دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ََآشنایی با راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن+عکس
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن-معرفی راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن-راه پله معروف لندن-معرفی راه پله مارپیج لندن-تصاویر راه پله مارپیج لندن

در زمینه معماری بخش‌های مختلف یک ساختمان مد نظر قرار دارند و هر کدام می‌توانند در عین همبستگی با کل بنا، به تنهایی از جذابیت و زیبایی خاص خود نیز بهره‌مند باشند. این بار سری زدیم به یک ساختمان تجاری در لندن که شاید خود ظاهر چندان خاصی نداشته باشد؛ ولی جذابیتی نهفته در درونش وجود دارد. با ما در این سفر همراه باشید.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن

فروشگاه لوازم منزل و مبلمان هیلز در لندن، یکی از شعبات مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیلز در انگلستان است که در ساختمانی بزرگ و شش طبقه در خیابان توتنهام کورت (Tottenham Court) در قلب این شهر واقع شده است.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن

این فروشگاه در اصل در اوایل قرن نوزدهم تأسیس شد و از آن زمان تا کنون "هیل و پسران" در زمینه کاری خود یعنی اثاثیه منزل و مبلمان، کسب و کاری موفق و پرسود را اداره کرده‌اند. اما حتی اگر مردم در صدد خرید مبلمان شیک و مد روز هم نباشند، شاید بدشان نیاید حداقل یک بار از نزدیک این مکان را مورد بازدید قرار دهند. چرا؟ به دلیل یک شاهکار معماری دیدنی.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن

این ساختمان دارای یک راه پله مارپیچ بسیار زیبا و مبهوت کننده است که البته به نام پلکان برر (Brewer Staircase) هم شناخته می‌شود.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن

چرخش مسحور کننده‌ی این پلکان، مشتریان را به طبقه چهارم و گالری هنری مانسارد(Mansard Gallery) راهنمایی می‌کند. این ساختمان در میان آثار معماری پرطرفدار شهر لندن قرار دارد که بازدید‌کنندگان بیشماری را به سوی خود جلب می‌کند.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن

این راه‌پله دیدنی توسط معماری به نام سیسیل برر (Cecil Brewer) در سال 1916 طراحی شده است.

راه پله ی مارپیچ و زیبای لندن

زومیت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits