دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلایلی که شما را به خوردن شیر و عسل تشویق میکند

چند مورد از خواص بی نظیر شیر و زعفران + تاریخچه زعفران

دلایلی که شما را به خوردن شیر و عسل تشویق میکند
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیر زعفران و خواص فوق العاده آن به عنوان یک نوشیدنی گرم _ خیلی ها طعم شیر را به تنهایی دوست ندارند، برای تنوع می توانید به آن زعفران اضافه کنید.

خواص دارویی شیر زعفران

مصرف یک لیوان شیر با مقداری زعفران، بهترین راه بهره‌مند شدن از خواص زعفران است . با دلگرم همراه شوید.

شیر زعفران نوشیدنی یک نوشیدنی آرام بخش

گیاهان دارویی زیادی در اطراف ما قرار دارد که استفاده از آن می توانند در درمان بیماری های مختلف، موثر تر از دراوهای شیمیای باشد زیرا این گیاهان هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد.

یکی از مهم ترین گیاهان ایرانی، زعفران بوده که در اکثر خانه های ایرانی یافت می شود زیرا استفاده از این چاشنی به عنوان رنگ دهنده طبیعی و همچنین طعم دهنده فوق العاده، بسیار پرطرفدار بوده و عده ی زیادی از مردم از این ادویه در طبخ غذاهای اصیل ایرانی استفاده می کنند.

خواص بی نظیر زعفران از دیگر علل محبوبیت گل زعفران در بین مردم می باشد که این موضوع باعث شده است کشورهای زیادی به خرید زعفران ایرانی روی بیاورند و از این رو هر ساله میزان صادرات این گیاه رو به افزایش است که باعث ارز آوری برای کشور می شود.

چند مورد از خواص بی نظیر شیر و زعفران + تاریخچه زعفران

تاریخچه زعفران

زعفران یک گیاه اصیل ایرانی می باشد که مورخین عمر آن را بیش از ۳۰۰۰ سال می دانند و اولین کشورهای که به این گیاه دست یافتند ایران و هندوستان بوده است، که در حال حاظر ایران نیز بزرگترین تولید کننده این گیاه می باشد.

در طول تاریخ گرانترین ادویه موجود در بازار زعفران معرفی شده است که از این گیاه علاوه بر استفاده در غذاها در صنعت، پزشکی، داروسازی و رنگرزی نیز استفاده می شود همچنین به دلیل خواص بی نظیری که دارد فراورده های زیادی از آن تولید شده و در بازار خرید و فروش می شود.

مهمترین خواص شیر زعفران

یکی از فراورده های زعفران، شیر زعفران می باشد که از مخلوط کمی زعفران مرغوب آسیاب شده و یک لیوان شیر ولرم درست می شود و مزیت های زیادی دارد.

خوردن این معجون می تواند برای خانم های که از درد قاعدگی رنج زیادی می برند بسیار موثر باشد و همچنین به دلیل آهن و پروتین زیادی که دارد خوردن آن در دوران عادت ماهانه توصیه می شود.

کلسیم موجود در شیر زعفران برای رشد استخوان ها و همچنین جلوگیری از پوکی استخوان تاثیری زیادی دارد.

کسانی که به زیبای پوست خود اهمیت زیادی می دهند مصرف شیر زعفران را فراموش نکنند علاوه بر آن می توانند از این محلول به عنوان ماسک صورت استفاده کرد و تاثیر آن را در درمان خشکی پوست دید.

بیشتر بخوانید :

ترکیبات شگفت انگیز ماست با مواد غذایی دیگر + خواص و مضرات

خواص و ارزش غذایی لوبیا قرمز

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits