دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص ناگفته شاتوت عزیز
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص ناگفته شاتوت عزیز-شاه توت-خواص شاه توت-خاصیت شاه توت-فواید شاه توت-کاهش وزن-ضداسترس- فشار خون-دوره سالمندی-اشتها-رشد سرطان سینه

خواص ناگفته شاتوت عزیز

خواص ناگفته شاتوت عزیز

هر کس دستش به این میوه ی خوشگل و خوشمزه میرسه قدرش رو بدونه ، مطلب زیر رو بخونین ، قدرش رو بیشتر میدونین شاه توت دارای ویتامین B بسیار بالائی است و در نتیجه این میوه خاصیت خون سازی دارد . محققان باور دارند شاه توت سبب کاهش وزن می شود .

به دلیل برخورداری از فسفر بالا خاصیت ضداسترس آن اثبات شده و برای سلولهای مغز مفید است . این میوه منبع غنی ویتامین به شمار میرود و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند . آنتوسیانین موجود در آن ضد سرطان است و با سرطان مبارزه میکند و در بهبود دید موثر است .

این میوه به دلیل داشتن پتاسیم و اسید سالسیلیک فشار خون را کاهش می دهد .ماده سیانیدین در شاه توت در بیماران دیابتیک بسیار مفید است . این میوه همچنین یکی از داروهای بسیار قوی گیاهی در طب چینی است و هر صد گرم آن حدود 70 کالری دارد .

خواص ناگفته شاتوت عزیز


شاتوت نیز میوه ای است که به عنوان میوه سلامت از آن نام برده می شود.

این میوه سرشار از مواد مغذی است و می تواند به عنوان منبعی مناسب برای تامین نیاز روزانه افراد به انواع مواد مغذی در برنامه غذایی افراد و بویژه در دوره سالمندی لحاظ شود.

شاتوت نیز مانند توت فرنگی مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زای عفونی را افزایش داده و رادیکال های آزادی را که برای سلامت سلول های بدن مضر است از بین می برد.

از آنجایی که شاتوت حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین های B، اسیدفولیک و نیاسین است در سوخت وساز کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها نیز موثر است بنابراین می توان توت ها را از جمله میوه های خوشمزه دانست که می توانند شگفتی آفرین بوده و در بهبود سلامت بدن موثر باشند.

خواص ناگفته شاتوت عزیز


شاه‌توت از نظر طبیعت، سرد و خشک است و قابض.

شاه‌توت عطش را فرو می‌ نشاند و اشتها را بیدار می ‌کند.

با توجه به وجود قند طبیعی فروکتوز در این میوه در صورت مصرف درست و به اندازه آن، برای افراد دیابتی نیز مفید بوده و حتی می ‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف قند باشد.

شاه‌توت طبیعتی سرد داشته، بازکننده گرفتگی ‌ها بوده و عوارض صفرا را از بین می ‌برد. همچنین برای تسکین زخم ‌های روده‌ای مناسب است.

شاه‌توت، توت‌ فرنگی و عصاره آن ها به ‌طور موثری از رشد سرطان سینه و دهانه رحم جلوگیری می‌ کنند و به علاوه عصاره آن موثرترین عامل در کاهش رشد سلول ‌های سرطانی در سینه است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits