.
در کنار کنجد، عسل نیز از دیرباز به‌عنوان یک دارو و ماده غذایی استفاده می‌شود. عسل یک ماده شیرین طبیعی است که به‌وسیله زنبورهای عسل از شهد گل‌ها، ترشحات بخش‌های زنده گیاهان و یا مواد دفعی حشرات که ناشی از مکیدن بخش زنده گیاهان ( عسلک) می‌باشد، تولید می‌شود.
در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ ترکیب مفید در عسل شناسایی‌شده است، عسل یک محلول فوق اشباع قندی است که فروکتوز و گلوکز مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن می‌باشند. عسل همچنین حاوی مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای آمینه آزاد، آنزیم و ویتامین می‌باشد.

خاصیت عسل با کنجد

مصرف عسل با کنجد

آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان مهم‌ترین ترکیبات موجود در عسل نقش مهمی در حفاظت از موجودات زنده در برابر انواع آسیب ‌ها دارند و از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلب و عروق و دیابت پیشگیری می‌کنند.
علاوه بر این عسل خواص ضد میکروبی داشته و از فساد ترکیبات غذایی می‌کاهد.
سال‌هاست که مصرف انواع معجون‌ها به شکل ترکیب مواد مغذی متفاوت و سالم به دلیل اثرات تقویت‌کننده‌ای که دارند، رواج دارد؛ اما متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که نسل جوان میان وعده‌های ناسالم باارزش غذایی کم و انواع اسنک‌ها را جایگزین معجون‌های اصیل ایرانی کرده‌اند.

کنجد و عسل

با توجه به توضیحات ذکرشده در رابطه با عسل و کنجد، ترکیب این دو ماده غذایی به شکل انواع معجون‌ها، برخلاف خوراکی‌ها و اسنک‌های موجود در بازار با مقادیر زیاد طعم‌دهنده، رنگ مصنوعی و مواد نگه‌دارنده می‌توان میان‌وعده‌ای مطابق با سلیقه ایرانی تهیه کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (150 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

M | ۱ سال پیش
یکی از آشنا هامون سرطان داشت با این کنجد عسل تا شش ماه خورد خوب شد
0
4
. | ۲ سال پیش
آیا میشه که کنجد آسیاب شده باشه و آن معجون رو درست کنیم؟
1
8
نوشین | ۳ سال پیش
با سلام و خسته نباشیو
من ام اس دارم و از وقتی این معجون رو خوردم خیلی به راه رفتنم کمک کرده ، کرخی و لرز بدنم خیلی کمتر شده خستگی و ضعف عضلانی به کل از بین رفته کارهای شخصی و انفرادی خودم را خیلی راحت تر انجام میدم و دیگه خسته نمیشم انشاالله نتایجی که بدست آوردم کمکی باشیه برای سایر افرادی که این بیمارای را دارن
1
20

hits